| کد مطلب: ۱۰۵۷۲۸۸
لینک کوتاه کپی شد

عنایتی، مربی تیم ملی امید:

مگر مربیان قبل از من تجربه بین‌المللی داشتند؟/ با تکنولوژی پیشرفت می‌کنم

پنجشنبه یازدهم خرداد در نشست خبری تیم فوتبال امید علاوه بر مشخص شدن ترکیب بازیکنان، سرمربی این تیم گفت: می‌توانستیم شرایط بهتری را تجربه کنیم و برنامه‌ریزی مناسب‌تری داشته باشیم.

مگر مربیان قبل از من تجربه بین‌المللی داشتند؟/ با تکنولوژی پیشرفت می‌کنم

آرمان ملی آنلاین: پنجشنبه یازدهم خرداد در نشست خبری تیم فوتبال امید علاوه بر مشخص شدن ترکیب بازیکنان، سرمربی این تیم گفت: می‌توانستیم شرایط بهتری را تجربه کنیم و برنامه‌ریزی مناسب‌تری داشته باشیم.

رضا عنایتی سرمربی تیم فوتبال امید در این نشست گفت: تمام سعی همکاران من است که در این مسیر سخت به ما کمک کنند و بهترین عملکرد را داشته باشیم.

وی افزود: زمان از دست رفت. می‌توانستیم شرایط بهتری را تجربه کنیم و برنامه ریزی بهتری داشته باشیم. ۱۲ روز است که مسئولیت را برعهده گرفتم و کمبودها را با کمک کادر جبران کنم. این همت را بین مسئولان دیدم که اتفاق خوبی برای تیم امید بیفتد.

به گزارش ایرنا، سرمربی تیم امید تصریح کرد: راه سختی پیش رو داریم و نیم قرن است که موفقیتی نداشتیم و همه باید متحد شوند و از من به تنهایی کاری برنمی‌آید. برنامه خیلی فشرده داریم و میزبان ازبکستان با قدرت کار کرده است، قبل از آن به تورنمنت عراق می‌رویم و این رقابت‌ها به ما در مرحله مقدماتی کمک می‌کند.

عنایتی گفت: دو سه روز با ۳۵ نفر تمرین می کنیم و این لیست به ۲۵ نفر کاهش پیدا می‌کند و بعد با ۲۳ نفر به تورنمنت عراق اعزام می‌شویم. زمان زیادی برای تورنمت عراق نداشتیم و مجبور شدیم از لیستی در اختیار داشتیم که در لیگ برتر و لیگ دسته اول حضور داشتند دعوت کنیم.

وی درباره شانس صعود تیم امید به المپیک عنوان کرد: کار فوق‌العاده سخت است و اگر همه در یک جهت حرکت نکنیم نمی‌شود موفق بود. در دوره‌های گذشته یک سری ناهماهنگی بود. ار وزیر قول گرفتم که همه پای کار باشند و چالش ما زمانی کم تا مسابقات است. قرار است تغییراتی در برنامه لیگ برای بازی‌های باشگاهی ایجاد شود. در ادامه از تمام ظرفیت‌ها به خصوص لژیونرها استفاده کنیم، اللهیار صیادمنش به این نتیجه برسد که به ما کمک کند از او استفاده می‌کنیم. حسین‌زاده هم از دیگر لژیونرهایی است که می‌تواند کمک کند.

سرمربی تیم امید ادامه داد: دنبال بهانه نیستم. تیم امید ظرفیت خیلی بالایی دارد و بازیکنان خیلی خوبی داریم و فقط درخواست ما برای رسیدن به موفقیت بزرگ، کنار هم بودن همه است. چالش بزرگ ما شروع لیگ برتر است و باید اردو برگزار کنیم و بازیکنان در اختیار ما باشند. با مسئولان صحبت کردیم که هماهنگ باشند. همه مربیان سابق تیم امید با کمبود بازیکن درگیر بودند و از در اختیار نداشتن بازیکنان گلایه داشتند و این به تیم ضربه می‌زند و همه مربیان از عدم همکاری باشگاه‌ها ناراحت بودند و امیدوارم این دوره تکرار نشود

عنایتی درباره هماهنگی برنامه‌های تیم امید با برنامه‌های تیم ملی اظهار داشت: هماهنگی تیم امید و بزرگسالان خیلی به ما کمک می‌کند و چند بازیکن که در لیست بزرگسالان هست می‌توانند در تیم امید باشند. من و قلعه‌نویی نسبت به هم آشنایی کامل داریم، هم زمانی که بازی می‌کردم و هم زمانی که مربیگری می‌کردم، قلعه‌نویی مشاور من بوده است. این هماهنگی به ما کمک می‌کند.

وی در خصوص اینکه مجتبی حسینی و افشین قطبی گزینه‌های اول هدایت تیم امید بودند، تصریح کرد: اولین گزینه تیم امید بودم، نمی‌خواهم به عقب برگردم که چه کسی گزینه بوده یا نبوده است. مسئولیت پرچالشی را قبول کردم و شما باید از فدراسیون بپرسید که چه کسی و چرا انتخاب شد.

سرمربی تیم امید درباره عدم پشتوانه‌سازی در فوتبال ایران گفت: مشکل بزرگ فوتبال ما این است که تنها چند تیم داریم که جوانان را جدی می‌گیرند، چالش بزرگ ما این است که بازیکنان جوان کم بازی می‌کنند.

وی در خصوص حمایت کمیته ملی المپیک از تیم امید عنوان کرد: جلسه فوق‌العاده‌ای با کمیته داشتیم و قول دادند تمام قد کمک کنند و اختلاف زیادی ندیدم و همه قول دادند کمک کنند. دوره حساسی است. اختلاف جدی را ندیدم، بعصی اختلافات کوچک است که اختلاف نظر است و در چند روز آینده حل می‌شود و ان‌شاءالله با قدرت به سمت المپیک می‌رویم.

عنایتی گفت: ما بازیکنان جنگجو لازم داریم و به اسم‌ها نگاه نمی‌کنیم و هدف ما استفاده از کسانی است که برای موفقیت تیم بجنگند.

سرمربی تیم امید در خصوص اینکه رزومه بین‌المللی ندارد، تصریح کرد: هر انتخابی نمی‌تواند همه را راضی نگه دارد. به همه احترام می‌گذارم و برای رزومه بین‌المللی باید از جایی وارد شوید و شروع کنید. به مخالفانم احترام می‌گذارم و همیشه جنگیدم. تیمی که من به لیگ برتر آوردم را تا ۵۰ سال کسی نمی‌تواند این کار را انجام دهد. با مربیان زیادی کار کردم، کلاس‌های زیادی رفته‌ام که به درد من می‌خورد، من ایستا نیستم و رو به جلو حرکت می‌کنم و با تکنولوژی می‌توان رو به جلو حرکت کرد. ضمن اینکه فکر نمی‌کنم مربیان قبلی رزومه بین‌المللی داشته باشند.

وی در مورد حضور در بازی‌های آسیایی گفت: در بازی‌های آسیایی باید بدون لژیونرها و با بازیکنان داخلی شرکت کنیم و همه باید همت کنند. سه سهمیه از پرسپولیس و سپاهان و تراکتور نمی‌توانیم برای هانگژو انتخاب کنیم و باید از تیم‌های دیگر انتخاب کنیم. درباره انتخاب سه گزینه بزرگسال هنوز زمان داریم و باید به جمع‌بندی برسیم.

عنایتی درباره انتخاب دستیارانش اظهار داشت: رجب زاده، داود فنایی، مجید عقیلی و .. در کادر حضور دارند و ۲ دستیار داخلی و خارجی بعد از تورنمنت عراق به جمع ما اضافه می‌شوند.

سرمربی تیم امید در خصوص تعامل با سرمربیان لیگ برتر تصریح کرد: می‌توانیم با یک ارتباط خوب با هم کار کنیم، قبل از شروع لیگ یک تصمیم جمعی گرفته می‌شود تا باشگاه‌ها بازیکنان را در اختیار تیم بگذارند.

وی افزود: از فردا شروع می‌کنیم، یک هفته تمرین می‌کنیم و بعد به عراق اعزام می‌شویم، تیرماه یک کمپ هفت، هشت روزه شاید در روسیه داشته باشیم، در شهریورماه در انتخابی المپیک شرکت می‌کنیم و بازیکنان را باید یک هفته قبل از بازی‌ها داشته باشیم. بعد از این بازی‌ها راهی هانگژو می‌شویم.یک قانون باید تصویب شود که اجبار باشد که باشگاه‌ها بازیکن بدهند و اینطور نباشد که هر وقت حالشان خوب باشد بازیکن بدهند و هر وقت حالشان بد بود بازیکن ندهند.

عنایتی گفت: در منافع ملی باید همه جدی باشند و همه الان بابد با تمام وجود در خدمت تیم امید باشیم تا تاریخ‌سازی کنیم. با توجه به ظرفیت‌مان نباید نگران باشیم و اگر از مقدماتی انتخابی عبور کنیم، یک مرحله حساس است که باید عبور کنیم و فقط یک تیم صعود می‌کند و بعد از آن بنشینیم و صحبت کنیم. در بحث ملی باید همه کنار تیم امید باشند و المپیک یک جام‌جهانی کوچک است و همه باید این حساسیت را درک کنند.

سرمربی تیم امید در پایان خاطرنشان کرد: قول می‌دهم از همه ظرفیت فوتبال ایران استفاده کنیم و همه کسانی که جنگجو و شایسته هستند، دعوت شوند و قول می دهم با وجود اختلاف نظرها برای موفقیت بجنگیم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار