| کد مطلب: ۱۰۷۱۲۵۲
لینک کوتاه کپی شد

آمریکا واردجنگ شود؛ تنگه هرمز را می‌بندیم

حسن نوروزی نماینده مجلس در پاسخ به اینکه ایران چگونه قرار است در این جنگ حضور داشته و از فلسطین حمایت کند، گفت: در حال حاضر نیرو‌های مقاومت در فلسطین، سوریه و عراق کافی هستند، ولی اگر شرایط بحرانی و از ما درخواست شود، بعید نیست برای پشتیبانی از مقاومت در جنگ با اسرائیل برویم.

آمریکا واردجنگ شود؛ تنگه هرمز را می‌بندیم

به گزارش آرمان ملی آنلاین؛ به نقل از  دیده بان ایران؛ شرایط جنگ حماس و اسرائیل روزبه روز پیچیده تر می شود، مقامات دولت جمهوری اسلامی ایران هم از گسترده تر شدن جبهه های جنگ علیه اسرائیل در صورت بروز حمله زمینی به غزه خبر می دهند.

امیر عبداللهیان روز شنبه ۲۲ مهرماه در یک نشست خبری در بیروت، پایتخت لبنان گفت که "گروه‌های مقاومت در وضعیت عالی قرار دارند" و این گروه‌ها علیه اسرائیل "از آمادگی لازم برای همه سناریوها"برخوردار هستند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره وضعیت گروه‌های تحت حمایت ایران، با لحنی تهدیدآمیز گفت که "دست همه روی ماشه شلیک است" امیرعبداللهیان خواستار توقف حملات اسرائیل به غزه شد و درباره احتمال گشوده شدن جبهه‌های جدید نبردهای نظامی، تنها به این جمله بسنده کرد که "هر امکانی به اتفاقات در میدان بستگی دارد." همچنین امیر عبدالهیان با اشاره به دیدارش با سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت که هر اقدام این گروه شبه‌نظامی علیه اسرائیل همچون یک "زلزله" خواهد بود.

یک روز پس از آن هم امیرعبداللهیان در یک گفت‌وگوی تلویزیونی با تاکید بر مواضع روزهای گذشته خود تاکید کرد: «اگر امروز از غزه دفاع نکنیم فردا باید در شهرهای خودمان با بمب‌های فسفری مقابله کنیم».

حسن نوروزی، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در پاسخ به اینکه باوجود تدوام حملات اسرائیل، واکنش ایران چه خواهد بود به دیده‌بان ایران گفت: «جنگ اسرائیل زنان، کودکان و مردم بی‌دفاع را مورد تهاجم قرار داده است. این در حالی است که جامعه جهانی، به ویژه غرب به شدت سکوت کرده است. طبیعی است نیروهای مقاومت بعد از مدت کوتاهی، بمباران خانه‌های مسکونی و بیمارستان‌ها و کشتار کودکان را تحمل نخواهد کرد و جهان اسلام در برابر ظلم ظالمین ساکت نخواهد کرد.»

نیروهای مقاومت در غرب آسیا یعنی یمن، عراق، سوریه و لبنان سازماندهی شده اند

این نماینده مجلس در واکنش به اعلام آمادگی برخی از نیروها در ایران برای اعزام به این جنگ، بیان کرد: « نیروهای مقاومت در غرب آسیا یعنی یمن، عراق، سوریه و لبنان سازماندهی شده اند. فکر نمی‌کنم نیازی به اعزام نیروهای ایران باشد. نیروهای مقاومت در غرب آسیا واکنش نشان خواهد داد.»

اگر شرایط بحرانی و از ما درخواست شود، برای پشتیبانی می‌رویم

نوروزی در پاسخ به اینکه ایران چگونه قرار است در این جنگ حضور داشته و از فلسطین حمایت کند، به دیده بان ایران گفت: «در حال حاضر نیروهای مقاومت در فلسطین، سوریه و عراق کافی هستند ولی اگر شرایط بحرانی و از ما درخواست شود، بعید نیست برای پشتیبانی از مقاومت در جنگ با اسرائیل برویم.»

وی همچنین درخصوص واکنش ایران در صورتی که اسرائیل زمینی حمله کند، گفت: «نیروهای مقاومت پاسخ‌ می‌دهند. ضمن اینکه اسرائیل جراتش را هم ندارد.»

اگر آمریکا ورود مستقیم به جنگ داشته باشد، تنگه هرمز را می‌بندیم

این نماینده مجلس درباره پاسخ ایران درصورت ورود آمریکا به این جنگ، بیان کرد: «آمریکا جرات ورود مستقیم ندارد. اگر ورود کند شرایط برای خود آمریکا سخت خواهد شد. اگر هم حمله کند، نیروهای مقاومت خاورمیانه و غرب آسیا توان مقابله را دارند. ما هم بعید نیست که تنگه هرمز را ببندیم. اگر آمریکا در جنگ به اسرائیل به صورت مستقیم کمک کند تنگه هرمز را می‌بندیم »

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار