| کد مطلب: ۱۰۵۷۲۶۷
لینک کوتاه کپی شد

پیش‌بینی رونالدو درباره فوتبال عربستان به واقعیت نزدیک می‌شود/ صف طولانی از انریکه تا ادین ژکو

فوتبال باشگاهی در عربستان پس از حضور رونالدو به‌دنبال استفاده از مربیان و بازیکنان برتر فوتبال جهان است.

پیش‌بینی رونالدو درباره فوتبال عربستان به واقعیت نزدیک می‌شود/ صف طولانی از انریکه تا ادین ژکو

آرمان ملی آنلاین: 5 سال قبل دروازه‌بان سابق باشگاه الاهلی سعودی به نام عبدالهادی حداد اعتراف کرد که همه باشگاه‌ها از «دنبوشی» استفاده می‌کردند و گاهی قبل از شروع مسابقات آب‌هایی به رنگ زرد و قرمز می‌آوردند و با آن شست‌وشو می‌کردند، زیرا بر این باور بودند که شانس می‌آورد و سبب پیروزی در مسابقه می‌شود. کاپیتان سابق تیم الهلال به نام صالح النعیمه اعتراف کرد که یکبار الدنبوشی را انجام داده و به همین خاطر به کعبه رفته و استغفار کرده است.

الدنبوشی یک اصطلاح بومی و محلی در عربستان سعودی است که به اعمال سحر و جادو که به منظور تحت تأثیر قرار دادن نتایج مسابقات ورزشی و به خصوص فوتبال انجام می‌شود، اطلاق می‌شود. در دربی جده بین دو باشگاه الاهلی و الاتحاد در لیگ حرفه‌ای عربستان در سال 1978 میلادی بازیکنان دو تیم از ورود به ورزشگاه امتناع می‌کردند. دلیل چنین کاری انتشار شایعاتی مبتنی بر این بود که هر تیمی اول از همه وارد زمین شود به دلیل «دنبوشی» بازی را خواهد باخت. این اتفاق سبب شد تا شروع بازی به تأخیر بیفتد. داور به دنبال راه حل بود. او پیشنهاد داد تا هر دو تیم همزمان وارد زمین شوند و هر بازیکنی هم دست بازیکن طرف مقابل را بگیرد. این بازی 2-2 پایان یافت و پس از پایان بازی انجمن فوتبال سعودی کاپیتان‌های الاهلی و الاتحاد را به مدت شش ماه به دلیل ایجاد تأخیر در بازی و عدم ورود به زمین جریمه کرد.

رونالدو وارد می‌شود

سایت «اسپورت» عربستان خبر داد کریستیانو رونالدو ابرستاره پرتغالی النصر بعد از اتمام مسابقات فصل 2022-2023 لیگ عربستان از باشگاه اجازه گرفت و ریاض را ترک کرد. دارنده 5 توپ طلای بهترین بازیکن دنیا زمستان گذشته راهی عربستان شد و به النصر ملحق شد. رونالدو وقتی به عربستان منتقل شد النصر شانس قهرمانی در 4 را داشت ولی با انتقال رونالدو در هیچ کدام از این 4 جام موفق ظاهر نشد و در نهایت اعجوبه پرتغالی فصل را بدون جام به پایان برد. طبق گزارش های رسیده رونالدو بعد از چند روز مرخصی و استراحت قرار است به اردوی تیم ملی پرتغال ملحق شود. رونالدو قرار است بعد از 10 روز استراحت برای دو بازی تیم ملی کشورش مقابل بوسنی و ایسلند آماده شود. رونالدو با دریافت دستمزد سالیانه 200 میلیون یورویی در شرایط کنونی گران ترین فوتبالیست تاریخ به شمار می آید. 

زیدان

زیدان

باشگاه النصر عربستان ماه گذشته رودی گارسیا سرمربی فرانسوی‌اش را برکنار کرد. باشگاه متمول شهر ریاض از ماه گذشته به دنبال جذب یک سرمربی سرشناس بود تا بتواند کریستیانو رونالدو را رهبری کند. زین الدین زیدان سرمربی سابق رئال مادرید یکی از گزینه‌های اصلی النصر به پیشنهاد رونالدو بود. سایت «فوتو مرکاتو» در جدیدترین خبر در این زمینه اعلام کرد سرمربی سابق رئال پیشنهاد نجومی 150 میلیون یورویی النصر را رد کرد. مدیران باشگاه النصر برای آوردن زیدان به ریاض تلاش زیادی کردند ولی سرمربی سابق رئال ترجیح داد تا مربیگری اش را در فوتبال اروپا ادامه بدهد. رونالدو در این زمینه تلاش های زیادی کرد تا زیدان را به النصر بیاورد ولی فایده‌ای نداشت.

پیگرینی

مربیان بزرگ

باشگاه النصر عربستان برای جایگزینی رودی گارسیا در حال مذاکره با سه مربی بزرگ فوتبال جهان است. به گزارش سعودی‌اسپورت، النصر در فصل جاری رقابت‌های لیگ عربستان با وجود جذب کریستیانو رونالدو نتوانست عنوان قهرمانی را به دست آورد. النصر با نایب‌قهرمانی به کار خود پایان خواهد داد و این باعث شده تا سران باشگاه به دنبال تقویت تیمشان در تابستان باشند. هدایت النصر را در ابتدای فصل رودی گارسیا بر عهده داشت که این مربی فرانسوی به خاطر کسب نتایج ضعیف از کار برکنار شد. مانوئل پیگرینی، لوئیس انریکه و مارچلو گایاردو سه مربی بزرگی هستند که النصر در تلاش است از بین آنها گزینه نهایی‌اش را انتخاب کند.

لوئیز انریکه

هدایت تیم ملی 

رئیس فدراسیون فوتبال عربستان به احتمال حضور لوئیس انریکه روی نیمکت تیم ملی فوتبال این کشور واکنش نشان داد. به گزارش  الیوم، تیم ملی فوتبال عربستان با هدایت اروه رنار در جام جهانی 2022 قطر توانست با شکست آرژانتین دست به کار بزرگی بزند هر چند که آنها در نهایت از صعود به مرحله حذفی بازماندند. اروه رنار فرانسوی بعد از جام جهانی تصمیم به جدایی از عربستان گرفت تا هدایت تیم ملی  فوتبال زنان فرانسه را برعهده بگیرد. فدراسیون فوتبال عربستان هنوز جایگزین رنار را انتخاب نکرده است. از لوئیس انریکه به عنوان یکی از گزینه‌های جدی نیمکت عربستان سخن به میان می‌آید که این باعث شد تا یاسر المسحل واکنش نشان دهد. رئیس فدراسیون فوتبال عربستان مذاکره با لوئیس انریکه را رد و اعلام کرد که او جزو گزینه های فدراسیون این کشور نیست. او گفت: با گزینه های مورد نظر مذاکرات خوبی داشته‌ایم. با سه گزینه اروپایی در حال مذاکره هستیم و در ماه نوامبر سرمربی جدید معرفی می‌شود.

ادین ژکو

ژکو؟

خبر دیگر اینکه روزنامه اسپورت ۲۴ عربستان از تلاش باشگاه الهلال برای جذب ادین ژکو خبر داد. الهلال عربستان برای تقویت خط حمله خود در تابستان به دنبال جذب مهدی طارمی بود و طبق اعلام روزنامه رکورد پرتغال این باشگاه رسما به طارمی پیشنهاد قرارداد سه ساله با حقوق ۱۰ میلیون یورو در سال را داد. ظاهراً مهدی طارمی که عنوان آقای گلی را در لیگ پرتغال به دست آورد علاقه‌ای برای حضور در لیگ عربستان ندارد و می‌خواهد فوتبالش را در اروپا ادامه دهد. روزنامه اسپورت ۲۴ عربستان اعلام کرد که باشگاه الهلال این بار سراغ ادین ژکو رفته است. باتوجه به اینکه طارمی قصد رفتن به الهلال را ندارد باشگاه عربستانی به‌دنبال جذب مهاجم بلند قد و بوسنیایی اینتر است که در فصل جاری عملکرد بسیار خوبی داشته است. البته باشگاه الاهلی عربستان هم به جذب ژکو علاقه دارد.

کیفیت 

هفته قبل رونالدو بعد از گل پیروزی بخش النصر مقابل الشباب و امیداوری برای قهرمانی در لیگ این کشور گفت: لیگ برتر عربستان سطحش بالاست و به هیچ وجه رقابت در اینجا آسان نیست. وی در ادامه اظهارات عجیبی عنوان کرد و لیگ عربستان را در سطح 5 لیگ برتر دنیا دانست و گفت: اگر تعدادی از بازیکنان خارجی سرشناس وارد این لیگ شوند بدون شک یکی از 5 لیگ معتبر دنیا خواهد شد! رونالدو زمستان گذشته با قراردادی نجومی و دستمزد سالیانه 200 میلیون یورو به النصر منتقل شد تا به گران قیمت ترین فوتبالیست تاریخ تبدیل شود.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار