| کد مطلب: ۱۰۱۱۳۲۹
لینک کوتاه کپی شد

حمايت از گاندو مهم‌تر از معيشت!

آرمان ملی- محمدهادی علیمردانی: کرونا، تحریم، بیکاری، فقر و... سرفصل‌های مشکلات کلان ایران در سالی که گذشت بود. با این حال برخی نمایندگان مجلس دغدغه‌هایی را دنبال می‌کنند که نه تنها در راستای رفع مشکلات مردم نیست، بلکه با ایجاد مانع در مسیر تحقق تعامل قوا، مشکلات کشور را افزون خواهد کرد. حمایت از سریال گاندو 2 اقدام اخیر نمایندگان بود.
شاخص رفاه در ایران
میزان نارضایتی مردم در سال گذشته به دلایل متعددی افزایش یافت. مردم در زمینه‌های گوناگون اعم از سرفصل‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دست و پنجه نرم می‌کنند. آذر سال 98 حسین سلاح‌ورزی نایب‌رئیس اتاق ایران، در پنجمین نشست هیات نمایندگان اتاق ایران، بر اساس گزارش جهانی مربوط به مقایسه کشورهای جهان در چارچوب 9 شاخص فرصت‌های کسب‌وکار، آموزش، بهداشت، امنیت، آزادی‌های فردی، کیفیت حاکمیت و مواردی از این دست، رتبه ایران را در بین سایر کشورهای جهان 119 اعلام کرد و گفت: «این شاخص‌ها هر ساله بررسی و با هم مقایسه می‌شوند که بر این اساس رتبه ایران با نزول دو پله‌ای نسبت به سال گذشته به 119 رسیده است.» تنزل رتبه ایران نشان می‌دهد که وضعیت کشور در موارد فوق با وضعیت بسیار آشفته‌ای مواجه است.
تخریب مسئولان
در کنار این موارد، ایران نیز مانند سایر کشورهای دنیا با معضل بیماری کرونا دست و پنجه نرم می‌کند. تمامی اینها در حالی است که تحریم گریبان‌گیر سایر کشورهای دنیا نیست. در این زمان، کنترل شرایط کشور، تلاش همه ارکان کشور با رویکردی تعاملی را می‌طلبد. همه قوا و دستگاه‌ها باید حداکثر تلاش خود برای رفع مشکلات را به کار ببندند تا نیازهای مردم مرتفع شده و فشارهای گوناگون از دوش کشور و ملت برداشته شود. در این شرایط تحقیر و تخریب، آخرین اقدامی است که مسئولان باید در مواجهه با اختلاف‌نظرها انجام دهند. در این شرایط بود که سریال گاندو 2 ساخته شد. ساخت این برنامه علیه وزارت امور خارجه ایران، تا جایی حاشیه‌ساز شد که بارها مورد انتقاد مسئولان از رئیس جمهور تا وزیر امور خارجه کشور قرار گرفت و حتی فعالان سیاسی غیروابسته به دولت نیز از سازندگان آن انتقاد کردند. کسب منافع گروهی و سیاسی تا حدی برای برخی تندروها جالب بود که تصمیم گرفتند به جای ساخت برنامه درباره معیشت، کرونا و سایر مشکلات مردم، بیت‌المال مردم را برای مصارف سیاسی- انتخاباتی هزینه کنند.
گاندو 3؟!
در همین راستا اخیرا رستم قاسمی وزیر نفت دولت محمود احمدی‌نژاد و نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم، در توئیتی نوشت: «ضمن تشکر از فرزندانم امینی و افشار که با تمام فشارها توانستند گوشه‌ای از پروژه نفوذ دشمنان ایران را نشان دهند می‌خواهم از فرمایشات رئیس جمهور محترم وام بگیرم و بگویم: یک عده بزدل هستند و تا حرف گاندو پیش می‌آید می‌گویند ما می‌لرزیم. به جهنم! منتظر گاندو‌ ۳ هستیم!» به نظر می‌رسد، قاسمی که تنها سابقه شاخصی‌اش حضور در دولت بهار است، حمله دیپلمات‌های ایران را بهترین راه برای جلب توجه عمومی می‌بیند، هرچند مشاورین رسانه‌ای او باید درباره میزان محبوبیت محمدجواد ظریف در میان توده‌های مردم به او اطلاعات بدهند.
بیانیه مجلس
مجلس یازدهم از ابتدای دوران استقرار خود، تذکرات متعددی را از مقام معظم رهبری دریافت کرد و بخش قابل توجهی از آن تذکرات، درباره رویکرد پارلمان مقابل دولت بود. اخیرا 160 نماینده مجلس حداقلی با انتشار بیانیه‌ای نشان دادند، قصد ندارند رویکرد تعاملی در قبال دولت داشته باشند. بخشی از متن این بیانیه بدین شرح است: «ملت در مجموعه تلویزیونی گاندو به صراحت دیدند که پروژه نفوذ بسیار فراتر از موضوع جاسوسی به نفع دشمن و در واقع هدف نهایی‌اش دلسرد کردن مردم از انقلاب و آرمان هایش با بکارگیری آخرین روش‌ها و تکنولوژی‌های ساخته شده در کارگاه‌های فوق سری سازمان‌های جاسوسی آمریکا، رژیم صهیونیستی و سایر مراکز جاسوسی غرب است. همان که مقام معظم رهبری باز هم درباره آن هشدار دادند و اعلام کردند هدف از نفوذ، جریانی که مهم‌تر از نفوذ موردی است، تغییر باورها، تغییر آرمان‌ها و تغییر نگاه است. به گونه‌ای که مسئول مورد نفوذ همانطوری فکر کند که همان آمریکایی نگاه می‌کند. به‌رغم این هشدارها، اما متاسفانه طی چند سال اخیر شاهد تبعات و پیامد‌های سنگین آثار نفوذ در کشور مخصوصا در حوزه اقتصاد بودیم. مجموعه تلویزیونی گاندو کیفرخواستی مستند علیه همین نگاه بود، نگاهی که حتی مشکل آب خوردن ملت را هم خارج از کشور جستجو می‌کرد. نگاهی خودباخته که شأنی برای توانایی جوانان برومند در داخل قائل نیست و بر این تصور باطل است تا کدخدا نخواهد، اتفاقی نخواهد افتاد. ملت عزیز ایران! ما نمایندگان شما در خانه ملت یک بار دیگر خاضعانه همدردی و البته تشکر خود را از تحمل شما به واسطه مشکلات شدید اقتصادی که پیش آمد اعلام کرده و تمام تلاش‌مان را برای کاهش مشکلات با الگو قراردادن نامگذاری سال ۱۴۰۰ از سوی مقام معظم رهبری که سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» نامیدند، به کار خواهیم گرفت، اما بدانید ریشه مشکلات کجاست، چه جریانی و با چه انگیزه‌ای بر سر راه بالندگی این کشور مانع می‌سازد.»

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار