| کد مطلب: ۱۰۵۶۶۴۱
لینک کوتاه کپی شد

کاظم اولیایی از اعضای کمیته بدوی فوتبال

دعوای سازمان خصوصی‌سازی و وزارت ورزش سر استقلال/ هیچ کس پاسخگو نیست!

کاظم اولیایی از اعضای کمیته بدوی فوتبال گفت: مشکل استقلال برای حذف از آسیا باید در شورای عالی ورزش و با حضور رییس‌جمهوری حل شود.

دعوای سازمان خصوصی‌سازی و وزارت ورزش سر استقلال/ هیچ کس پاسخگو نیست!

به گزارش‌ آرمان‌ملی‌آنلاین، طبق رای اعضای کمیته بدوی که در آن حمیدرضا آصفی، سید محمد کاظم اولیایی، مجید سمیعی، ذهیری و شمس حضوردارند، تنها اولیایی مدیر سال‌های دور استقلال به حضور این تیم در آسیا رای داد. هر چند استقلال هنوز منتظر رای استیناف است، ولی به نظر می‌رسد پرسپولیس را باید نماینده ایران در آسیا بدانیم. او درباره این موضوع گفت: «ما یک مشکل اساسی را در ۴۰ سال گذشته داشتیم. در طول این سال‌ها همیشه دنبال معلول بودیم اما باید علت اصلی را دنبال کنیم. در هیچ کجای دنیا، کشورهای توسعه یافته فوتبال را خودشان اداره نمی‌کنند.»

اولیایی ادامه داد: «قبل از تشکیل دولت فعلی با تمام کسانی که نامزد ریاست‌جمهوری بودند در قالب هیاتی، ملاقات داشتیم واز آنها درخواست کردیم که اگر رای آوردند، دو  موضوع را مد نظر داشته‌باشند. اول اینکه ورزش را مردمی کنند، دوم اینکه دولت در اجرای ورزش دخالت نداشته باشد و وزیر ورزش را از بین کسانی انتخاب کنند که ویژگی وزارت را داشته باشد.»

استقلال هرمی اداره می‌شود 

اولیایی با اشاره به روی کارآمدن ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس‌جمهور، گفت: «بخشی از وعده‌ها که حضور وزیر ورزشی در دولت بود، انجام شد. حتی در زمان انتخاب وزیر ورزش این نکته را در مجلس مطرح کردند اما آن بخش که قرار بود ورزش به مردم واگذار شود، عملی نشد! این کار را باید با سازمان خصوصی‌سازی حل می‌کردند.» او افزود: «این مساله باعث شد تا  مشکلات بیشتر  شود. مشکل  استقلال این است که این باشگاه در حال حاضر به صورت شرکت‌های هرمی اداره می‌شود! بدهکاری‌های زیادی با وام‌های سنگین برایش درست کردند.»

 

نمی توان سهام را با بدهی واگذار کرد 

اولیایی با اشاره به واگذاری سهام استقلال، گفت: «۱۰ درصد از ۱۱ درصد سهام باشگاه به صورت خرد به مردم واگذار شد و مبلغ بیشتری از آن را هزینه کردند، ضمن اینکه به اسم واگذاری سهام وام هم گرفتند باز هم آن را هزینه کردند! در شرایط فعلی هم استقلال در یک شرایط بلاتکلیفی قرار دارد. منظورم این است که دیگر جای رشد ندارد. شما نمی‌توانید مالی که بدهی دارد را بفروشید.» اولیایی درباره تنها رای مثبت به استقلال در جلسه بدوی اظهار کرد: «ازجلسه کمیته بدوی و استیناف نمی‌توانم اطلاعاتی بدهم. چون ما به َکنفدراسیون فوتبال آسیا متعهد شدیم که مدارک و سیستم رای‌گیری باید محرمانه و داخل هیات باشد.»

 

استقلال از زمان آجرلو از آسیا حذف شده بود 

او درباره رفتن استقلال به آسیا گفت: «درباره عدم حضور استقلال باید از حافظه خودمان کمک بگیریم. در اواخر فعالیت آقای آجرلو و بعد از آن در زمان آقای فتح الله‌زاده بیان می‌شد که استقلال از آسیا حذف می‌شود. بر اساس آیین‌نامه مالی، باشگاهی که در آسیا شرکت می‌کند، نباید بدهی مالیاتی یا پرداختی داشته باشد که ما می‌دانیم استقلال حجم زیادی بدهکاری داشت که بارزترین آنها هم بدهی استراماچونی بود. این می‌تواند بزرگترین دلیل حذف استقلال باشد و باید هوادران را قانع کند.»

 اولیایی افزود: «اگر کسی به استقلال رای نداده، به خاطر مشکلات آیین نامه‌ای است، اگر همین موضوع در  کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) بررسی شود،  حتی می‌تواند محرومیت سنگین برای فوتبال کشور به دنبال داشته باشد و اعضای کمیته بدوی و استیناف به خاطر قوانین نمی‌توانند احساسی رای بدهند. پس بدانید اعضا درست رای داند.»

اولیایی با اشاره به عملکرد سازمان خصوصی‌سازی گفت: «به نظرم سازمان خصوصی‌سازی با حذف وظایف خود و با اشاره به ماده ۱۹ آیین‌نامه واگذاری، باید مراحل واگذاری را به روز می‌کرد. یعنی باید بدهی را پرداخت می‌کردند و این بخشی از وظایف آنها بود. در هیات مدیره باشگاه استقلال هم پیش از این گفتم که برای خصوصی‌سازی اول باید بدهی را پرداخت و بعد سهام را واگذار می‌کرد. هیچ کس با بدهی مالی را نمی‌فروشد!»

او ادامه داد: «این مشکل هنوز هم بین ما و سازمان خصوصی‌سازی، حل نشده‌است. چون از ابتدا مدل درستی نداشتند. مدلی که سایر باشگاه‌های دولتی وحتی خصوصی در آن بگنجد. نه اینکه مدلی باشد که فقط سازمان خصوصی‌سازی بلد است که برای کارخانه‌های از کار افتاده استفاده می شد.»

 

اولیایی درباره انتخاب مدیر برای استقلال اظهار کرد: «جای تاسف دارد وقتی که می‌خواهند مدیر انتخاب کنند و مجمع تشکیل دهند، بین سازمان خصوصی‌سازی و وزارت ورزش دعوا است. هر فردی می‌خواهد انتخاب خودش را در مدیریت و هیات مدیره بگذارد.»

او با اشاره به اتمام لیگ و جام حذفی گفت: «زمان زیادی تا اتمام بازی‌ها نمانده است.  باز هم بازیکنان زیادی مثل موسوی از باشگاه شکایت می‌کنند و پرونده‌های جدیدی به وجود می‌آید. تازه این‌ها تمام شود، باید اعتبارات باشگاه پیش از شروع فصل تعیین  شود. این مشکلات باید در شورای عالی ورزش با حضوررییس‌جمهور حل شود. قانون کشورهمه چیز را مشخص کرده است. »

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار