| کد مطلب: ۱۰۵۷۱۱۳
لینک کوتاه کپی شد

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری:

سخت‌گیری‌های جدید کمیته بین‌المللی المپیک برای وزنه‌برداران/ آزمایش‌های پی در پی دوپینگ برای قهرمانان در راه است

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری ضمن اشاره به سخت‌تر کردن شرایط وزنه‌بردای از سوی کمیته بین‌المللی المپیک (ioc) گفت:‌ با توجه به اینکه یک سال با المپیک فاصله داریم، کمیته بین‌المللی المپیک شرایط سختگیرانه‌ای را برای حضور در این دوره از مسابقات پیش‌بینی کرده که از جمله آن آزمایش‌های متعدد دوپینگ است.

سخت‌گیری‌های جدید کمیته بین‌المللی المپیک برای وزنه‌برداران/ آزمایش‌های پی در پی دوپینگ برای قهرمانان در راه است

آرمان ملی آنلاین: رئیس فدراسیون وزنه‌برداری ضمن اشاره به سخت‌تر کردن شرایط وزنه‌بردای از سوی کمیته بین‌المللی المپیک (ioc) گفت:‌ با توجه به اینکه یک سال با المپیک فاصله داریم، کمیته بین‌المللی المپیک شرایط سختگیرانه‌ای را برای حضور در این دوره از مسابقات پیش‌بینی کرده که از جمله آن آزمایش‌های متعدد دوپینگ است.

سجاد انوشیروانی افزود:‌ با توجه به اینکه رویدادهای مختلف هر یک وزن‌های متفاوتی دارند، تقریبا وزنه‌برداری در همه کشورها با چالش‌های جدی مواجه شده است.

وی اضافه کرد: اما فدراسیون وزنه‌برداری ایران برای تمام این رویدادها برنامه دارد و کادر فنی تیم ملی هم با برنامه کارش را پیش می‌برد.

روند رو به رشد

انوشیروانی با اظهار اینکه وزنه برداری ایران درگذشته با افت محسوسی مواجه بوده است،بیان کرد:‌ در رقابت های وزنه برداری قهرمانی آسیا که اردیبهشت ماه سال جاری درکره جنوبی برگزار شد و منجر به قهرمانی ایران شد روند رو به رشدی داشته و اتفاق های خوبی دارد رخ می دهد و امیدوار هستیم با حمایت وزارت ورزش و جوانان در المپیک ۲۰۲۴ پاریس و بازیهای آسیایی هانگِژو چین شاهد موققیت های این رشته سخت باشیم.

وزنه برداری فارس نیاز به حمایت بخش خصوصی دارد

رئیس فدراسیون وزنه برداری با اظهار اینکه این رشته نیاز به حمایت های بخش خصوصی دارد،‌ افزود: وزنه برداری در زیر ساخت ها و نرم افزار ها برای توسعه بیشتر نیاز به افراد خیر و علاقمند به ورزش دارد.

دارنده مدال نقره المپیک لندن و مسابقات جهانی پاریس ادامه داد:‌ حضور گروه تجاری هاشم پور در کنار وزنه برداری استان فارس بسیار روحیه بخش است و یکی از محاسن بخش خصوصی این است که در کارها و بسیاری از برنامه هایی که داریم و در کوتاه مدت اتفاق می افتد موجب خیر و برکت می شود.

وزنه برداری فارس به صورت ویژه دیده شود

وی تاکید کرد: از مدیریت ورزش فارس می خواهیم که وزنه برداری را از همه لحاظ، به صورت ویژه و خاص ببیند و بر این باور هستیم که در یک سال آینده، بیش از ۴۰ درصد مدال های وزنه برداری کشور را ورزشکاران فارس تصاحب خواهند کرد.

فاطمه کشاورز از امیدهای فتح مدال در بازیهای آسیایی و کسب سهمیه المپیک

رئیس فدراسیون وزنه برداری افزود:‌ فاطمه کشاورز وزنه بردار استان فارس یکی از امیدهای جدی ما برای کسب مدال در بازی های آسیایی هانگِژو چین و کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس است و ما او را رها نخواهیم کرد و رسالت کار ما، حمایت ویژه از قهرمانان است اما انتظار داریم اداره کل ورزش و جوانان فارس هم به طور جدی وظایف حمایتی خود را انجام دهد.

انوشیروانی افزود:‌ بدون تردید در صورت حمایت، وزنه برداری فارس که هم اینک دومین استان برتر کشور است، با فاصله زیاد نسبت به سایر استان ها به رتبه اول خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، در سفر یک روزه رئییس فدراسیون وزنه برداری به شیراز، ‌با فرماندار این شهر، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان و اعضای هیات وزنه برداری دیدار و گفت وگو کرد و مقرر شد با حضور بخش خصوصی خانه وزنه برداری استان فارس تجهیز شود.

شهرستان مرودشت قطب وزنه برداری کشور

به گزارش ایرنا، شهرستان نی ریز و به ویژه مرودشت از دیرباز تاکنون مهد استعدادهای وزنه بردارانی بوده است که در عرصه های آسیایی افتخار کسب کرده اند هر چند هنوز این استان در رده بزرگسالان در سطح جهانی و المپیک مدال در کارنامه ندارد که این امر نیز جای سوال دارد.

شهرستان مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز از دیرباز تاکنون یکی از قطب های وزنه برداری در کشور و استان فارس محسوب می شود که ملی پوشان زیادی را در این رشته سخت که به عنوان پولاد سرد شهرت دارد همواره مطرح کرده است.

عباس نجاتی، داریوش نجاتی، لهراسب بهروزی، حسن عمادی، سجاد بهروزی، جابر بهروزی، میلاد اورنگی، حمیدرضا زارع ، میثم زارع ، محمدرضا زارعی و فاطمه کشاورز پولاد مردان این شهرستان هستند که افتخارات بزرگی را در عرصه مسابقات آسیایی، جهانی و کشور به ارمغان آوردند.

بانوی مدال آور مسابقات آسیایی

فاطمه کشاورز وزنه بردار اهل شهرستان مرودشت فارس در پیکارهای وزنه برداری قهرمانی آسیا که اردیبهشت ماه سال جاری در شهر جینجو کره جنوبی برگزار شد ، برای نخستین بار ۲ نشان برنز آسیا را برگردن آویخت و نشان داد این شهرستان قطب وزنه برداری فارس است.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار