| کد مطلب: ۱۰۷۰۳۴۸
لینک کوتاه کپی شد

رییس پلیس فتا خوزستان :

خدمتگذاری مردم افتخار ماست

سرهنگ کارآگاه علی حسینی رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت : نود درصد جرایم سایبری در استان در سال جاری کشف شد.

 خدمتگذاری مردم افتخار ماست

آرمان ملی آنلاین - سرهنگ حسین رییس پلیس فتا استان خوزستان در ویژه برنامه یه روز نو صدا و سیمای استان خوزستان اظهار داشت: شهروند قانون مدار و پلیس خدمت گذار شعار امسال مجموعه نیروی انتظامی است و در مسیر اجرای امور محوله از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد. از سویی خدمتگذاری مردم افتخار ماست و تعداد شهدای گرانقدر فراجا مهر تاییدی بر خدمتگذاری ماست‌.

رییس پلیس خوزستان گفت: سربازان سایبری پلیس فتا با تلاش شبانه روزی در راستای حفظ امنیت فضای سایبری در تلاش هستند. خوشبختانه امسال بیش از نود درصد از پرنده‌های این حوزه کشف و به پایان رسیدند‌.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به پویا بودن فضای مجازی، شیوه های جرم لحظه‌ای و روزانه در حال تغییر است و مردم باید در جهت امنیت و حفاظت اطلاعات خود همواره اخبار و هشدارهای پلیس فتا را که اغلب از طریق صدا و سیما ارایه می شود، دنبال و اجرا کنند.

سرهنگ حسینی گفت: بیشترین جرایم این حوزه بالغ بر 82 درصد جرایم اقتصادی است که 56 درصد از طریق لینک ها و پیامک های جعلی انجام می گردد. این درحالی است که با رعایت یک سری نکات ساده می توان در اکثر موارد پیشگیری شود.

وی در بخشی از سخنان خود به شیوه‌های جدید و مرسوم سارقان و کلاهبرداران فضای مجازی با استفاده از تکنولوژی و اینترنت پرداخت و نکاتی را یادآور شد، وی تأکید کرد: یکی از روش­های کلاهبرداری و دزدی مدرن، استفاده از تکنولوژی و اینترنت می­ باشد. از جمله کلاهبرداری به روش اسکیمر یکی از انواع جرایم رایانه­ ای می­ باشد. در این خصوص استفاده از کارت بانکی فرصت را برای کلاهبردار به وجود می­ آورد تا بتواند اطلاعات آن را سیو کند. سیو اطلاعات کارت بانکی به همراه رمز کارت این امکان را برای کلاهبردار فراهم می­ کند تا در فرصتی مناسب به کارت بانکی دسترسی پیدا کند، این حالت در اغلب موارد بدلیل اعتماد فروشنده و خریدار اتفاق می افتد که خریدار کارت خور را در اختیار نفر مقابل قرار می‌دهد.

همچنین شیوه دیگر کلاهبرداران اینترنتی ارسال پیامک با شماره های شخصی در خصوص سهام عدالت یا ابلاغیه‌های قضایی بوده است. در این حالت سارقان با ارسال مطالب وسوسه برانگیز لینک هایی را ارسال نموده که به محض وارد شدن، سارق به اطلاعات طعمه خود دسترسی پیدا می‌کند. از این رو مردم شریف می بایست اطلاعیه‌ها و ابلاغیه‌های مربوطه را جهت بالابردن آگاهی خود پیگیری کرده و دقت فرمایند که هرگونه ارسال مطالب می بایست از طریق سامانه های رسمی دولت و با پسوند ir باشد.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار