| کد مطلب: ۱۱۱۴۱۷۵
لینک کوتاه کپی شد

مشاور وزیر معادن گینه کوناکری در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو تاکید کرد:

زیرساخت های روابط معدنی ایران و گینه، باید توسعه یابد

مشاور وزیر معادن گینه کوناکری بر ایجاد مسیر مستقیم همکاری های اقتصادی با ایران تاکید کرد و گفت: دو کشور باید زیرساخت های روابط و فعالیت های معدنی را توسعه بخشند.

زیرساخت های روابط معدنی ایران و گینه، باید توسعه یابد

آرمان ملی آنلاین - به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، ممدی ترائوره (Mamady Traoré) مشاور حقوقی وزیر معادن و زمین شناسی گینه کوناکری امروز در روز افتتاحیه ششمین نمایشگاه ایران اکسپو با تاکید بر مطلب فوق افزود: حوزه های مختلف از جمله معادن و نیز توسعه زیرساخت ها همچون راه آهن، انرژی و... وجود دارد که فضای مناسبی را جهت تقویت همکاری های ایران و گینه فراهم می آورد.

وی افزود: اولویت فعلی ایجاد زیرساخت های ارتباطی همچون خط انتقال محصولات بین دو کشور از جمله خطوط کشتیرانی، هوایی، تسهیل روابط گمرکی، صدور ویزا و ... است که با چنین مقدمه ای فضای بسیاری برای منافع دو کشور پدید می آید.

ترائوره در عین حال "بوکسیت" را یکی از نکات مورد توجه دو کشور دانست و گفت: ما تمایل داریم علاوه بر این ماده معدنی، در حوزه های دیگر معدنی و همچنین بخش های انرژی و زیرساخت ها نیز شاهد تقویت همکاری ها باشیم.

این مقام وزارت معادن و زمین شناسی گینه در ادامه سخنانش، "ایران اکسپو" را رویدادی مساعد برای مطرح کردن اولویت های همکاری و تعمیق روابط دانست.

وی در عین حال خواستار گسترش حضور شرکت های ایرانی در آن کشور شد و اظهار داشت: کشور گینه پتانسیل های بسیاری برای منافع دوسویه دارد که باید با استفاده از شرایطی که این رویداد فراهم کرده، از آن بهره برد.

ششمین نمایشگاه ایران اکسپو امروز در محل دائمی نمایشگاه های تهران افتتاح شد و تا چهارشنبه جاری (12 اردیبهشت) ادامه دارد.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار