| کد مطلب: ۱۰۶۶۷۷۶
لینک کوتاه کپی شد

سعید راد بازیگر «بزرگ» شد

آرمان ملی : سعید راد از حضورش در فیلم «بزرگ» به کارگردانی ژوبین قادری خبر داد و گفت: این فیلم ادای دینی به سینمای کلاسیک قهرمان محور، با اخلاق و نوستالژیک که پدر کارگردان یعنی ایرج قادری از پایه گذارانش بوده است.

سعید راد بازیگر «بزرگ» شد

سعید راد اظهار داشت: سینمای قهرمان‌محور از بین رفته و سینمای جدیدی آمده که باب پسند ما نیست. من مال دوره طلایی آن موقع هستم. البته من در بد و خوب سینمای جدید دخالت نمی‌کنم. الان سینما تجاری شده و فیلمسازان عوامل خودشان را دارند که این سینما مورد پسند من نیست. این بازیگر با تاکید بر اینکه ژوبین قادری را به‌خاطر ساخت این فیلم تحسین می‌کنم، افزود: 10 جلسه با این کارگردان صحبت کردم و در جلسات اولیه متوجه شدم کارش را به‌خوبی بلد است و با آگاهی تمام، جدیت و کاریزمای مثال‌زدنی و وسواس بسیار عمل می‌کند، وقتی متوجه شدم چه می‌خواهد، گفتم تا آخر هستم، چون این فیلمساز و این سینما مورد علاقه من است و مطمئنم این فیلم مورد استقبال قرار می‌گیرد. وی ادامه داد: برای پیش تولید این فیلم در تلاشم تا خود را آماده کنم.

آغاز مرمت ساختمان آرامگاه سعدی

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از آغاز پروژه مرمت و مقاوم‌سازی آرامگاه سعدی خبر داد. سید مؤید محسن‌نژاد گفت: با هدف حفظ وصیانت از بنای ارزشمند آرامگاه سعدی شیرازی عملیات مرمت و مقاوم‌سازی این بنای شاخص تاریخی با بهره‌گیری از تیم باتجربه و متخصص مرمت استان فارس آغاز شده است. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فارس افزود: در این پروژه با بررسی علمی و کارشناسی و تهیه طرح مرمتی و بررسی در شورای فنی اداره کل و با بهره‌گیری از نظرات متخصصان، مشکلات استحکامی این بنای تاریخی احصاء و پس از تخصیص اعتبارات لازم هم‌اکنون عملیات مرمت آرامگاه آغاز شده است. محسن‌نژاد افزود: اعتبار اختصاص‌یافته به این پروژه بیش از ۱۱ میلیارد ریال است و در طی این عملیات تعمیرات، مرمت و مقاوم‌سازی کالبد اصلی و سنگ نماهای داخلی و خارجی پیرامون مقبره در دستور کار قرار گرفته است.

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار