| کد مطلب: ۱۱۱۴۶۲۲
لینک کوتاه کپی شد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی تشریح کرد؛

موفقیت‌های منطقه آزاد اروند در حوزه‌های سرمایه‌گذاری و تولید

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت : منطقه آزاد اروند در ارزیابی‌های اخیر، بین مناطق آزاد فعال کشور، رتبه اول را کسب کرده است. این موفقیت نشان‌دهنده پیشرفت قابل توجه منطقه در حوزه‌های سرمایه‌گذاری و تولید است. سازمان منطقه آزاد اروند با تلاش‌های همکاران خود، توانسته است بر اساس شاخص‌های بانک جهانی، رتبه نخست را در زمینه سهولت فعالیت‌های کسب و کار به دست آورد.

موفقیت‌های منطقه آزاد اروند در حوزه‌های سرمایه‌گذاری و تولید

آرمان ملی آنلاین - دکتر علی زارعی طی نشست خبری در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴  اظهار داشت : با توجه به موقعیت استراتژیک منطقه، شامل بنادر خرمشهر و آبادان و همچنین فرودگاه بین‌المللی آبادان، منطقه آزاد اروند نقش مهمی در تجارت و صنعت کشور ایفا می‌کند. اتاق‌های بازرگانی خرمشهر و آبادان نیز با بیش از 100 سال قدمت، به همراه بزرگترین سایت صنعتی کشور با بیش از 9,200 هکتار وجود دارند که حدود 237 کارخانه مختلف در آن فعال هستند.وی همچنین به اهمیت مرز شلمچه به عنوان یک مرز استراتژیک اشاره کرد و گفت : این مرز به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز تجاری با عراق، به ویژه شهر بصره، عمل می‌کند؛  گفتنی است ،  فاصله خرمشهر تا بصره تنها 20 دقیقه است، که این امر مزیت بزرگی برای مبادلات تجاری و اقتصادی با عراق فراهم می‌آورد.

رشد صادارت منطقه آزاد اروند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد : در سال گذشته، منطقه آزاد اروند بیش از 840 میلیون دلار صادرات داشته است که بیش از 220 میلیون دلار آن مربوط به تولیدات داخلی بوده است.  در حال حاضر نیز با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، انتظار می‌رود که امسال این رقم به بیش از یک میلیارد دلار برسد.

دکتر زارعی در ادامه از تلاش‌های همکاران خود در منطقه آزاد اروند تقدیر کرد و گفت : این منطقه در ارزیابی‌های اخیر، بین مناطق آزاد فعال کشور، رتبه اول را کسب کرده است. این موفقیت نشان‌دهنده پیشرفت قابل توجه منطقه در حوزه‌های سرمایه‌گذاری و تولید است.

دستاوردهای منطقه آزاد اروند در سرمایه گذاری و تولید

وی همچنین از دستاوردهای قابل توجه این منطقه در زمینه تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری و تولید خبر داد و اعلام کرد : با تلاش‌های انجام شده، منطقه آزاد اروند توانسته است بر اساس شاخص‌های بانک جهانی، رتبه نخست را در زمینه سهولت فعالیت‌های کسب و کار به دست آورد.به گفته دکتر زارعی، سازمان منطقه آزاد اروند با هدف‌گذاری‌های دقیق و رفع موانع تولید، امسال شاهد افزایش قابل توجه فعالیت‌های سرمایه‌گذاری بوده است. این منطقه موفق شده 136 بسته سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف تعریف کند که همگی پس از انجام مطالعات و صدور مجوزهای لازم، در اختیار سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی قرار گرفته‌اند.

استقبال سرمایه گذاران چشمگیر است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت : در سال گذشته، منطقه آزاد اروند با استقبال چشمگیر سرمایه‌گذاران مواجه شده و بیش از 52 همت تقاضای سرمایه‌گذاری دریافت کرده است. از این تعداد، 32 همت مجوز دریافت کرده و تاکنون 27 همت از پروژه‌های مربوطه وارد فاز اجرایی شده‌اند.

تمرکز ویژه منطقه آزاد اروند بر توسعه زیرساخت‌ها

به گزارش آرمان ملی آنلاین ، وی در پایان این نشست خبری تصریح کرد : علاوه بر این، سازمان منطقه آزاد اروند بیش از 1800 میلیارد تومان را به فعالیت‌های عمرانی و زیربنایی اختصاص داده که نسبت به سال‌های گذشته رکوردی جدید محسوب می‌شود. این تلاش‌ها نشان‌دهنده تمرکز ویژه منطقه بر توسعه زیرساخت‌ها و جذب سرمایه‌گذاری است که انتظار می‌رود به زودی به نتایج مثبتی منجر شود.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار