| کد مطلب: ۱۰۷۹۱۴۴
لینک کوتاه کپی شد

استمرار در کیفیت، رمز موفقیت در تولید فولاد آلیاژی

مدیرعامل فولاد آلیاژی ایران در دهمین کنفرانس بین‌المللی فولاد گفت: صنعت فولاد با اختصاص ۳/۸ از درآمد جهان به طور مستقیم و غیرمستقیم برای ۹۶ میلیون نفر اشتغالزایی کرده است. ایران با رتبه دهم، ۱/۵ درصد از سهم تولید فولاد دنیا را برعهده دارد.

استمرار در کیفیت، رمز موفقیت در تولید فولاد آلیاژی

آرمان ملی آنلاین -  مهندس محمد کمال‌زاده افزود: پیش‌بینی می‌شود تقاضای تولید فولاد در دنیا در سال آینده رشد ۳ درصدی خواهد داشت.

کمال‌زاده: ایران ۷۰ درصد از فولاد تولیدی خود را مصرف می‌کند که نشانگر توازن در تولید و مصرف است.

در آمار تولید فولاد آلیاژی با سرانه مصرف ۱۱ کیلوگرم به ازای هر نفر (یک میلیون تن فولاد آلیاژی در مجموع) بالغ‌بر ۷۰ درصد فولاد آلیاژی معمولی، ۱/۸ درصد فولاد آلیاژی ابزاری و مابقی آن استنلس استیل تولید می‌شود.

مدیرعامل فولاد آلیاژی ایران گفت: تولید و مصرف فولاد آلیاژی در هر کشور نسبت مستقیم با توسعه‌یافتگی آن کشور دارد. امروز واردات فولاد آلیاژی کشور به صفر رسیده و توان تولید انواع گریدهای فولادآلیاژی موردنیاز خود را داریم.

کمال‌زاده عنوان کرد: پیش از این دانش تولید ۱۶۰ گرید فولادی از بوهلر آلمان خریداری شده و امروز ۴۷۷ امین گرید فولادی در شرکت فولاد آلیاژی ایران تولید شده است. بازار داخلی فولاد آلیاژی محدود است و ورود بی‌رویه به تولید فولاد آلیاژی برای فروش داخلی و صادرات دچار مشکل می‌شود.

به گفته کمال‌زاده تولید کمتر از یک میلیون تن فولاد آلیاژی ایران کمتر از ۰/۴ درصد از تولید فولاد آلیاژی دنیا است و افزایش تولید به دلیل بخشنامه‌ها و قوانین گوناگون داخلی امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: مابه‌التفاوت قیمت فولاد آلیاژی ایران و اروپا ۸۰ تا ۱۰۰ دلار است و دلیل آن قوانینی است که هزینه‌های محدودیت انرژی، سربار، استهلاک و… بر شرکت‌های داخلی وارد می‌شود. عدم‌برنامه‌ریزی در تصمیم‌گیری‌ها، حاشیه سود تولید و صادرات فولاد آلیاژی را تحت تاثیر قرار داده است.

کمال‌زاده در پایان گفت: امروز بخشنامه‌های پی‌درپی، عملا مانعی برای تولید فولاد در کشور شده است. برای تولید فولاد آلیاژی با کیفیت چاره‌ای جز انقلاب صنعتی چهارم نداریم.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار