| کد مطلب: ۱۰۶۰۵۶۱
لینک کوتاه کپی شد

دوچرخه‌سواران ایرانی با دوچرخه فرسوده به مسابقات آسیایی رفتند

سرمربی تیم ملی پارادوچرخه سواری ایران از حضور این تیم در بازی های پاراآسیایی خبر داد و نسبت به کهنه بودن و عدم کیفیت، دوچرخه هایی که ورزشکاران باید برای مسابقات استفاده کنند، اظهار نگرانی کرد.

دوچرخه‌سواران ایرانی با دوچرخه فرسوده به مسابقات آسیایی رفتند

به گزارش آرمان ملی آنلاین، فرهاد عصفوری در گفت‌وگویی، درباره وضعیت دوچرخه سواران اعزامی به بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین، اظهار کرد: برای آماده سازی چهار دوچرخه‌سوار اعزامی به بازیهای پاراآسیایی هر ماه یک اردوی ۱۰ روزه تا زمان اعزام به هانگژو پیش‌بینی شده است که اولین اردو از هفته آینده در آزادی برگزار می‌شود.

وی گفت: طبق صحبتی که با کمیته ملی پارالمپیک داشتیم قرار شد که با هماهنگی فدراسیون دوچرخه سواری یک اردوی برون مرزی در ترکیه داشته باشیم که امیدوارم شرایط اعزام ورزشکاران به این اردو فراهم شود.

سرمربی تیم ملی پارادوچرخه سواری یکی از دغدغه دوچرخه سواران را قدیمی بودن تجهیزات آنها عنوان کرد و افزود: متاسفانه تجهیزات دوچرخه سواران قدیمی و مربوط به سال ۲۰۰۸ است و از نظر کیفیت کارایی لازم را ندارد. البته ورزشکاران ما با همین دوچرخه‌های قدیمی تا به امروز توانسته‌اند به مدال‌های زیادی در پیست و جاده دست پیدا کنند به طوری که در مسابقات قهرمانی آسیا که اخیرا در پیست و جاده برگزار شد از ۷ مدال کسب شده، ۵ مدال مربوط به دوچرخه سواران پارا بود.

عصفوری خاطرنشان کرد: متاسفانه دوچرخه جزو کالای لوکس به حساب می‌آید و قیمت یک دوچرخه استاندارد و خوب چیزی حدود ۲ میلیارد است که تهیه آن امکانپذیر نیست. به هر صورت اگر بخواهیم در مسابقات از حریفان خود در زمان بندی عقب نمانیم باید از تجهیزات استاندارد و مدرن برخوردار باشیم.

سرمربی تیم ملی پارادوچرخه سواری در پایان یکی دیگر از مشکلات ورزشکاران اعزامی به بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین را نداشتن پیست چوبی در کشور عنوان کرد و گفت: دوچرخه سواران ما به خاطر نبود پیست چوبی مجبورند تمرینات خود را روی سیمان انجام دهند که این مساله سبب افت عملکرد آنها می‌شود. امیدوارم کمیته ملی پارالمپیک شرایط اعزام ورزشکاران به ترکیه را فراهم کند تا حداقل آن جا بتوانند با تمرین روی پیست چوبی در شرایط بهتری خود را برای بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین آماده کنند.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار