| کد مطلب: ۱۱۱۶۶۲۸
لینک کوتاه کپی شد

هیات حماس و اسرائیل بدون توافق قاهره را ترک کردند

منابع مصری خبر دادند که هیأت جنبش حماس و رژیم اشغالگر شامگاه پنج‌شنبه بدون حصول توافقی در خصوص آزادی اسرای طرفین و آتش‌بس، قاهره را ترک کردند.

هیات حماس و اسرائیل بدون توافق قاهره را ترک کردند

به گزارش آرمان ملی آنلاین، یک منبع مصری گفت که پس از دو روز مذاکرات غیرمستقیم به میانجی‌گری مصر، قطر و آمریکا، هیأت‌های حماس و اسرائیل بدون حصول نتیجه‌ای قاهره را ترک کردند.او به وبگاه العربی‌الجدید گفت که تلاش‌های مصر و تلاش‌های میانجی‌گران برای نزدیک‌تر کردن دیدگاه‌های دو طرف به ویژه با توجه به تحولات اخیر در نوار غزه ادامه دارد.

در این میان یک منبع وابسته به حماس نیز به العربی الجدید گفت: «فرمولی که در نهایت با آن موافقت شده و اصلاحاتی که ویلیام برنز رئیس سازمان سیا در آن اعمال کرده، آخرین چیزی است که جنبش حماس و مقاومت می‌توانند بپذیرند».او گفت که حضور حماس در قاهره به معنای گفت‌و‌گو در خصوص شرایط جدید اسرائیل نبود. او تأکید کرد که بنیامین نتانیاهو گمان می‌کند که با عملیات رفح حماس تحت فشار قرار می‌گیرد، اما فشاری که اسرائیل می‌خواست در عملیات رفح اعمال کند، اکنون علیه این رژیم شده است و اکنون تل آویو خود را در مقابل مصر می‌بیند که نمی‌تواند حضور ارتش اسرائیل در محور فلادلفیا و کنترل گذگراه رفح را بپذیرد.

او همچنین گفت که هیأت حماس جهت تأکید بر موضع خود مبنی بر اینکه فراتر از پیش‌نویس تصویب شده نمی‌تواند چیزی را بپذیرد، قاهره را ترک کرد.از سوی دیگر یک منبع مصری به العربی الجدید گفت که ویلیام برنز در جریان سفر به تل آویو نتوانست نتانیاهو را به پذیرش موعدی برای پایان جنگ متقاعد کند.در این راستا  عزت الرشق عضو دفتر سیاسی جنبش حماس بامداد امروز به الجزیره گفت که موافقت حماس با پیشنهاد میانجی‌ها، نتانیاهو را سردرگم کرده استاو گفت: «حماس به موضعی که به میانجی‌ها ابلاغ کرده، پایبند است و پیشنهادات آنها را قبول دارد».

 

منبع : فارس

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار