| کد مطلب: ۱۰۵۸۰۸۰
لینک کوتاه کپی شد

مصاف ایران و افغانستان بعد از 74سال

بعد از بیش از ۷۰ سال دو تیم ملی فوتبال ایران و افغانستان برابر هم به میدان خواهند رفت.

مصاف ایران و افغانستان بعد از 74سال

به گزارش آرمان ملی آنلاین،  ایران و افغانستان امروز (سه‌شنبه) در جام کافا (فدراسیون آسیای مرکزی) در ورزشگاه «دولن امرزاکوف» در بیشکک (پایتخت قرقیزستان) به مصاف هم خواهند رفت.

تیم ملی ایران اولین بازی خود را در این رقابت‌ها انجام می‌دهد و در بازی بعدی به دیدار قرقیزستان خواهد رفت.  تیم امیر قلعه‌نویی که در رده ۲۴ رده‌بندی فیفا است، بالاترین رده را در بین تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها دارد و تعداد زیادی از ستاره‌های خود در جام جهانی را برای بازی‌های پیش رو دعوت کرده است.

ایران و افغانستان کشورهای همسایه هستند اما تنها دو بار با هم دیدار کردند. این دو تیم در اولین دیدار خودشان در  سال ۱۹۴۱ برابر هم به میدان رفتند که این دیدار اولین بازی تاریخ تیم ملی فوتبال ایران بود که با تساوی بدون گل به پایان رسید. دو تیم دومین بار در سال ۱۹۴۹ به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری ۴-۰ ایران  در یک بازی دوستانه به پایان رسید.

فرصت گلزنی برای طارمی و آزمون

ایسنا نوشت، سردار آزمون مهاجم لورکوزن که ۴۱ گل در ۶۸ بازی ملی دارد، می‌تواند در این دیدار شمار گل‌های خود را افزایش دهد و مهدی طارمی از پورتو یکی دیگر از مهاجمان کلیدی تیم ایران است که بعد از فصل خوبی که داشته شانس اصلی گلزنی در تیم ملی ایران است.

احسان حاج صفی، مدافع و کاپیتان کهنه‌کار می‌تواند در این دیدار سومین بازیکن تاریخ تیم ملی از نظر تعداد بازی شود. او با حضور در این دیدار با رکورد ۱۲۷ بازی علی کریمی برابری خواهد کرد.

نکته جالب اینکه پنج گل از هفت گل اخیر ایران تنها توسط دو بازیکن به ثمر رسیده است؛ مهدی طارمی (۳) و رامین رضاییان (۲).

ایران در سال ۲۰۲۳ بدون شکست بوده است و ابتدا در یک بازی دوستانه با روسیه ۱-۱ مساوی کرد و ۲-۱ کنیا را شکست داد.

نخستین رقیب تاریخ و همسایه ایران

افغانستان در بازی افتتاحیه این مسابقات روز جمعه با نتیجه ۱-۰ از قرقیزستان شکست خورد. ۱۶ بازیکن از تیم افغانستان هیچ بازی ملی قبل از این رقابت‌ها نداشتند و برای اولین بار به تیم ملی کشورشان دعوت شده‌اند.

فرشاد نور و امرالدین شریفی دو بازیکن باتجربه تیم ملی افغانستان هستند که به ترتیب ۲۲ و ۱۶ بازی ملی دارد.

تیم ملی فوتبال افغانستان از زمان پیروزی ۳-۰ مقابل تیم امید کویت در سال ۲۰۲۲، در شش بازی پیاپی بدون برد بوده است.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار