| کد مطلب: ۱۰۵۷۹۷۸
لینک کوتاه کپی شد

حراج یک میلیون یورویی بودای چینی کمیاب در بونهامز

یک مجسمه کمیاب بودای چینی که متعلق به خانواده‌ای در فرانسه بوده به تازگی پیدا شده که قرار است در حراج سیزدهم ژوئن خانه حراج بونهامز احتمالا به مبلغ یک میلیون یورو فروش رود.

حراج یک میلیون یورویی بودای چینی کمیاب در بونهامز

به گزارش آرمان ملی آنلاین، یک مجسمه کمیاب بودای چینی که متعلق خانواده‌ای فرانسوی بود، میراث جهانی شناخته شده و حالا قرار است در حراج بونهامز به فروش برسد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، این احتمال وجود دارد که مجسمه کشف شده بخشی از یک مجموعه گم شده باشد. انتظار می‌رود مجسمه بودای چینی در حراج سیزدهم ژوئن به مبلغ یک میلیون یورو (معادل ۱/۱ میلیون دلار) فروخته شود. 

در ادامه این خبر آمده است: به گفته خانه حراج بونهامز این قطعه یک مجسمه چوبی بسیار کمیاب است که اثری مذهبی بودایی محسوب می‌شود که در قرن دوازدهم و سیزدهم ساخته شده است.

گفتنی است، این قطعه آخرین بار در دهه ۱۹۳۰ به ارتفاع بیش از یک متر به یک خانواده در «بولون» حومه پاریس فروخته شد. این خانواده ترجیح می‌دهد نام و مشخصاتش رسانه‌ای نشود و ناشناس بماند. 

«روتیرز» تاکید کرده؛ مجسمه‌های بزرگی مانند مجسمه‌ای که قرار است فروخته شود، در اصل برای معابد بودایی ساخته شده‌اند. 

کارولین شولتن (رئیس هنر چینی حراج بونهامز») درباره این کشف گفته است: خانواده‌ای که مالکیت اثر را به عهده داشته‌اند از ارزش آن اطلاعی نداشته‌اند؛ تا زمانی که آن‌ها را برای تخمین قیمت فراخوانده‌اند. 

او افزود: آنچه که از آخرین فروش مجسمه تا امروز برای آن رخ داده تخریب انگشتان یکی از دست‌هاست. این نقص در سال ۱۹۳۲ هنگام فروخته شدن وجود داشته است. آنطور که می‌گویند در آن مقطع بچه‌ها مشغول بازی فوتبال یا چنین چیزی بوده‌اند و به اثر ضربه وارد شده است. 

خانه حراج بونهامز در ادامه اعلام کرده به احتمال زیاد تعداد معدودی از چنین آثاری در جهان باقی مانده است که بیشتر در موزه‌ها نگهداری می‌شوند. 

در ادامه مطلب آمده است: مجسمه بودای چینی یکی از معدود آثار باقی مانده است. بنابراین احتمال اینکه تعداد قطعات بیشتری در این سبک و سیاق یافت شود، در فرانسه یا بلژیک و سویس زیاد است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار