| کد مطلب: ۱۱۱۹۲۷۸
لینک کوتاه کپی شد

بروجردی: امیرعبداللهیان نمادی از اصول سیاست خارجی ایران بود

علاءالدین بروجردی با اشاره به اینکه امیرعبداللهیان نمادی از اصول سیاست خارجی ایران بود، افزود: ایشان از افرادی بود که همکاری نزدیکی را در این عرصه با شهید بزرگوار شهید سردار حاج قاسم سلیمانی داشت.

بروجردی: امیرعبداللهیان نمادی از اصول سیاست خارجی ایران بود

به گزارش آرمان ملی آنلاین؛ علاءالدین بروجردی، نماینده منتخب مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخاباتی استان فارس در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مراسم تشییع حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه فقید در محل وزارت امور خارجه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تسنیم گفت: ما هم در مجلس افتخار مصاحبت و همکاری را با آقای امیرعبداللهیان داشتیم هم در وزارت خارجه، انصافا ایشان نمادی بود از همه‌ی اصول سیاست خارجی ایران، همان سه اصل عزت، حکمت و مصلحت که مقام معظم رهبری فرموندند. که در وجود آقای امیرعبداللهیان مجسم بود.

بروجردی با اشاره به اینکه امیرعبداللهیان فردی بود با یک سعه صدر بزرگ با یک دانش خوب در عرصه شناخت منطقه و جهان  و سیاست ‌های جهانی، یک چهره پرآوازه در جبهه مقاومت و هیچگاه و در هیچ شرایط سختی، شرایط سخت سوریه و منطقه در واقع در عزم راسخ دکتر امیرعبداللهیان خللی ایجاد نشد، گفت: ایشان از افرادی بود که همکاری نزدیکی را در این عرصه با شهید بزرگوار شهید سردار حاج قاسم سلیمانی داشت و ایشان احترام زیادی برای ایشان قائل بودند. 

تقدیر الهی اینگونه بود که ایشان را از دست بدهیم ولی طبیعت خون پاک شهدا این است که همانگونه که حضورشان باعث استحکام نظام هست، خون پاکشان هم باعث اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران می‌شود. 

منتخب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور مقامات کشورهای مختلف برای شرکت در مراسم یادبود شهدای خدمت تاکید کرد: ملاحظه کردید که در یک فاصله کوتاهی از 60/70 کشور در بالاترین سطوح برای عرض تسلیت و ادای احترام آمدند. این نشان می‌دهد که به چه میزان سیاست‌ها در منطقه تاثیرات مثبت خود را داشته و ما شاهد عکس‌العمل مثبت این کشورها حتی بعد از ارتحال این افراد هستیم. 

بروجردی با تاکید بر جنبش‌های دانشجویی حامی فلسطین در اروپا و آمریکا افزود: درباره شرایط منطقه از این ماه‌های طولانی که از جنایت‌های صهیونیست‌ها می‌گذرد و ما شاهد نسل کشی در غزه هستیم و هم افکار عمومی اروپا و آمریکا تغییر کرده است. این جنبش دانشجویی اخیر یک پدیده جدید است و نشان می‌دهد که وجدان انسان‌ها جدا از این که متعلق به کدام کشور باشند، یک کشور استکباری مثل آمریکا بیدار است و عکس العمل نشان می‌دهد و نمی‌تواند آرام بنشیند. این جنبش حرکتی در راستای اقدامات جبهه مقاومت است و نمادی است از اینکه این جبهه گسترش بیشتری حتی به اروپا و آمریکا پیدا کرده است. 

منتخب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر، به رسمیت شناختن فلسطین توسط برخی کشورهای اروپایی افزود: تصمیماتی که گرفته شده است برای تصویب دولت فلسطینی و پیوستن کشورهای اروپایی و عصبانیت رژیم صهیونیستی، نشان می‌دهد که روز به روز این رژیم منزوی تر شده و دنیا واقعیت فلسطین را می‌شناسد. امیدوارمی این آغازی باشد که وجب به وجب فلسطین که در اشغال ظالمانه صهیونیست‌ها است آزاد شده و روزی شاهد تشکیل حکومت جامع فلسطین در کل اراضی اشغالی باشیم.

 

منبع : تسنیم

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار