| کد مطلب: ۱۰۵۹۷۷۳
لینک کوتاه کپی شد

گروه فشار جدید؛ مسلح به چاقو و قمه | کنسرت‌ها هدف افراد خودسر

پس از برهم زدن کنسرت گروه لیان و علیرضا قربانی نوبت آن شد که خودسرها به سیرجان بروند و به زد و خورد در کنسرت گرشا بپردازند. گرشا رضایی که شامگاه جمعه ـ نهم تیرماه ـ در سینما قدس سیرجان روی صحنه رفته بود، با حمله عواملی ناشناس که سلاح سرد به همراه داشتند، روبه‌رو شد و در جریان این اتفاق دو نفر زخمی شدند و پلیس وارد عمل شد.

گروه فشار جدید؛ مسلح به چاقو و قمه | کنسرت‌ها هدف افراد خودسر

به گزارش آرمان ملی آنلاین بر اساس ویدئوهای منتشرشده، افرادی که به کنسرت رضایی حمله کرده‌اند، علاوه بر ایجاد فضای رعب و وحشت، شیشه‌های سالن را خرد کرده‌اند که البته گویا با مقاومت عوامل حراست، نتوانسته‌اند به داخل سالن کنسرت راه یابند. با این همه آنطور که از اظهارات خواننده و مسئول برگزارکننده برمی‌آید، در پی این حادثه چند نفر آسیب دیده‌اند. ضمن اینکه در ادامه این حادثه، گرشا رضایی و گروهش توانسته‌اند از محل برگزاری کنسرت خارج شوند.

رضایی در واکنش به این اتفاق طی یک استوری نوشته است: «دوستان عزیزم ممنون که پیگیر سلامتی من هستید. من، بچه‌های گروه و مردم عزیز سیرجان که در کنسرت حاضر بودیم، در سلامت کامل به سر می‌بریم. البته گویا دو نفر از دوستان زحمتکش اداره فرهنگ شهر به صورت سطحی زخمی شدن که شکر خدا وضعیت جسمی‌شون خوبه. امیدوارم با عوامل بر هم‌ زدن امنیت کنسرت‌ها برخورد قانونی بشه که این وضعیت واقعا مایه شرمه.» در همین راستا، مدیرعامل مؤسسه آوای آرشه که مسئول برگزاری این کنسرت بوده است، به ایسنا درباره این ماجرا توضیح داده و گفته است: «در حوالی ساعت ۲۳ در سانس دوم کنسرت، دو نفر از اراذل و اوباش که چهره خود را پوشانده بودند، اقدام به ورود به سالن با قصد بر هم زدن کنسرت کردند. در این ماجرا یک نفر از نیروهای ارشاد و یک نفر از نیروهای مؤسسه طی مقاومت از ورود این دو نفر به سالن، مجروح شدند که به‌صورت سرپایی مداوا و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.»

چند ساعت پس از اعلام جزئیات حمله افراد مسلح به سلاح سرد به محل برگزاری کنسرت گرشا رضایی در سیرجان و ورود پلیس به ماجرا، فرمانده انتظامی سیرجان از دستگیری عامل اصلی این نزاع خبر داد و گفت: سه نفر قصد ورود به سینما قدس سیرجان برای تماشای کنسرت گرشا رضایی بدون خریداری بلیت را داشتند که توسط عوامل ورودی و نگهبانی از ورود آنها جلوگیری شد. پس از بحث و ایجاد تنش شکل گرفته بین این افراد و عوامل سینما تعدادی از شیشه‌های ورودی سینما توسط آنها تخریب شد. سرهنگ امیر سبتکی افزود: با پیگیری‌های اطلاعاتی پلیس عامل اصلی این نزاع را دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی داد. همچنین اقدامات پلیس برای شناسایی و دستگیری سایر عوامل دخیل در این حادثه ادامه دارد. چندی قبل هم گروهی از افراد خودسر به تالار وحدت حمله کردند تا مانع از برگزاری کنسرت گروه لیان شوند. حمله‌ای که خوشبختانه ناکام ماند. آنها وقتی با حمله‌ نیروهای خودسر مواجه شدند، خیلی سریع مقابل آنها ایستادند. متاسفانه این افراد قصدِ برهم زدن کنسرت و البته ایجاد رعب و وحشت در بین مردم را داشتند. 

ماهیت گروه فشار جدید 

زمانی که موضوع بر هم خوردن کنسرت مطرح می‌شود اذهان به یاد اتفاق‌های دهه‌های 70 و 80 و نام‌هایی مانند حسین الله‌کرم و مسعود ده‌نمکی میفتد. جریانی به نام حزب‌الله که اکنون تغییر ماهیت داده و حمله به کنسرت‌ها و زنان بدحجاب در برنامه این گروه نیست بلکه الله‌کرم استاد دانشگاه شده و ده‌نمکی کارگردان سینما! پس چه جریانی است که اقدام به بر هم زدن کنسرت‌ها می‌کند؟ برای یافتن ماهیت این افراد باید به برخی نشانه‌ها رجوع کرد. عزت الله ضرغامی که در زمان ریاستش بر صداوسیما از انتشار نقد به گروه‌های فشار خودداری می‌کرد، اکنون بر مسند وزیر میراث فرهنگی و گردشگری می‌گوید: «برخی که در میان جمعیت مردم که می‌خواهند شاد باشند، می‌آیند و شعار ساختارشکنانه می‌دهند با شادی مردم مخالف هستند. این‌ها گروه فشار جدید هستند و جمع را به هم می‌ریزند. نباید ١٠ تا ٢٠ نفر مانع شادی ٢ هزار نفر شوند» اما این گروه فشار جدید چه افرادی هستند؟ این افراد با آنانی که به سفارت عربستان حمله کردند، بی‌ارتباط نیستند و تنها تفاوت آنها با گروه قدیمی فشار سازماندهی نشدن‌شان در قالب گروه یا یک جریان خاص است. گروه فشار قدیمی از قمه و چاقو استفاده نمی‌کرد اما گروه فشار جدید با اقداماتش روی گروه فشار قدیم را سفید کرده است.

خبرنگار : یاسمین طالقانی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار