| کد مطلب: ۱۱۰۷۰۸۵
لینک کوتاه کپی شد

ثبت شرکت واردات و صادرات بازرگانی در ترکیه

ثبت شرکت واردات و صادرات در ترکیه می تواند برای مدیران شرکت های ایرانی باعث بین المللی شدن برند و افزایش سطح درآمدهای شرکت شود. در این مقاله به بررسی این موضوع مهم خواهیم پرداخت

ثبت شرکت واردات و صادرات بازرگانی در ترکیه
در این مقاله به بررسی ثبت شرکت واردات و صادرات در ترکیه برای ایرانیان می‌پردازیم.

شروع راه سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی کسب و کار می‌تواند هم جذاب باشد و هم چالش‌برانگیز، بخصوص زمانی که به تجارت بین‌المللی و بحث واردات و صادرات پرداخته می‌شود.

برای کارآفرینان ایرانی که به دنبال گسترش کسب و کار خود در بازارهای بین المللی هستند، ثبت شرکت در ترکیه برای واردات و صادرات پتانسیل زیادی دارد.

در این راهنمای جامع، به پیچیدگی‌های ثبت شرکت واردات و صادرات در ترکیه می‌پردازیم و مزایای آن را برای شما بیان می‌کنیم.

توجه داشته باشید که جهت انجام امور ثبت شرکت و افتتاح حساب بانکی بین المللی در ترکیه حتماً از مشاره افراد با تجربه در این زمینه بهره بگیرید.

ثبت شرکت واردات و صادرات در ترکیه برای ایرانیان

برای کسب‌وکارهایی که در حوزه واردات و صادرات هستند، فرصت‌های گسترش در بازارهای بین‌المللی جذابیت‌های خاص خود را دارند و ثبت شرکت واردات و صادرات در ترکیه یکی از مسائل است که با توجه به مزایای زیاد آن همیشه مورد توجه مدیران ایرانی بوده است.

اما شاید شما این سوال را در ذهن خود داشته باشید که چرا برای ثبت شرکت واردات و صادرات بین المللی باید کشور ترکیه را انتخاب کنیم.

در حال حاضر برای انجام امور مربوط به واردات و صادرات به ایران اکثر کشورها به دلایل مختلف اقدام به همکاری با تجار ایرانی نمی‌کنند.

اما شما با ثبت شرکت در خارج از ایران و داشتن حساب بانکی بین المللی می‌توانید راحت‌تر با شرکت‌های بین المللی اروپایی و آمریکایی کار کنید و با آنها قرارداد ببندید.

با توجه کشورهای اطراف ایران، هزینه‌های ثبت شرکت و همچنین هزینه‌های جانبی آن کشور ترکیه آپشن بهتری به نسبت دیگر کشورهای اطراف ما برای ثبت شرکت واردات و صادرات می‌باشد.

مزایای ثبت شرکت واردات و صادرات در ترکیه برای ایرانیان

در زیر به برخی از مزایای شرکت داشتن در ترکیه اشاره می کنیم:

سهولت دسترسی به بازارهای جهانی

گسترش در بازارهای بین‌المللی ممکن است چالش‌برانگیز باشد.

اولین چالش امکان دسترسی به بازارهای جهانی است.

شما با ثبت شرکت واردات و صادرات در ترکیه به راحتی می‌توانید در بازارهای جهانی حضور پیدا کنید.

کشور ترکیه با موقعیت جغرافیایی استراتژیک خود که اروپا و آسیا را به هم می‌پیوندد، همواره پلی بین این دو قاره بوده است.

علاوه بر این، ترکیه به عنوان یک دروازه به بازارهای متنوع عمل می‌کند و روابط تجاری را تسهیل می‌کند.

همچنین شما می‌توانید از این موقعیت استفاده کنید و در نمایشگاه‌های بین المللی که هر ساله در استانبول برگزار می‌شود و بسیاری از شرکت‌های بین المللی در آن حضور دارند، شرکت کنید و به تبادل اطلاعات و یا انجام قرارداد بپردازید.

موقعیت جغرافیایی استراتژیک

اهمیت جغرافیایی کشور ترکیه را نمی‌توان نادیده گرفت.

با توجه به حضور این کشور در هر دو قاره آسیا و اروپایی،  ترکیه دسترسی بی‌نظیری به مناطق مختلف را فراهم می‌کند و شبکه‌های توزیع کسب‌وکارهای ایرانی را تقویت می‌کند.

با تاسیس شرکت واردات و صادرات در ترکیه، کارآفرینان ایرانی می‌توانند از این موقعیت استراتژیک برای تقویت موقعیت خود در تجارت بین‌المللی استفاده کنند.

با توجه به بانکداری بین المللی ترکیه، در صورتی که شما افتتاح حساب بانکی بین المللی در ترکیه انجام دهید، به راحتی می‌توانید نقل و انتقالات مالی خود را با استفاده از آن انجام دهید.

مقررات دوستانه بازرگانی

زمانی که شما به اقدام به ثبت شرکت در ترکیه می‌کنید، انجام امور در چارچوب‌های قانونی کشور ترکیه ممکن است پیچیده باشد و  این موضوع می‌تواند نگران‌کننده باشد.

با این حال، با توجه به قوانین شفاف مالیاتی و همچنین گمرکی، شما می‌توانید فعالیت خود را به راحتی انجام دهید.

البته باید توجه داشته باشید که تمام شرکت‌های ثبت شده در ترکیه باید یک حسابدار استخدام کنند.

همچنین پیشنهاد می‌شود برای امور مربوط به گمرک، از یک تیم متخصص بهره‌مند شوید.

فرصت‌های تجاری متنوع

از پوشاک تا فناوری، ترکیه مجموعه‌ای متنوع از فرصت‌های تجاری را در بخش‌های مختلف ارائه می‌دهد.

اگر به صادرات محصولات ایرانی به بازارهای جهانی علاقه‌مند هستید یا واردات کالاها برای پاسخ به تقاضای داخلی، هم می‌توانید از بازار داخلی ترکیه استفاده کنید و هم با قرارداد بستن با شرکت‌های اروپایی واردات و یا صادرات خود را انجام دهید.

توجه داشته باشید که شرکت‌های اروپایی، آفریقایی و آمریکایی تمایل بیشتری برای ثبت قرارداد با شرکت ترکیه شما را دارند تا با هویت ایرانی شما.

از طرفی با داشتن حساب بانکی بین المللی شما مشکل نقل و انتقالات مالی را دارید و مستقیما با حساب شرکتی که با نام خودتان است می‌توانید کار کنید.

شباهت بازار ایران و ترکیه

شباهت‌ها و تفاوت‌هایی که بین کشورهای مختلف وجود دارد، به طور قابل توجهی بر موفقیت کسب‌وکار تاثیر گذار است.

کشور ایران و ترکیه ارتباطات تاریخی و فرهنگی زیادی را با هم دارند.

این تاریخ مشترک باعث بهبود در روابط کاری و انجام بهتر امور کارآفرینان ایرانی که شرکت‌های خود را در ترکیه ثبت می‌کنند می‌شود.

از طرفی این موضوع باعث می‌شود تا شما اگر قصد صادرات محصولی از ایران به ترکیه را داشته باشید، راحت‌تر می‌توانید با بازار و مشتریان ترکیه ارتباط برقرار کنید.

دروازه به بازارهای اتحادیه اروپا

ثبت شرکت در ترکیه

برای بسیاری از کسب‌وکارهای ایرانی که آرزوی دسترسی به بازارهای اتحادیه اروپا را دارند، ترکیه به عنوان یک سکو آغازین کشور ایده‌آل است.

بسیاری از تاجران ایرانی از طریق شرکت‌های ثبت شده در ترکیه دسترسی اختصاصی به بازارهای اتحادیه اروپا را دارند و موانع تجاری که به دلایل مختلف بر سر راه کارآفرینان ایرانی همواره وجود داشته است را برطرف می‌کند.

با ایجاد حضور در ترکیه، کارآفرینان ایرانی می‌توانند به بازار بزرگ مصرف‌کنندگان اتحادیه اروپا و همچنین آمریکا دسترسی پیدا کرده و گسترش و سودآوری را برای کسب و کار خود ایجاد کنند.

جمع بندی ثبت شرکت در ترکیه

به عنوان نتیجه نهایی، تصمیم برای ثبت شرکت واردات و صادرات در ترکیه برای کارآفرینان ایرانی ارزش استراتژیک بسیاری دارد.

از موقعیت جغرافیایی استراتژیک تا مقررات دوستانه بازرگانی و دسترسی به بازارهای جهانی، ترکیه مجموعه‌ای از مزایای برای رشد و گسترش کسب‌وکار ارائه می‌دهد.

البته همانطور که گفته شد، پروسه ثبت شرکت در ترکیه مراحل پیچیده‌ای دارد که اگر به آن وارد نباشید، ممکن است در آینده مشکلاتی برای کسب و کار خود ایجاد کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در خصوص ثبت شرکت در ترکیه می توانید به سایت شرکت ترکیه هلپر مراجعه کنید.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار