| کد مطلب: ۱۰۰۹۰۷۵
لینک کوتاه کپی شد

افزایش مالیات اپراتورها مساوی گرانی اینترنت

آرمان‌ملی _ محمدسیاح: دسترسی به اینترنت یک حق طبیعی برای همه شهروندان است ولی گروهی از مردم به دلیل دور بودن از مراکز شهرها و برخی هم به دلیل گرانی بسته‌های اینترنت نمی‌توانند از این خدمت استفاده کنند. با این حال مجلس تصمیم دارد به‌جای الزام اپراتورها برای توسعه تجهیزات مصوبه‌ای برای افزایش مالیات آنها به تصویب برساند.

در ایران هر اقدامی برای افزایش دریافت مالیات از هر سازمان، نهاد، ارگان،‌ دستگاه و خلاصه هر مورد دیگری انجام شود، این مردم هستند که باید هزینه‌های اضافه را پرداخت کنند! یعنی هیچ یک از مواردی که ذکر شد مشکلی با افزایش مالیات‌هایشان ندارند چون در نهایت با گران‌شدن خدمات یا کالا مردم را مجبور به پرداخت می‌کنند. محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در توئیتر خود و در واکنش به مصوبه‌ای که قرار است در مجلس تصویب شود ابراز امیدواری کرد: «امروز نمایندگان مجلس با مصوبه کمیسیون تلفیق مبنی بر افزایش سه هزار میلیارد تومانی مالیات اپراتورها و اختصاص آن به برخی دستگاه‌ها از جمله صداوسیما برای امورات نظارتی، مخالفت کنند. تصویب این بند در تبصره شش بودجه موجب افزایش چشمگیر قیمت بسته‌های اپراتورها خواهد شد.» این مصوبه درباره حق‌الامتیاز و حق‌السهم دولت از کارور (اپراتورهای خدمات دهنده مخابراتی) به میزان ۱۰ درصد افزایش یافته و به حساب درآمد عمومی ردیف ۱۳۰۴۰۴ نزد خزانه‌داری کل واریز می‌شود. منابع حاصل به میزان ۳۰ هزار میلیارد ریال با هدف حمایت از تولید و محتوا و فعالیت‌های فرهنگی و نظارت در فضای مجازی هزیه می‌شود. مسئولیت صدور مجوز و تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر و نظارت بر آن به‌طور انحصاری برعهده سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا)‌ صداوسیما است.
جزئیاتی درباره پرداخت بدهی پرسنل مخابرات
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر رشد مصرف اینترنت در دوران کرونا بیان کرد: «شوخی نیست که بیش از ۱۴ میلیون دانش‌آموز، یک میلیون معلم، ۱۴۰ هزار استاد، چهار میلیون دانشجو و طلبه تمام امر آموزش خود را در این یک سال از طریق فضای مجازی انجام دادند. در کنار سایر خدمات شامل فروشگاه‌ها، حمل و نقل، بانکداری و حوزه‌های مختلفی که همواره بارش روی سیستم بود و چند برابر شد. پست به رشد چهار برابری ظرفیت حمل و نقل روبه‌رو شد و شبکه پستی به اشباع رسید در این یک سال و البته همه اینها برای ما فرصت ایجاد کرد.» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه مخابرات باید بدهی پرسنل خود را که از سال ۱۳۸۸ و بعد از خصوصی‌سازی پرداخت نشده، پرداخت کند، افزود: «ما این بدهی را از جیب مردم پرداخت نخواهیم کرد. املاک تان را بفروشید و بدهی پرسنل را بدهید. اگر می‌خواهید کار توسعه‌ای انجام دهید، ما تعرفه را افزایش می‌دهیم، اما کسی برای خدمات ۴۰ سال، تعرفه را افزایش نمی‌دهد. شرکت مخابرات نه تنها تکالیف خود در توسعه شبکه ملی اطلاعات را انجام نداده، بلکه برای توسعه پهن‌باند خانگی، جلوی توسعه بخش خصوصی را نیز گرفته است، اما ما همانگونه که انحصار را در مساله ارتباطات بین شهری درون استانی شکستیم انحصار درون شهری را نیز خواهیم شکاند.» جهرمی ادامه داد: «می‌دانیم زور شما زیاد است و می‌توانید در همه مسایل اعمال نظر کنید. اما ما هم زورمان کم نیست و متوقف نمی‌شویم ‌و از هر ابزار قانونی که داشته باشیم استفاده می‌کنیم. با صدور بیانیه و توصیه این مساله حل نمی‌شود، ما هرچه توصیه بوده در این سال‌ها کرده‌ایم. این اتفاقاتی که رقم‌ می‌زنید، به ضرر مردم است، زیرا اکنون مشخص است که ارتباطات ثابت در ایران نسبت به دنیا عقب مانده، دلیلش هم مشخصا انحصار شرکت مخابرات است که باید شکسته شود.» او با بیان اینکه ما در سه سال گذشته سعی کردیم انحصار را کم کنیم و آن را کم کردیم، اما الان باید سرعت را بیشتر کنیم، افزود: «ما همه از یک خانواده هستیم و فقط همان فرد تصمیم‌گیرنده از این خانواده نیست. تمام پرسنل و زحمت‌کشان مخابرات از این خانواده هستند و ما به آنها علاقه داریم، آن فرد که چنین تصمیماتی می‌گیرد، به کشور و مردم ضرر می‌زند و اگر ضرورت داشته باشد حتما با اسم و مشخصات درباره این فرد صحبت خواهم کرد.»

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار