| کد مطلب: ۱۰۵۷۴۰۹
لینک کوتاه کپی شد

اطلاعی از افتتاح بوستان نداشتم/ دسترسی‌های بوستان ایمن نیست/ نمی‌خواهیم مردم را به قتل‌گاه دعوت کنیم

​رئیس کمیسیون خانواده و بانوان شورای شهر قزوین گفت: در بوستان بانوان مادر و کودک از نظر فنی در برخی موارد مشکل وجود داشت، همچنین موضوع مهم دیگر دسترسی‌های زیر پل به بوستان است، ما نمی‌خواهیم مردم را به قتل‌گاه دعوت کنیم، دسترسی‌ها ایمن نیست و حتی مادران با کالسکه کودک و افراد سالمند و دارای معلولیت نمی‌توانند در محیطی امن وارد این بوستان شوند.

 اطلاعی از افتتاح بوستان نداشتم/ دسترسی‌های بوستان ایمن نیست/ نمی‌خواهیم مردم را به قتل‌گاه دعوت کنیم

به گزارش آرمان‌‌ملی‌آنلاین فاطمه اشدری روز یکشنبه در قزوین درباره افتتاح بوستان مادر و کودک به عنوان بزرگترین بوستان بانوان استان در جنوب شهر قزوین گفت: این بوستان قرار بود قبل از سال ۱۴۰۲ افتتاح شود اما تا پایان سال تکمیل نشد، برای روز شورا و پنجاه بدر هم آماده افتتاح نبود و در نهایت به زمان دیگری موکول شد.

رئیس کمیسیون خانواده و بانوان شورای شهر قزوین ادامه داد: بنا شد برای اولین بار در جنوب شهر پارکی متفاوت داشته باشیم و از این رو یک گروه کارشناسی در کمیسیون بانوان و خانواده شورا شکل گرفت و تجربیات سایر کلان شهرها در این حوزه در نظر گرفته شد تا پروژه‌ای اجرا شود که خواسته‌های مردم را درست اجرا کند.

2

بعد از افتتاح بوستان برخی اقدامات انجام می‌شود

وی عنوان کرد: با گروه کارشناسی به طور مداوم از پروژه بازدید داشتیم، یک روز پیش از افتتاح هم از آن بازدید کردیم، مجموعه‌ای از افراد مشغول کار بودند، آنجا بود که مطلع شدیم بوستان فردای آن روز افتتاح می‌شود و پیش از آن اطلاعی نداشتیم، اما یکی از کارشناسان حاضر در پروژه گفت بعد از افتتاح یک هفته تا ۱۰ روز هم زمان نیاز داریم تا برخی اقدامات برای بوستان انجام شود.

ایلنا نوشت، این عضو شورای شهر قزوین ادامه داد: امکانات مختلفی برای طرح درنظر گرفته شده بود که باید اجرایی شود، یکی از این موارد، مبلمان مورد استفاده در بوستان است که باید برای استفاده کودکان مناسب باشد، همچنین باید بخش‌هایی از فضاهای بازی ویژگی‌های خاصی داشته باشد که در عین ایجاد سلامت و نشاط در کودکان بعد آموزشی و تربیتی هم داشته باشد و مهارت‌های لازم را آموزش دهد، اما بدون نظر خواستن از تیم کارشناسی برخی اقدامات صورت گرفت و در مبلمان و آموزش نظر کارشناسان اعمال نشده است.

منکر زحمات شورا و شهرداری برای بوستان بانوان نیستم

وی اضافه کرد: در گزارشی که از این بوستان در صداوسیما پخش شد هم خود دختران گفتند که تور والیبال برای آقایان استاندارد است و ما نمی‌توانیم به راحتی از آن استفاده کنیم. منکر زحمات شورا و شهرداری برای بوستان بانوان نیستم.

رئیس کمیسیون خانواده و بانوان شورای شهر قزوین تاکید کرد: در دوره ششم شورا زحمات زیادی برای این بوستان کشیده شد و منکر آن‌ها نیستم و اقدام فوری شهردار قابل تقدیر است؛ اما باید در نظر داشت که بارها در رسانه‌ها و گفت‌وگوهای مختلف از این بوستان صحبت شده بود، که می‌بایست به تمامی توصیه‌های کارشناسان کمیسیون بانوان توجه می‌شد و قصد ما این بود این کار به بهترین شکل انجام شود تا مردم شهر بویژه در جنوب شهر به استفاده از این فضای بی نظیر علاقمند شوند.

اشدری ادامه داد: این بوستان فاز دوم هم دارد و سالن‌هایی برای آن در نظر گرفته شده تا چهار فصل باشد و مانند سایر بوستان‌های بانوان سرما و بارش برف آن را تعطیل نکند.

بخش‌هایی از زمین‌های بازی و درزهای کف پوش‌ها مشکل دارد

وی بیان کرد: بخش‌هایی از زمین‌های بازی و درزهای کف پوش‌ها مشکل دارد که نیاز به کف ساب و درزگیر و قسمتی نیز نیاز به فوم فشرده دارد، همچنین موضوع مهم دیگر دسترسی‌های زیر پل به بوستان است، ما نمی‌خواهیم مردم را به قتل‌گاه دعوت کنیم، دسترسی‌ها ایمن نیست و حتی مادران با کالسکه کودک و افراد سالمند و دارای معلولیت نمی‌توانند در محیطی امن وارد این بوستان شوند.

این عضو شورای شهر قزوین بیان کرد: با کسی دعوا ندارم، تاکید من این است که بیت المال برای آبادانی شهر و آرامش خاطر شهروندان هزینه می‌شود و اگر در مواردی به شهردار ایراد وارد می‌کنیم به خاطر آبروی مدیریت شهری است، اگر پروژه‌ها عقب بیفتد یا مشکل داشته باشد خود ما باید به مردم پاسخگو باشیم و برای همین به انجام به نحو احسن تاکید داریم.

وی اضافه کرد: برای آرامش خاطر بیشتر بانوانی که در بوستان حاضر می‌شوند نیاز است در بخش‌هایی از پل امام رضا(ع) حفاظ گذاشته شود تا مانع از دید باشد که به هزینه زیادی هم نیاز ندارد و به راحتی می‌توان با همکاری بخش خصوصی با بیلبوردهای تبلیغاتی این کار را انجام داد، این پارک نسبت به پارک‌های بانوان دیگر شرایط بهتری دارد، می‌شود با رفع این نقیصه، یک شرایط امن و با آرامش، بدور از مشاعات برای بانوان عزیز و مقید به ارزش‌های دینی ایجاد نماییم، باید بوستان‌های ویژه بانوان به درستی و به موقع جانمایی و اجرا شوند.

ضرورت استفاده از نظرات تخصصی کمیسیون‌ها در پروژه‌های شهری

رئیس کمیسیون خانواده و بانوان شورای شهر قزوین با بیان اینکه برخی در رابطه با نظر من در خصوص بوستان مادر و کودک نقد غیرمنصفانه کردند، گفت: برخی می‌خواستند بین مدیریت شهری و شورا انشقاق ایجاد کنند، در صورتی که خواسته ما خواسته مردم بود، آیا این امکان وجود نداشت ۱۰ روز هم صبر می‌کردند و نصب دوربین‌های امنیتی، نگهبانی و دسترسی‌ها کامل می‌شد.

وی تاکید کرد: باید پارک در شان مردم جنوب شهر باشد و مردم این منطقه شیرینی خدمت را نه در شعار بلکه در عمل ببیند، بعد از رفع موارد و نقایصی که گفته شد سعی می‌کنیم با مراسمی ویژه بانوان در این بوستان حضور پیدا کنیم.

اشدری گفت: یکی از رویکردهای شورا و مدیریت شهری ایجاد بوستان‌های بانوان با رویکردهای مختلف است و در این بوستان برای اولین بار انجمن خاص مادر و کودک ایجاد شد.

وی بیان کرد: از سایر همکاران خود در شورا که در کمیسیون‌های تخصصی مرتبط با عمران، ترافیک و امور شهری و شهرسازی هستند انتظار داشتیم در دسترسی‌ها به بوستان بررسی و ورود پیدا می‌کردند و مشاوره تخصصی را ارائه می دادند، زیرا ما با نظرات تخصصی و به موقع گفتن آن است که می‌توانیم شهردار را همراهی کنیم.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار