| کد مطلب: ۱۰۰۹۱۲۹
لینک کوتاه کپی شد

محمد فنایی:

حقوق داوران یکسال است پرداخت نشده!

با پایان‌گرفتن نیم‌فصل اول رقابت‌های لیگ‌برتر عملکرد داوران از سوی کارشناسان مورد بازبینی قرار می‌گیرد. محمد فنایی، کارشناس داوری کشورمان در این خصوص صحبت کرد. وی اعتقاد دارد دستمزد کل داوران به قرارداد یک بازیکن معمولی لیگ‌برتر نمی‌رسد، اما متاسفانه حقوق آنها یکسال است که پرداخت نشده است..
نظر شما درباره عملکرد داوری‌ در نیم‌فصل اول لیگ‌برتر چیست؟
متاسفانه در یکسال اخیر فدراسیون فوتبال دچار آشفتگی بود که باعث تغییرات زیاد و نبود ثبات‌کافی در کمیته داوران و دپارتمان داوری شد و حتی بر قضاوت‌های داوران نیز اثر گذاشت. امسال تعداد زیادی داور به چرخه لیگ‌برتر فوتبال وارد شدند که کار مثبتی است؛ اما باید این داوران در لیگ‌های پایین‌تر تجربه بیشتری کسب کنند و بعد وارد لیگ‌برتر فوتبال شوند؛ در غیر این‌صورت به عملکرد داوری لطمه وارد می‌شود و کمیته داوران و دپارتمان باید تلاش کنند تا داوران به پختگی و تجربه لازم برای قضاوت لیگ‌برتر برسند.
غیبت هواداران چه تــاثیری بــر عملکرد داوران داشته است؟!
با نبود هواداران فوتبال در ورزشگاه‌ها به‌علت شیوع کرونا، تلقی می‌شد که فشار و استرس بر داوران کاهش پیدا کند و اشتباهات داوری کم شود؛ اما در هفته‌های ابتدایی لیگ‌برتر شاهد اشتباهات داوری فاحشی در بازی‌ها بودیم. بعضی از تیم‌ها از این مساله صدمه دیدند که به‌نظرم باشگاه ذوب‌آهن و چند تیم دیگر بیشترین لطمه را دیدند، اما در ادامه روند قضاوت‌ها بهبود پیدا کرد و همیشه معتقد هستم تیم‌ها از داوری هم متضرر و هم منتفع می‌شوند.
نظر شما در مورد استفاده از سیستم VAR چیست؟
مدیریت داوری کشور باید انسجام و ثبات لازم را داشته باشد تا داور‌ها براساس شایستگی و توانایی خود برای قضاوت مسابقات انتخاب شوند. سیستم VAR می‌تواند بسیاری از مشکلات داوری ما را حل کند، اما با توجه به مشکلات مالی فدراسیون فوتبال، VAR به این زودی وارد کشور نمی‌شود؛ چرا که بسیاری از ورزشگاه‌های کشور سخت‌افزار و نرم‌افزار VAR را ندارند و این عامل باعث می‌شود تا چندین سال دیگر هم شاهد استفاده از VAR در فوتبال کشورمان نباشیم.
دستمزد داوران هم ظاهرا پرداخت نشده است!
دستمزد کل داوران به قرارداد یک بازیکن معمولی لیگ‌برتر نمی‌رسد، اما متاسفانه حقوق آنها یکسال است که پرداخت نشده و این در حالی است که روی لباس داوران تبلیغات وجود دارد، اما چیزی از این حامی مالی عاید داوران فوتبال نمی‌شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار