| کد مطلب: ۱۱۰۶۰۲۶
لینک کوتاه کپی شد

تأثیر ارسال پیامک با شماره سامانه در بازاریابی

اگر این مطلب توجه‌تان را جلب کرده احتمالا با بازاریابی پیامکی و پنل اس ام اس آشنایی دارید. شماره‌های سامانه پیامکی به چند نوع مختلف هستند و هر کدام تاثیرات خاص خودشان را دارند. در این مقاله قرار است راجع‌به تاثیر ارسال پیامک با شماره سامانه در بازاریابی صحبت کنیم و بیشتر با این خطوط و شماره‌ها آشنا شویم. پس با ما همراه باشید.

تأثیر ارسال پیامک با شماره سامانه در بازاریابی

انواع شماره سامانه

همان‌طور که در مقدمه گفتیم، شماره‌های مختلفی در سامانه وجود دارند. هدف غایی تمام این شماره‌ها بازاریابی و مشتری‌مداری است که در ادامه آن‌ها را معرفی و بررسی می‌کنیم.

شماره‌ اختصاصی تبلیغاتی

شماره اختصاصی مهم‌ترین و اصلی‌ترین شماره در سامانه است. با استفاده از این شماره علاوه‌بر اینکه می‌توانید پیامک ارسال کنید، می‌توانید دریافت پیامک هم داشته باشید. با استفاده از این شماره از تمام امکانات سامانه پیامکی می‌توان استفاده کرد و به زبان ساده‌تر درهای بازاریابی پیامکی به رویتان باز خواهد بود.

شماره اشتراکی تبلیغاتی

در مقابل شماره اختصاصی، یک شماره اشتراکی هم در سامانه وجود دارد که این شماره فقط متعلق به خودتان نیست و افراد زیادی می‌توانند از آن استفاده کنند. برای اینکه موضوع کاملا برایتان جا بیفتد بیایید یک مثال بزنیم. اگر یادتان باشد قبلا چیزی به نام تلفن همگانی در سطح شهر وجود داشت. هر کسی با پرداخت هزینه می‌توانست از این تلفن‌ها استفاده کند. در مقابل یک تلفن شخصی برای منزل یا محل کار وجود داشت که به نام شخص خاصی بود و فقط افراد همان منزل یا محل کار می‌توانستند با آن تماس بگیرند. در این مثال، تلفن همگانی شماره اشتراکی سامانه و تلفن منزل، شماره اختصاصی سامانه است.

شماره خدماتی

هر دو شماره‌ای که بالاتر گفتیم، یعنی شماره اختصاصی و شماره اشتراکی، فقط برای تبلیغات استفاده می‌شوند و استفاده تجاری در بازاریابی دارند. اما برخی از افراد دریافت پیامک تبلیغاتی را روی سیم‌کارت خود مسدود کرده‌اند و پیامک‌هایی که با خطوط تبلیغاتی برایشان ارسال می‌شود به دست آنان نمی‌رسد. برای اینکه پیامک‌هایی که با هدف خدمت رسانی و اطلاع‌رسانی ارسال می‌شوند به دست این افراد برسد، چیزی به نام خطوط خدماتی سامانه به وجود آمد.

با استفاده از خطوط خدماتی نمی‌توان محتوای تبلیغاتی ارسال کرد و هرگونه تبلیغات و بازاریابی با این شماره‌ها باعث مسدودی خط می‌شود. از این خطوط خدماتی فقط برای ارسال پیامک خدماتی مانند اطلاع‌رسانی دانشگاه و محل کار، کد تایید، پیامک بانکی و غیره استفاده می‌شود.

تاثیر ارسال پیامک با خطوط اشتراکی در بازاریابی

حالا که با انواع شماره سامانه آشنا شدیم، نوبت به بررسی تاثیر خطوط اشتراکی در بازاریابی می‌رسد.

برندسازی

به‌طور کلی شماره اشتراکی سامانه تاثیر خوبی روی برندسازی ندارد. درواقع مشتریان شما ممکن است هربار پیامک شما را از خطوط اشتراکی متفاوت دریافت کنند و یا کسب‌وکارهای دیگر هم از همان شماره برای ارسال پیامک بهره ببرند و به این ترتیب مشتری نداند از کدام شماره باید پیامک‌های تبلیغاتی برند شما را دریافت کند. بنابراین استفاده از این خطوط تاثیر خوبی روی برندسازی و شناساندن خود در مخاطب ندارد.

ارسال پیامک انبوه

اگر قصد دارید به تازگی کار بازاریابی پیامکی را شروع کنید، می‌توانید از اصلی‌ترین قابلیت سامانه پیامکی یعنی ارسال انبوه پیامک تبلیغاتی استفاده کنید. با ارسال پیامک انبوه قطعا می‌توانید مشتریان جدید جذب کنید. روش‌های ارسال انبوه هم در پنل پیامکی متفاوت است. حتی در سامانه ملی پیامک می‌توانید درخواست کنید کارشناسان بازاریابی پیامکی خودشان برایتان پیامک ارسال کنند و شما درگیر کار کردن با پنل نشوید.

تاثیر شماره اختصاصی سامانه در بازاریابی

گفتیم که در مقابل خطوط اشتراکی، خطوط اختصاصی وجود دارند. جالب است بدانید که اگر از سامانه ملی پیامک یک پنل خریداری کنید، یک یا دو خط اختصاصی رایگان به شما هدیه می‌شود و دیگر لازم نیست برای ارسال پیامک‌های خود از شماره اشتراکی استفاده کنید.

برندسازی قوی

برعکس چیزی که درباره شماره اشتراکی سامانه گفتیم، با استفاده از یک شماره اختصاصی می‌توانید برندسازی قوی‌تری انجام دهید. مشتریان شما می‌دانند از کدام شماره انتظار پیامک‌های شما را داشته باشند و اگر قرار است پیامکی برایتان ارسال کنند، به کدام شماره اس‌ام‌اس بزنند.

قابلیت استفاده از امکانات سامانه

اگر یک شماره اختصاصی در سامانه پیامکی داشته باشید، دیگری چیزی در بازاریابی پیامکی جلودارتان نیست. از آن‌جا که این شماره قابلیت دریافت پیامک هم دارد، با استفاده از آن می‌توانید از قابلیت‌هایی که پنل در اختیارتان می‌گذارد به طور کامل استفاده کنید. مثلا مسابقه پیامکی و قرعه کشی برگزار کنید و این گونه مشتریان بیشتری جذب کنید. همچنین اگر کسب‌وکار شما به گونه‌ای است که باید نوبت دهی کنید، می‌توانید با استفاده از سامانه، رزرواسیون خود را اتوماتیک کنید و ده‌ها امکانات دیگر.

تاثیر ارسال پیامک با شماره خدماتی در بازاریابی

بالاتر گفتیم که شماره‌های خدماتی برای اطلاع‌رسانی کاربرد دارند و با آن‌ها نباید پیامک تبلیغاتی فرستاد. حالا ممکن است در ذهن برخی از شما این سوال به وجود آید که پیامک اطلاع‌رسانی چگونه می‌تواند در بازاریابی موثر باشد؟

در جواب باید گفت ارسال پیامک خدماتی تاثیر مستقیم در سودآوری ندارد؛ بلکه تاثیر آن غیرمستقیم و عمیق‌تر است. همان‌طور که از نام آن معلوم است، شماره خدماتی سامانه به شما کمک می‌کند خدمات‌رسانی قوی‌تری به مشتریان خود داشته باشید و از این طریق به محبوب دل آن‌ها تبدیل شوید. مثلا فرض کنید شما یک فروشگاه آنلاین دارید و محصولات مختلف می‌فروشید. هنگامی که یک مشتری می‌خواهد وارد سایت شما شود به جای طی کردن یک فرآیند طولانی برای ثبت نام فقط لازم است یک شماره موبایل برایتان بگذارد. حالا شما یک پیامک به این شماره موبایل ارسال می‌کنید و برایش یک رمز یک‌بار مصرف می‌فرستید تا با آن رمز وارد سایت شود.

در مرحله بعد که مخاطب می‌خواهد از شما خرید کند و پرداخت خود را انجام می‌دهد، یک پیامک مبنی بر تایید سفارش و صورت‌حساب برایش ارسال می‌شود. حالا مشتری با خیال راحت خرید خود را انجام داده و از این به بعد به عنوان یک سایت امن و منظم از شما یاد می‌کند.

انواع شماره خدماتی در سامانه

در پنل اس ام اس دو نوع شماره خدماتی وجود دارد. مانند خط تبلیغاتی که به دو نوع اختصاصی و اشتراکی بود، در سامانه دو نوع شماره خدماتی اختصاصی و اشتراکی وجود دارد.

خط خدماتی اشتراکی

تمام شماره‌های پیامکی به صورت پیش‌فرض تبلیغاتی هستند و فقط برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی کاربرد دارند. از طرفی خدماتی کردن خط تبلیغاتی کاری سخت و زمان‌بر و برای افراد حقیقی مسیری طولانی و دشوار است. این دسته از افراد و صاحبان مشاغل می‌توانند از خطوط خدماتی اشتراکی سامانه استفاده کنند.

خط خدماتی اختصاصی

اگر یک خط اختصاصی تبلیغاتی داشته باشید، با ارائه مدارک و طی کردن یک مسیر قانونی، می‌توانید آن را به یک خط خدماتی اختصاصی تبدیل کنید. اپراتورهای متفاوت پیامکی قوانین و سیاست‌های خاص خودشان را برای خدماتی کردن شماره‌ها دارند. بنابراین قبل از اینکه خط اختصاصی خود را تهیه کنید، باید این قوانین را مطالعه کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله به صورت مختصر درباره انواع شماره‌های سامانه صحبت کردیم و تاثیرات آن را در بازاریابی بررسی کردیم. به‌طور کلی دو نوع شماره در سامانه وجود دارند: خط تبلیغاتی و خط خدماتی. هر کدام از این خطوط خود به دو نوع اشتراکی و اختصاصی تقسیم می‌شوند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار