| کد مطلب: ۱۰۴۱۰۸۷
لینک کوتاه کپی شد

روبـــه رو

علي رمضاني:

کارگروه توزيع کاغذ تشکيل داديم

مدير موسسه خانه کتاب و ادبيات ايران گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از واردکنندگاني که سال گذشته کاغذ را وارد کرده و به وزارتخانه تحويل نداده بودند شکايت کرد و پس از بررسي پرونده‌ها توسط قوه‌قضائيه، حدود 5 الي 6هزار تن کاغذ به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تحويل داده شد که هم‌اينک بين ناشران توزيع شده است. علي رمضاني درباره توزيع کاغذ از سوي کارگروه کاغذ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي براي ناشران بيان داشت: تصميم‌گيري در حوزه کاغذ براي کشور عموما بر عهده وزارت صمت است و مساله تنظيم بازار نيز در اين وزارتخانه پيگيري مي‌شود اين امر براساس مباني قانون شکل مي‌گيرد، لذا از وزارت صمت و همچنين برخي از دستگاه‌ها که به‌عنوان ناظر در بازار کاغذ فعاليت مي‌کنند درخواست داريم تا طبق وظايف خود عمل کنند و شرايط را براي ارائه کاغذ با قيمت مناسب در اختيار مصرف‌کنندگان فراهم کنند. وي ورود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به حوزه کاغذ را مورد اشاره قرار داد و اظهارکرد: از آنجا که شرايط براي تامين کاغذ ناشران بسيار سخت و دشوار شده بود، لذا وزارت فرهنگ تلاش کرده تا در پي اقداماتي به ارائه اين کالا براي حوزه فرهنگ و نشر بپردازد و تسهيل‌گر مصرف‌کنندگان اصلي کاغذ باشد، لذا کارگروه توزيع کاغذ از وزارت فرهنگ شکل گرفت. رمضاني به واردات 20 ميليون دلاري کاغذ اشاره و بيان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي براي تامين نياز به کاغذ ناشران پس از تلاش‌هاي فراوان توانست 20 ميليون دلار در جهت واردات کاغذ تخصيص دهد که در طي يک فرآيند به اجرا گذاشته شده است. وي تصريح کرد: تاکنون با پيگيري قوه‌قضائيه حدو پنج الي شش هزار تن کاغذ به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تحويل داده شده است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي آن را بين ناشران توزيع کرده و اگر پس از اين بازهم کاغذي در اختيار ما قرار بگيرد وزارت فرهنگ براساس ماده 2 وظايف حمايتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اقدامات لازم در جهت تامين کاغذ مورد نياز بين ناشران را انجام خواهد داد البته لازم به ذکر است که هم‌اکنون در حوزه کاغذ داخلي با شرکت‌هاي توليدکننده نيز گفت‌وگوهايي انجام و تصميماتي اتخاذ شده است تا ناشران از کاغذهاي داخلي استفاده کنند و شرايط براي آنان مهيا شود.

اکران 3 فيلم از چهارشنبه

جلسه شوراي صنفي نمايش با بررسي شيوه‌هاي جديد اکران و ايجاد ظرفيت‌هاي تازه همراه با اعلام زمان شروع نمايش فيلم جديد، برگزار شد. دهمين جلسه شوراي صنفي نمايش در خانه سينما برگزار و مقرر شد که از چهارشنبه نهم شهريورماه سه فيلم جديد «پسردلفيني»، «بانک‌زده‌ها» و فيلم هندي «خيزش غرش آتش» اکران شوند. انيميشن سينمايي «پسردلفيني» به کارگرداني محمد همداني است که از سوي دفتر پخش فيلميران به سرگروهي پرديس ايران‌مال اکران مي‌شود. فيلم سينمايي «بانک‌زده‌ها» نيز به کارگرداني جواد اردکاني به سرگروهي سينما ماندانا و توسط دفتر پخش نمايش گستران و فيلم سينمايي هندي «خيزش غرش آتش» از سوي دفتر پخش خانه فيلم روي پرده خواهد آمد. طق گزارش شوراي صنفي نمايش، «پسردلفيني» با توجه به تعطيلات دهه اول محرم با يک هفته تعويق جايگزين فيلم «تي‌تي» در سرگروه ايران‌مال شده و شروع اکران «بانک‌زده‌ها» نيز به درخواست پخش‌کننده با يک هفته تعويق صورت گرفته است.

برگزاري دومين هفته فيلم استراليا

5 فيلم از سينماي استراليا در دومين هفته فيلم استراليا در موزه سينماي ايران نمايش داده مي‌شود. در پي همکاري‌هاي فرهنگي ميان بخش فرهنگي سفارت استراليا، موزه سينماي ايران، بنياد سينمايي فارابي و موسسه دريچه سينما، 5 فيلم «کوره»، «زمين مرتفع»، «قوچ‌ها»، «دوباره جون»، «نيترام» از 9 تا 11 شهريورماه در موزه سينما به نمايش در مي‌آيد. همچنين مراسم افتتاحيه فيلم‌ها با حضور سفير استراليا خانم ليندال ساکس در سالن فردوس در تاريخ نهم شهريورماه ساعت 19 برگزار خواهد شد. برنامه نمايش فيلم‌ها در سالن فردوس به شرح زير است: 9 شهريورماه ساعت 19 فيلم سينمايي «زمين مرتفع». 10 شهريورماه ساعت 17 فيلم سينمايي «کوره»، ساعت 19 فيلم سينمايي «قوچ‌ها». 11شهريورماه ساعت 17 فيلم سينمايي «دوباره جون»، ساعت 19 فيلم سينمايي «نيترام».

لغو 2 اجراي نمايش «پدر»

به‌دليل بروز مشکل فني ناگهاني و کامل‌نشدن پاره‌اي از جزئيات فني اجرا، 2 اجراي نخست نمايش «پدر» لغو شد و اجراي عمومي اين اثر از 8 شهريور آغاز مي‌شود. به گزارش ايسنا به نقل از مشاور رسانه‌اي، گروه اجرايي نمايش «پدر» که قرار بود اثر خود را از امروز يکشنبه 6 شهريور در سالن اصلي مجموعه تئاترشهر روي صحنه ببرد، درباره وضعيت اجراي «پدر» اعلام کردند که به‌دليل بروز مشکل فني ناگهاني در آخرين تمرين گروه و کامل نشدن پاره‌اي از جزئيات فني اجرا که مي‌توانست منجر به ناقص‌شدن بخش‌هايي از اجراي نمايش شود، به احترام مخاطبان عزيز تئاتر 2 اجراي نخست را به روزهاي آتي منتقل کرديم. از تمامي مخاطباني که بليت 2 اجراي نخست نمايش «پدر» را تهيه و قصد تماشاي نمايش را در روزهاي 6 و 7 شهريور داشتند، بابت اتفاق رخ داده عذرخواهيم. لازم به ذکر است مشکل پيش‌آمده مربوط به گروه اجرايي نمايش «پدر» است و از مديريت و عوامل مجموعه تئاترشهر نيز بابت لغو 2 اجراي نخست عذرخواهيم و بابت همکاري و همراهي با گروه نمايش «پدر» سپاسگذار. براين اساس اجراي عمومي «پدر» از روز سه‌شنبه 8 شهريور آغاز و روزهاي پنجشنبه و جمعه 10 و 11 شهريور 2 اجرايي مي‌شود. «پدر» به کارگرداني آروند دشت‌آراي و نقش‌آفريني رضا کيانيان، ليلي رشيدي، سعيد چنگيزيان، مارين ول‌هولک، سوگل خليق، بهزاد کريمي، نجوا صاحب‌الزماني روي صحنه مي‌رود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار