| کد مطلب: ۱۰۸۹۸۳۹
لینک کوتاه کپی شد

باز می‌خواهند رقیب نامزد اصلی انتخابات، آرای باطله باشد؟

حسن روحانی در مراسم هفتمین سالگرد رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: امروز روز امتحان بزرگ تاریخی برای شورای محترم نگهبان است. تاریخ در این روزها درباره شورای نگهبان قضاوت خواهد کرد. باز می‌خواهند رقیب نامزد اصلی انتخاب آرای باطله باشد؟

باز می‌خواهند رقیب نامزد اصلی انتخابات، آرای باطله باشد؟

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از خبر آنلاین؛ حجت الاسلام حسن روحانی در مراسم هفتمین سالگرد رحلت آیت الله هاشمی گفت: امروز روزی است که ما در یک صحنه‌ای قرار گرفته‌ایم که همه باید تلاش کنیم و فکر کنیم که اگر هاشمی بود امروز چه می‌کرد. به اعتقاد من یکی از ثمرات بزرگ انقلاب اسلامی انتخابات آزادِ سالمِ امنیتیِ رقابتیِ مشارکتی است که رهبری فرمودند. این یکی از آثار بزرگ انقلاب اسلامی ماست. ما در انقلاب اسلامی از روز اول به مردم وعده دادیم که کشور مالِ شما و در اختیار شماست و با رأی شما اداره خواهد شد «وَ الّذِینَ هُمْ لِأَماناتِهِمْ وَ عَهْدِهِمْ راعُونَ» ما باید به قولی که به ملت دادیم عمل کنیم.

* اقلیت حاکم از سخن رهبری خوشحال نیست

وی افزود: امام به‌صراحت گفت همه با هم و امروز هم رهبر معظم انقلاب به ‌صراحت می‌گوید یک انتخابات پرشور با مشارکت، با رقابت، با سلامت و با امنیت. من می‌فهمم اقلیت حاکم از این سخن رهبری خوشحال نیست. من می‌فهمم این سخن رهبری حرف دل اکثریت قاطع ملت ایران است. من می‌فهمم همان‌طور که امام وقتی سخن می‌گفت مردم احساس می‌کردند سخن امام آن چیزی است که خواست ملت بزرگ ایران است، امروز هم آن چه رهبری می‌فرماید حرف دل ملت ایران است. ملت ایران یک انتخاباتی می‌خواهد با مشارکت. چطور این مشارکت امکان‌پذیر است؟ با همان جمله بعدی ایشان؛ مشارکت و رقابت. با رقابت امکان‌پذیر است. چگونه رقابت امکان‌پذیر است؟ آنجایی که مردم احساس رقابت کنند، وجدان عمومی مردم احساس رقابت کند. آن‌جایی که مردم احساس سلامت کنند، احساس امنیت کنند، ببینند آن‌چه از آنِ ملت است، در خدمت ملت است و در خدمت یک جناح نیست. این را مردم باید احساس کنند، ببینند.

* ملت پشت دولت باشد پیش می‌برد

رئیس جمهور پیشین ادامه داد: امروز اگر هاشمی رفسنجانی در جمع ما بود و این شرایط فوق‌العاده کشور را احساس می‌کرد چه می‌کرد؟ من مطمئنم هاشمی خانه را اختیار نمی‌کرد. این را من یقین دارم. من یقین دارم که هیچ قدرتی نتوانست هاشمی را خانه‌نشین کند. من مطمئنم در هر شرایطی بود هاشمی در صحنه سیاست بود، حرف می‌زد، کنشگر بود، سخن می‌گفت.   ملت وقتی پشت سرِ یک دولت، باشد دولت پیش می‌برد. بله امروز هم مشکلات وجود دارد. این مشکلات قابل حل است. چطور امکان‌پذیر است؟ با یک انتخابات پرشور.

* در 1400 رقیب منتخب مردم آراء باطله شد

روحانی بیان کرد: هنوز چند روز وقت داریم. من البته آن امیدواری را که چند ماهِ پیش داشتم، امروز آن امیدواری را ندارم. آنچه در شرایطی دیدم که هیات‌های نظارت عمل کردند؛ اما هنوز هم ناامید نیستم. امروز روز امتحان بزرگ تاریخی برای شورای محترم نگهبان است. تاریخ راجع به شورای نگهبان در این روزها و عملکرد آن قضاوت خواهد کرد. من امیدوارم در این فرصت باقی‌مانده کاری کنند مردم امیدوار شوند، مردم پای صندوق بیایند. باز می‌خواهیم کاری بکنیم که رقیب اولِ منتخبِ اولِ ملت آرای باطله باشد؟! وی تصریح کرد: در ۱۴۰۰ رقیب کسی که انتخاب شد، هیچ‌کس نبود جز آرای باطله. رأی اول رأی رئیس‌جمهور بود، رأی دوم آرای باطله! خب چرا این کار را کردیم؟! چرا ۳ میلیون و هفتصد هزار، چرا حدود ۴ میلیون نفر رفتند رأی سفید و باطله به صندوق ریختند! چرا این کار را کردیم؟! خب یک نفر دیگر را تائید می‌کردیم یک انتخابات رقابتی به پا می‌شد. ببینید مقام معظم رهبری سخن بسیار مهمی فرمودند، فرمود اگر تحول می‌خواهید (که کشور نیاز به تحول دارد) در سایهٔ انتخابات است. ما تحول می‌خواهیم. ملت ما تحول و تغییر می‌خواهد. تحول از اصلاحات هم بالاتر و گسترده‌تر است. مردم یک زندگی راحت می‌خواهند.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار