| کد مطلب: ۱۰۶۵۰۵۰
لینک کوتاه کپی شد

مدیرعامل نفت پاسارگاد:

با فروش تک محصولی محکوم به شکست هستیم/ نفت پاسارگاد به دنبال تکمیل سبد محصولات جدید است

مدیرعامل نفت پاسارگاد گفت: با فروش تک محصولی در شرایط بازار شدید رقابتی محکوم به شکست هستیم.

با فروش تک محصولی محکوم به شکست هستیم/ نفت پاسارگاد به دنبال تکمیل سبد محصولات جدید است

آرمان ملی آنلاین - به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل نفت پاسارگاد، دکتر مسعود اسفندیار روز دوشنبه ۲۳ مرداد ماه سال جاری در نشست سند برنامه تحول نفت پاسارگاد افزود: این شرکت با توجه به ظرفیتهای موجود و چشم انداز اقتصادی به دنبال تکمیل سبد محصولات جدید است.

وی با اشاره به مشکل تامین مواد اولیه تولید قیر در کشور گفت: ظرفیت تولید وکیوم باتوم ایران ۱۲ میلیون تن در سال است که حدود ۶ میلیون تن به تولید نفت کوره و بیش از ۶ میلیون به تولید قیر اختصاص دارد که از این میان، ۴ میلیون مصرف صادراتی و ۲ میلیون تن مصرف داخلی دارد.

اسفندیار افزود: با توجه به مجوز‌هایی که برای شرکت‌های گوناگون  تولید قیر با ظرفیت ۵۲ میلیون تن صادر شده است، حدود ۹۰ شرکت برای دریافت این ۶ میلیون تن وکیوم باتوم رقابت می‌کنند و در چنین شرایطی و ایجاد شرایط رقابت سنگین شرکت‌های بزرگ تولیدکننده مثل نفت پاسارگاد و نفت جی برای تامین ماده اولیه با مشکلاتی مواجه هستند تا بتوانند محصولات خود را تولید کنند.

دکتر اسفندیار با اشاره به کاهش سهم بازار در سالهای اخیر گفت: در گذشته بیش از ۶۰ درصد از سهم بازار متعلق به نفت پاسارگاد و نفت جی بوده که امروز این رقم کاهش یافته است.

وی افزود: در چنین شرایطی سند تحول می‌تواند چشم اندازی به شرکت‌ها بدهد و بتوانیم بر پایه این سند برنامه ریزی و تصمیم گیری انجام دهیم.

مدیر عامل نفت پاسارگاد افزود: اولویت اساسی در نفت پاسارگاد را رسیدگی و پیگیری کارها و پروژه‌های نیمه تمام گذاشتیم و موفق شدیم طی ۸ ماه پروژه مخازن نیمه کاره و متوقف شده آبادان را به اتمام برسانیم.

وی افزود: در بندرعباس نیز سایت جدیدی در اختیار شرکت قرار گرفت که دسترسی جدیدی به اسکله فراهم کرده است.وی ادامه داد: پس از اتمام این پروژه ها حالا در نقطه‌ای هستیم که بتوانیم برنامه‌ریزی مناسبی برای آینده انجام دهیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) نیز در این نشست گفت: سند تحول دورنمای روشنی از پیشرفت و موفقیت شرکتها در چشم انداز کاری است.

عبدالله اسدزاده افزود: سند تحول در ابعاد مختلف تدوین شده و در واقع بستری برای پیشبرد اهداف کلان شرکت‌هاست.وی بیان کرد: اجرای این سند در بخش‌های مختلف شرکتها؛ در واقع سبب ایجاد یک نظم استراتژیک می‌شود.

در ادامه این نشست شماری از معاونان، مدیران و کارشناسان شرکت نفت پاسارگاد در خصوص ابعاد مختلف سند تحول به بحث و تبادل نظر پرداختند.

نفت پاسارگاد به عنوان بزرگترین تولید کننده قیر در خاورمیانه، ۶ مجتمع تولیدی و ۲ پایانه صادراتی دارد.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار