| کد مطلب: ۱۰۷۲۲۱۱
لینک کوتاه کپی شد

منطقه تبدیل به بشکه باروت شده است

سین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران با تاکید بر اینکه تهران به دنبال گسترش دامنه درگیری نیست و از حماس حمایت سیاسی می کند، شرایط منطقه را پیچیده دانست و گفت: منطقه به خاطر تداوم جنایات رژیم اسرائیل به یک بشکه باروت تبدیل شده است.

منطقه تبدیل به بشکه باروت شده است

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از ایرنا؛ وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با رادیوی ملی آمریکا ( ان پی آر) اظهارکرد: ما به دنبال گسترش دامنه درگیری نیستیم بلکه دیگران را نیز تشویق می کنیم هر چه زودتر به سمت توقف جنایت جنگی پیش بروند. اما شرایط پیچیده است. تحمل اینکه بیش از هفت هزار نفر در بمباران و حملات رژیم صهیونیستی کشته شده اند، برای منطقه ما دشوار است. تصویری که ما در منطقه می بینیم این است که به خاطر تداوم جنایات رژیم اسرائیل، منطقه به یک بشکه باروت تبدیل شده است. حسین امیرعبداللهیان در پاسخ به این سوال که آیا شما متحدان خودتان را تشویق می کنید که خویشتنداری کنند گفت: آنها خودشان تصمیم می گیرند. هر لحظه هم امکان هر تصمیمی از سوی آنان وجود دارد. اما آمریکا را تشویق می کنیم دست از حمایت مطلقش از رژیم اسرائیل بردارد. بر اساس اطلاعاتی که ما در منطقه داریم، سیستم امنیتی و سیاسی اسرائیل کاملا فروپاشیده است. شهروندان اسرائیلی هیچ اعتمادی به نتانیاهو و سیستم امنیتی شان ندارند. الان فقط ماشین جنگی اسرائیل کار می کند. فرماندهی و مدیریتشان با آمریکا است. البته اگر بخواهم منصفانه بگویم نتانیاهو هم سهم دارد.چون اگر حملات و جنگ متوقف شود، در کمتر از دو روز سقوط می کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی بیان کرد: من دو هفته پیش در سفر به منطقه با سران برخی کشورهای منطقه رایزنی داشتم. البته با رهبران مقاومت لبنان و فلسطین هم گفتگو کردم. من برداشت خودم را از حرفها و برنامه های آنها گفتم. دست آنها روی ماشه است. خیلی قوی تر و عمیق تر و قوی تر از آنچه تا الان دیده ایم. لذا فکر می کنم در صورت ادامه این قضیه، کشتار زنان و کودکان و غیرنظامیان در غزه و کرانه باختری، هر احتمالی متصور است. البته آنها خیلی خوب درک می کنند اگر درغزه شرایط تغییر کند، فردا اسرائیل به سراغ آنها می آید. لذا آنها برای امنیتشان، محاسبات خودشان را دارند و خودشان تصمیم می گیرند. من امیدوارم تا دیر نشده، اقدامات بین المللی و سیاسی کمک کند که فورا حملات به غیرنظامیان در غزه متوقف شود و کمک های انسان دوستانه به غزه ارسال شود.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار