| کد مطلب: ۱۱۱۹۲۵۵
لینک کوتاه کپی شد

نماز لیله الدفن را چگونه بخوانیم/ اسامی شهدا به همراه نام پدر

با ملکوتی شدن شهدای حادثه سانحه بالگرد و در اولین شب پس از خاکسپاری پیکرهای شهدا، آنچه در شرع به آن تاکید شده، خواندن نماز لیله الدفن برای آن‌هاست.

نماز لیله الدفن را چگونه بخوانیم/ اسامی شهدا به همراه نام پدر

نماز شب اول قبر یا نماز وحشت در شب اول دفن برای کسی که فوت شده، خوانده می‌شود. خواندن این نماز که به لیله الدفن نیز مشهور است، به نیت هدیه به فردی که به تازگی از دنیا رفته، علاوه بر اینکه ثواب بسیاری برای برپاکننده نماز دارد، تاثیر بسزایی در راحتی فرد مرحوم شده دارد ولو آنکه فرد مرحوم شده شخصیت بسیار بالای معنوی داشته و با اهل بیت (علیهم السلام) محشور باشد، با این حال خواندن این نماز توصیه شده است.

جه زمانی و چگونه نماز لیله الدفن را بخوانیم؟

زمان نماز لیله الدفن از اول شب تا قبل از نماز صبح است، البته بهتر است که این نماز در اول شب یعنی پس از خواندن نماز عشاء خوانده شود.

در رکعت اول بعد از حمد، یک مرتبه آیة الکرسی از دیدگاه امام خمینی (ره) احتیاط آن است‌که آیةالکرسی تا «هم فی‌ها خالدون» خوانده شود ولی از دیدگاه آیت‌الله گلپایگانی تا «و هو العلی العظیم» کفایت می‌کند. در رکعت دوم بعد از حمد، ده مرتبه سوره قدر بخواند، و بعداز سلام نماز بگوید: «اللهم صل علی محمد و آل محمد و ابعث ثوابها الی قبر فلان» (به جای فلان بن فلان، نام میت و پدرش را ببرد.)

از قرار معلوم برای هر فرد مرحوم شده می‌بایست یک نماز جداگانه خواند و امکان جمع بستن افراد مرحوم شده در یک نماز وجود ندارد.

امت اسلامی که بنا دارند امشب این نماز را برای شهدای به خاک سپرده شده بخوانند، می‌توانند اسامی زیر را به خاطر بسپارند.

سیدابراهیم رئیسی فرزند سیدحاجی رئیس الساداتی

حسین امیرعبداللهیان فرزند محمد

سیدمحمدعلی آل هاشم فرزند سیدمحمد تقی

مالک رحمتی فرزند اسکندر

 

منبع : ایلنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار