| کد مطلب: ۱۰۸۵۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد

هشدار صریح ایران به روسیه و اعراب

سخنگوی دستگاه دیپلماسی بیان کرد: گفت: جمهوری اسلامی ایران با صریح‌ترین و شفاف‌ترین عبارات اعتراض خود به بیانیه مشترک روسیه و کشورهای عربی را اعلام کرده و مفاد بیانیه را کاملا مردود شمرده است.

هشدار صریح ایران به روسیه و اعراب

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از ایسنا؛ سخنگوی وزارت امور خارجه درباره بیانیه مشترک روسیه و کشورهای عربی در مراکش و برخی ادعاهای مطرح شده در این بیانیه در ارتباط با جزایر سه گانه ایران و واکنش تهران به این موضوع با توجه به حساسیت جدی افکار عمومی به موضوع تمامیت ارضی کشور گفت: ما موضع خود را در این ارتباط مطرح کردیم و یک بار دیگر تأکید می‌کنم که ادعاهای مندرج در بیانیه مشترک روسیه و کشورهای عربی در مراکش درباره جزایر سه‌گانه ایرانی به منزله اقدام علیه حاکمیت و تمامیت ارضی ایران تلقی می‌شود و مفاد آن از نظر ایران از اساس مردود و غیرقابل قبول است.

ناصر کنعانی تاکید کرد: طرح نکات مندرج در بیانیه درباره جزایر سه‌گانه ایرانی به منزله نقض اصول پذیرفته شده در حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد مبنی بر احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها است . این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران با بیان این که  همان طور که بارها گفته‌ایم‌، ما در ارتباط با تمامیت ارضی کشور با هیچ طرفی تعارف نکرده و نمی‌کنیم، گفت: جمهوری اسلامی ایران با صریح‌ترین و شفاف‌ترین عبارات اعتراض خود به این بیانیه اعلام کرده و مفاد بیانیه را کاملا مردود شمرده  است. در مورد روسیه نیز صریح‌ترین عبارات ایران در اعتراض به این بیانیه مشترک در عالی‌ترین سطح به مقامات دولت روسیه اعلام شده است.

وی تاکید کرد: مواضع ما در این زمینه روشن است. ایران در ارتباط با حاکمیت و تمامیت ارضی خود با هیچ طرفی مسامحه نمی‌کند و  عکس‌العمل‌ها، واکنش‌ها و اقدامات دیپلماتیک ایران هم در چارچوب اهتمام جدی، قاطعانه، مسئولانه و توأم با دقت نسبت به حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران و هم در چارچوب منافع ملی و با در نظر گرفتن همه ابعاد منافع ملی ایران انجام می‌شود.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار