| کد مطلب: ۱۱۱۶۴۱۳
لینک کوتاه کپی شد

رئیس‌جمهور در دهمین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی:

از قیمت کالاها و وضعیت سفره مردم مطلع هستم

رئیس‌جمهور در دهمین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با بیان اینکه به عملیات وعده صادق باید در رسانه‌ملی و محافل علمی، سیاسی و امنیتی پرداخته شود، گفت: عملیات وعده صادق احساس غرور ملی بود و از نقاط عطف اجماع‌ساز میان همه مردم و صاحبان اندیشه و تفکر با هر سلیقه‌ای بود و همه این کار را ستودند.

از قیمت کالاها و وضعیت سفره مردم مطلع هستم

رئیسی با بیان اینکه حمایت از فلسطین نه در دانشگاه‌های غرب که در هرجای دنیا دیده می‌شود، گفت: رژیم صهیونیستی در این درماندگی خود به کنسولگری ایران در دمشق حمله کرد و رهبری انقلاب بر تنبیه این رژیم پس از این واقعه تاکید کرد و در نهایت جلوه‌ای از همکاری میدان، دیپلماسی و رسانه در عملیات وعده صادق دیده شد و نشان داد ایران قوی است که می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند؛ باید با قدرت پیش رفت. رئیس دولت سیزدهم تاکید کرد: برداشت من این است که «وعده صادق» نقطه اقتدار جمهوری اسلامی ایران است و این نقطه اقتدار آثار خود را در زمینه‌های دیگر از جمله اقتصاد کشور نشان می‌دهد. اگر این عملیات غرورآفرین اجماع‌ساز بود و همه در کنار هم آن را تحسین کردند می‌توان از این فرصت برای اجماع در حل مشکلات کشور هم به کار گرفت. رئیس‌جمهوری در پاسخ به این پرسش که راه‌حل مشکلات کشور موشک است یا مذاکره و یا هردو، تصریح کرد: ما بارها اعلام کردیم جمهوری اسلامی دست کشورهایی را که بخواهند با ما روابط خوبی داشته باشند می‌فشاریم؛ چه در آسیا و چه در اروپا تا روابط خوبی شکل گیرد. البته دشمن ایران‌هراسی را امروز تشویق می‌کند اما می‌بینیم که این ترفند جواب نداده است. 

   موشک جواب موشک است

وی تاکید کرد: پیام وعده صادق این است که ما مقابل هرکسی که مقابل جمهوری اسلامی بایستد می‌ایستیم و با هرکسی بخواهد با ما روابط خوبی داشته باشد روابط خوبی خواهیم داشت. ما هیچوقت میز مذاکره را ترک نکردیم، اما اروپا و آمریکا عهدشکنی کردند. ما انحرافی در فعالیت‌های هسته‌ای نداریم و بارها بازرسان آژانس آن را اعلام کردند، اما گوش شنوایی وجود ندارد. اینکه فقط مذاکره بتواند همیشه پاسخگو باشد نیست، در جایی موشک می‌تواند و در جایی هم مذاکره. در واقع موشک جواب موشک است وی تصریح کرد: من روزانه آمار می‌گیرم نه هفتگی، روزی نمی‌گذرد مگر اینکه از قیمت کالاها و وضعیت سفره مردم مطلع هستم و این مبالغه نیست و حساسیت من بر این موضوع است. رئیس دولت سیزدهم یادآور شد: تورم به کانال ۳۰ درصد رفته است و روز به روز کاهشی می‌شود که تأثیر خود را بر قیمت‌ها خواهد گذاشت. تلاش کردیم فشارها بر اقشار ضعیف، مستمری‌بگیران و مددجویان کاهش یابد. طرح کالابرگ هم برای همین بود که کالاهای اساسی با قیمت ثابت به دست مردم برسد. این اقدامات همه در جهت فقرزدایی است و کمکی به خانواده‌های نیازمند است که آب، برق، گاز و بیمه سلامت این خانواده‌ها رایگان شود. رئیسی یادآور شد: جایی که احساس کنیم امری خلاف عدالت صورت گرفته حقیقتا برافروخته می‌شویم و آن را شایسته دولت و نظام اسلامی نمی‌دانیم. حتماً به همه بخش‌ها توجه عادلانه داریم. رئیس دولت سیزدهم با اشاره به موضوع گشت ارشاد مدیران، گفت: کاری که عدالت را نقض می‌کند فساد است‌. از ابتدا اعلام کردیم ساختارهای فسادزا را اصلاح می‌کنیم، آن‌هم با ایجاد شفافیت در عمل نه با سخن. صدور مجوزها را دیدیم که چگونه اصلاح شد، سامانه تجارت بیش از ۹۰ درصد در حال اجراست و این سامانه‌ها از ایجاد فساد جلوگیری می‌کند. ابربدهکاران بانکی که پچ‌پچ جلسات و محافل بود را علنی کردیم تا کسی اینگونه عمل نکند. گام‌های خوبی برای شفاف‌سازی و برخورد با افراد مختلف در دولت برداشته‌ایم. وی یادآور شد: وقتی اعلام می‌کنیم نزدیک ۱۰۰ نفر از مسئولان بخش‌های مختلف که همگی هم مشکل نداشتند، اما احساس ناکارآمدی‌شان وجود داشت و برخی که در موارد نادر مسئله داشتند، همه جابه‌جا شدند در راستای همین گشت ارشاد مدیران و نظارت است. رئیسی تصریح کرد: گشت ارشاد مدیران در سطح کشور در حال اجراست. تغییر، تذکر و هشدار در این زمینه انجام میشود و هرجا لازم است جابه‌جایی هم صورت می‌گیرد. ما خط قرمزی در این زمینه نداریم. من از گروه، حزب یا جریان خاصی نیستم. دولت ما مردمی است و ما با مردم ارتباط داریم. هرجا احساس کنیم رودربایستی نداریم و در همه شوراهای اداری اعلام کردیم و تجربه کردیم که ۲۰ مدیر تشویق شدند و ۱۰ مدیر هم برکنار که البته گفتیم همه آنان مشکلی نداشتند بلکه موضوع کارآمدی در مسئولیت بیشتر مطرح بوده است. رئیس‌جمهوری با اشاره به جایگاه حجاب در میان زنان ایران، تصریح کرد: مسئله حجاب هم وظیفه شرعی و هم قانونی است. ممکن است فردی نسبت به مسائل شرعی تقید نداشته باشد اما این امر حجاب قانونی است و قانونمداری اصلی مورد توجه همه است. دشمن دنبال حیازدایی از جامعه ماست اما مردم ما اجازه نمی‌دهند دشمن به این هدف برسد و پایبندی زنان ما به حجاب ریشه در اعتقادات دارد اگر جایی کم‌توجهی یا بی‌توجهی می‌شود باید این توجه را ایجاد کرد و افرادی هم که با یک برنامه به هنجارشکنی عمل می‌کنند وظیفه دستگاه‌های قانونی در این زمینه مشخص است. 

   مردم با حضور در انتخابات، کار خود در دور اول را تکمیل کنند

رئیس‌ دولت سیزدهم با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: مجلس قانونگذار و ریل‌گذار است و اگر مجلس و دولت قوی باشند اجرای قوی هم به دنبال می‌آید. مردم با حضور در حوزه‌های انتخابیه باقیمانده کار خود در دور اول را تکمیل کنند تا دولت و مجلس برای خدمت به مردم و رفع مشکلات گام بردارند. همکاری مجلس و دولت بسیار مهم است و امیدوارم مجلس در زمان مقرر شکل بگیرد و کارها پیش رود. رئیسی با بیان اینکه تولید در کشور افزایش یافته است، گفت: آمار بیکاری هم کاهش یافته و در کانال هفت تا هشت درصد قرار دارد. ما به ایجاد زمینه شغلی برای تحصیلکرده‌ها حتما تاکید داریم. امروز ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان داریم که دوبرابر گذشته شده است. زمینه برای فعالیت‌ در کشور فراهم است و صندوق‌های حمایتی هم در این زمینه فعال هستند تا کمک کنند. امیدوارم روزی در کشور اصلا بیکار نداشته باشیم و زمینه برای همه افراد جویای کار ایجاد شود. وی تاکید کرد: امروز تولید نه فقط در صنعت که در کشاورزی هم رشد داشته است و ۲۲ درصد رشد در حوزه تولید کالاهای اساسی داریم. کارهای خوبی در حوزه صنعت و معدن در حال انجام است. مردم متوجه هستند که دولت کار می‌کند و ما حمایت مردم را نعمت و لطف الهی می‌دانیم. 

   دولت صادق‌الوعد بودیم و خواهیم بود

رئیسی در پایان تاکید کرد: نقد و انتقاد ایراد ندارد، اما همه باید کمک کنیم تا مشکلات حل شود. انسجام ملی در جریان عملیات وعده صادق می‌تواند دیگر مشکلات را هم حل کند. همه احزاب و گروه‌ها و دیدگاه‌ها بدانند که باید دست‌به‌دست هم دهند و مشکلات حل شود. دولت خدمتگزار همه مردم است، حتی کسانی که به من رأی نداده‌اند نیز ما خدمتگزارشان هستیم. ما دولت صادق الوعد بودیم و خواهیم بود و به عهد خود با مردم وفاداریم و حل مشکلات مردم را دنبال می‌کنیم.

منبع : آرمان ملی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار