نیاز افراد مسن به 7 ساعت خواب

به‌گفته محققان، 7 ساعت خواب براي افراد ميانسال و مسن ايده‌آل است. خواب نقش مهمي در فعال‌کردن عملکردشناختي و... دارد. با افزايش سن، اغلب شاهد تغييراتي در الگوي خواب خود هستيم، در اين مطالعه، داده‌هاي 500 هزار بزرگسال بررسي شد. تيم تحقيق دريافتند که مدت زمان خواب ناکافي و بيش از حد با اختلال در عملکرد شناختي، مانند سرعت پردازش، توجه بصري، حافظه و... مرتبط است. اين مطالعه نشان داد 7 ساعت خواب در شب، ميزان مطلوب خواب براي عملکردشناختي و همچنين براي سلامت رواني خوب براي افراد داراي علائم اضطراب و افسردگي بود.


محققان مي‌گويند فقط يکساعت کمتر نشستن در روز و افزايش فعاليت‌بدني سبک مي‌تواند به پيشگيري از ديابت و بيماري‌ قلبي‌وعروقي کمک کند. ديابت2 و بيماري قلبي‌وعروقي از شايع‌ترين بيماري‌هاي مزمن هستند. به‌خوبي مشخص شده است که ورزش منظم در مديريت وزن و پيشگيري از بيماري‌ها مفيد است. شرکت‌کنندگان در اين پژوهش، بزرگسالان کم‌تحرک و غيرفعال بودند که با خطر بالا ابتلا به ديابت2 و بيماري‌هاي قلبي‌وعروقي روبه‌رو بودند. گروه مداخله با افزايش فعاليت‌بدني با شدت سبک و ايستادن به ميزان يکساعت، زمان نشستن خود را کاهش داد.


يک مطالعه نشان مي‌دهد که در سن 6 سالگي، کودکاني که وزن اضافي دارند ممکن است در آينده در مسير ديابت يا بيماري قلبي قرار گيرند. اين مطالعه نشان داد کودکاني که اضافه‌وزن داشتند، اغلب در سنين مدرسه دچار افزايش قندخون بودند. محققان 335 کودک و 657 کودک در سن مدرسه، 6 تا 8 ساله را بررسي کردند. بچه‌هاي مدرسه‌اي که وزن بيشتري داشتند، سطح قندخون بالاتري داشتند که نشان‌دهنده اين است که آنها مي‌توانند در معرض ابتلا به ديابت قرار بگيرند. آنها گليسيريد بالاتر و سطوح پايين‌تري از کلسترول HDL محافظ قلب داشتند.

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه