| کد مطلب: ۱۰۴۹۶۹۷
لینک کوتاه کپی شد

غیـــر محرمانـــه

واکنش به اختلال شديد اينترنت

شرکت ارتباطات زيرساخت با انتشار اطلاعيه‌اي، توضيح کوتاهي را درباره اختلال ايجاد‌شده ارائه کرد. تابناک نوشت، در اطلاعيه شرکت ارتباطات زيرساخت آمده است: به‌دليل بروز مشکلات فني در راستاي توسعه شبکه، شاهد افت موقت کيفيت سرويس IXP خواهيم بود. از شکيبايي شما تا رفع مشکل سپاسگزاريم.» هيچ توضيح بيشتري درباره علت اين اختلال يا زمان رفع کامل آن از سوي شرکت ارتباطات زيرساخت و وزارت ارتباطات ارائه نشده و البته به‌نظر مي‌رسد اين اختلال درحال برطرف‌شدن است. اختلال‌هاي مشابهي نيز شامگاه دوشنبه از ساعت 17 تا 19 وجود داشت که در‌اين‌باره نيز هيچ شفاف‌سازي صورت نگرفته است.

آشپز اينستاگرامي آزاد شد

نواب ابراهيمي، آشپز اينستاگرامي که حدود ده روز پيش، بازداشت شده بود، روز دوشنبه با قيد وثيقه از زندان آزاد شد تابناک نوشت: نيک يوسفي، مستندساز، با انتشار تصويري از نواب ابراهيمي در حساب توييتر خود نوشت: «نواب ابراهيمي امروز با قيد وثيقه آزاد شد.»

موبايلي‌ها استقلال و پرسپوليس را مي‌خرند؟

دو اپراتور تلفن همراه در صف خريداران 51 درصد سهام استقلال و پرسپوليس در عرضه آتي قرار گرفته‌اند. تابناک نوشت، حسين قربانزاده رئيس سازمان خصوصي سازي در خصوص اينکه گفته مي‌شود شرکت ايرانسل براي خريد سهام باشگاه پرسپوليس و همراه اول براي خريد استقلال قرار است پيش قدم شوند گفت: چنين موضوعي نيست که مشخص شده باشد چه شرکت‌هايي قرار است پيشقدم شوند.

درخواست خانه سينما از قوه قضائيه

هيات‌مديره خانه سينما در متني خطاب به مسئولان و مراجع قضائي آورده است: «با عنايت بر مستندات قانوني کافي که براي آزادي جعفر پناهي (کارگردان سينما) فراهم شده است و همچنين لزوم توجه به وضعيت جسماني و بيماري‌اش، هرچه سريعتر امکان آزادي او فراهم شود.» تابناک نوشت، در متن خانه سينما آمده است: خانه سينما ضمن پاسداشت دقت نظر قضات شريف ديوان عالي کشور در نقض حکم محکوميت جعفر پناهي (فيلمساز) و تشکر از تلاش‌هاي بي‌وقفه و موثر صالح نيکبخت و يوسف مولايي وکلاي اين هنرمند و با عنايت به تلاش کانون کارگردانان سينماي ايران و با اتکا به حمايت همه اعضاي خانه سينما از جعفر پناهي و همه سينماگراني که به نوعي در چند ماه گذشته با رسيدگي‌هاي قضائي روبه‌رو شده‌اند، مجددا و مصرانه بار ديگر از مسئولين و مراجع قضائي مي‌خواهد با عنايت بر مستندات قانوني کافي که براي آزادي جعفر پناهي فراهم شده است و همچنين لزوم توجه به وضعيت جسماني و بيماري اين سينماگر، هرچه سريع‌تر امکان آزادي او فراهم شود.

استعفاي داوطلبانه رئيس‌جمهور ويتنام

کميته مرکزي حزب حاکم ويتنام با استعفاي داوطلبانه «نوئن سان‌فو»رئيس‌جمهوري اين کشور موافقت کرده است. تابناک نوشت، گزارش شده بود که وي مسئول تخلفات چند تن از وزراي کابينه‌اش بود که پيامدهاي جدي به‌همراه داشت. تمامي مقام‌هاي مسئول دخيل در اين تخلفات پس از آنکه رئيس‌جمهوري تصميم گرفت، از سمتش استعفا دهد و بازنشسته شود، استعفا کردند. فو 68 ساله، نخست وزير سابق، کمتر از دو سال بود که اين سمت تشريفاتي رياست‌جمهوري ويتنام را بر عهده داشت. هنوز مشخص نيست چه کسي جايگزين او خواهد شد.

سرشبکه «جوانان محلات» دستگير شد

دادستان تهران از دستگيري يکي از ليدرهاي ايجاد اغتشاشات اخير در کشور خبر داد. به گزارش مهر، يکي از ليدرهاي ايجاد اغتشاشات اخير در کشور در عمليات پيچيده با دستور قضائي و از سوي فراجا شناسايي و بازداشت شد. اين فرد از سرپل‌هاي برنامه‌ريزي و هماهنگي اغتشاشات در سراسر کشور بوده است. علي صالحي، دادستان تهران با اشاره به اينکه متهم از ليدرهاي اغتشاشات و از نزديکان يکي از سرکردگان ضد انقلاب خارج نشين بوده است، گفت: از ابتداي بروز اغتشاشات در کشور گروهي با پوشش و عنوان جعلي جوانان محلات ايران با اعلام فراخوان و برنامه‌ريزي براي ايجاد آشوب در سراسر کشور پا به عرصه گذاشت. صالحي ادامه داد: اين گروه که بر اساس رصدهاي دقيق و ردزني‌هاي فني سايبري فراجا ارتباط بدون واسطه‌اش با سرويس‌هاي جاسوسي آشکار شده و زير چتر اطلاعاتي نيروهاي امنيتي قرار گرفت. گروه مورد اشاره راهبرد خود را بهره‌برداري از ظرفيت اراذل و اوباش و وارد مدار کردن اراذل به اغتشاشات قرار داد. دادستان تهران گفت: افسر هادي سرويس جاسوسي با سرپل ارتباطي در تهران تماس گرفته و ضمن تعريف يک خط ارتباطي امن تمام دستورات و فرامين را براي وي در تهران ارسال مي‌کرد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار