| کد مطلب: ۱۰۶۶۷۱۰
لینک کوتاه کپی شد

دبیر ستاد حقوق بشر: برخی زندانیان ایران و آمریکا تبادل می‌شوند

آرمان ملی: دبیر ستاد حقوق بشر اظهار کرد: گروهک تروریستی منافقین همانند سایر گروه‌های تروریستی، عمدتا در برخی کشورهای غربی استقرار دارند و از حمایت آن‌ها برخوردار هستند، البته بر این باور هستیم که غربی‌ها از این گروهک‌ها به عنوان ابزار برای رسیدن به اهداف سیاست خارجی خود استفاده می‌کنند. بایستی خاطرنشان کرد این گروهک‌های تروریستی از توانمندی و ظرفیت خاصی برخودار نیستند که بتوانند نقش حمایتی برای سیاست خارجی غرب و آمریکا و حامیان آنها در خارج از کشور داشته باشند.

دبیر ستاد حقوق بشر: برخی زندانیان ایران و آمریکا تبادل می‌شوند

. کاظم غریب آبادی گفت: این گروهک‌ها از جمله گروهک تروریستی منافقین، نه تنها در داخل کشور از مقبولیت برخوردار نبوده بلکه بسیار منفور هستند. در همین راستا، طبیعی است در قبال اقدامات‌شان باید پاسخگو باشند و این یک نکته کلیدی است. ما تمامی گروهک‌های ترویستی را باید پاسخگو کنیم، چه گروهک‌هایی که علیه مردم ایران دست به عملیات زده‌اند و چه گروهک‌هایی که در سایر کشورها هستند؛ ما اساسا با تروریسم و گروهک‌های تروریستی مخالف هستیم و برای همین از ظرفیت‌های مختلف همچون ظرفیت حقوقی و قضائی در داخل و خارج کشور و از ظرفیت سیاسی بهره خواهیم گرفت و اجازه نخواهیم داد این گروهک‌ها با اقدامات خود امنیت کشور را با مشکل مواجه کنند و آرامشی که در زندگی مردم وجود دارد را مختل کنند.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه برگزاری علنی دادگاه رسیدگی به جنایات گروهک تروریستی منافقین منوط به تصمیم دادگاه است و من بر این باور هستم که جلسات رسیدگی باید علنی برگزار شود، چرا که افکار عمومیِ داخل و عرصه بین‌الملل لازم است تا شاهد جنایات تروریستی منافقین باشند و با خوی وحشی و تروریستی این گروهک آشنا شوند. وی اظهار داشت: در راستای گفت‌وگوها و توافقاتی که بین ایران و آمریکا صورت گرفت، تصمیم بر این شد که برخی زندانی‌های ایرانی که به ناحق و با اتهامات واهی همچون دور زدن تحریم‌های ظالمانه آمریکا در ایالات متحده گرفتار شدند، آزاد شوند و تعدادی زندانی که تابعیت ایرانی داشته و دارای تابعیت مضاعف آمریکا هستند نیز مقرر گردید آزاد شوند.

غریب‌آبادی ادامه داد: مقارن رایزنی‌ها درخصوص تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا، گفت‌وگوها و تفاهمات نیز در راستای آزادسازی منابع مالی بلوکه شده ایران در کره جنوبی انجام پذیرفت. ذکر این نکته ضروری است که منابع مالی ایران در این کشور به گروگان گرفته شده بود و این با موضوع زندانیان هیچ ارتباطی ندارد که گفته شود ایران از موضوع زندانیان برای آزادسازی دارایی‌های خود استفاده می‌کند. در واقع، هموطنان ایرانی و پول‌های ما به گروگان گرفته شده بودند. گفت‌وگوها درخصوص تبادل زندانی بین ایران و آمریکا در راستای حمایت ایران از شهروندان و مردم خود بوده که با اتهام‌های ناروا گرفتار شده‌اند. جزئیات و تعداد زندانیانی که آزاد خواهند شد، به زودی و به هنگام اجرای کامل تفاهمات حاصله، اطلاع‌رسانی خواهد شد

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار