| کد مطلب: ۱۰۵۸۴۵۵
لینک کوتاه کپی شد

تاریخ‌سازی فسیل در گیشه سینماها | حتی خوش‌بین‌ترین تماشاگران هم تصور این موفقیت را نداشتند

فیلم کمدی فسیل ساخته کریم امینی همچنان در سینماهای سراسر کشور می‌فروشد؛ این فیلم کمدی پرفروش اگرچه در محدودیت‌های دوران کرونا ساخته شده اما با پیشتازی در گیشه بار دیگر نشان داد که مردم بیش از هرچیز به شادی و خنده نیاز دارند.

تاریخ‌سازی فسیل در گیشه سینماها | حتی خوش‌بین‌ترین تماشاگران هم تصور این موفقیت را نداشتند

به گزارش آرمان ملی آنلاین : فیلم سینمایی «فسیل» ۲سال قبل و در شرایط شیوع کرونا ساخته شده و به همین علت هم تاکنون اکران نشده بود. فسیل قصد دارد بخشی از تاریخ دهه۵۰ را از بعدی خاص و در قالب کمدی برای مخاطب مطرح کند.

بیش از ۴میلیون تماشاگر برای «فسیل»؛ این آماری است که خوش‌بین‌ترین کارشناسان اکران هم نمی‌توانستند پیش‌بینی‌اش کنند. کمدی پرفروش کریم امینی که در آستانه رسیدن به رکورد ۲۰۰ میلیارد تومان فروش قرار دارد و مدتی است عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را از آن خود کرده، روی پله هفدهم جدول پرتماشاگرترین فیلم‌های سینمای پس از انقلاب ایستاده است. البته به‌زودی جایگاهش را ارتقا خواهد داد؛ فیلمی که به‌نظر می‌رسد توانایی عبور از فیلم‌های‌ «هزارپا»، «هراس» و «پرواز از اردوگاه» را هم دارد؛ فیلم‌هایی که اغلب محصول دهه ۶۰ و اوایل دهه۷۰ هستند. آخرین فیلم سینمای ایران که موفق شده بود از مرز ۴میلیون تماشاگر گذر کند، هزارپا بود که سال۹۷، رکورد گیشه را هم شکست.

به گزارش همشهری آنلاین،  هزارپا هم مثل فسیل، کمدی بود و البته متکی به ۲ستاره محبوبش رضا عطاران و جواد عزتی؛ فیلمی که مثل فسیل، بخشی از جذابیتش را با ارجاع به گذشته به‌دست آورده بود؛ چنان که فسیل هم با روایت داستانش در دهه‌های‌۵۰‌و۶۰، بخش عمده‌ای از جذابیتش را از رجعت به گذشته به‌دست می‌آورد؛ چه در بازآفرینی دهه‌های‌۵۰‌و۶۰ و چه در جنس شوخی‌ها که تا حد زیادی محصول نمایش تغییرات گسترده جامعه ایران در این سال‌هاست. نقش بهرام افشاری به‌ عنوان بازیگر اصلی فسیل را هم نباید در موفقیت فیلم نادیده گرفت. فسیل توسط کریم امینی ساخته شده که این روزها یک کمدی دیگر هم روی پرده دارد؛ «شهر هرت» با بازی پژمان جمشیدی و تهیه‌کنندگی حسین فرح‌بخش که افتتاحیه خوبی در گیشه داشته است.‌

 

4849689

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار