| کد مطلب: ۱۰۶۳۶۸۵
لینک کوتاه کپی شد

حسین فریدون به اوین بازگشته است؟ | سخنگوی قوه قضائیه می‌گوید مرخصی او تا 12 مرداد بود

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده حسین فریدون، برادر رئیس جمهور سابق، گفت: حسین فریدون، فرزند اسدالله در تاریخ ۲۴ مهر سال ۱۳۹۸ وارد زندان اوین شد و محکوم به تحمل ۵ سال حبس، ۱۵۵ میلیارد ریال جریمه و انفصال از خدمت شده است. با توجه به شرایط بیماری حسین فریدون و لزوم اعمال ماده ۵۲۲ آیین دادرسی کیفری، وی در تاریخ ۲۲ تیر ۱۴۰۲ با تشخیص پزشک و هماهنگی مرجع قضایی به مرکز درمانی خارج از زندان اعزام و در حال حاضر بستری و تحت درمان است.

حسین فریدون به اوین بازگشته است؟ | سخنگوی قوه قضائیه می‌گوید مرخصی او تا 12 مرداد بود

به گزارش آرمان ملی آنلاین، بر همین اساس، طبق بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که روند درمانی حسین فریدون تا تاریخ ۴ مرداد ۱۴۰۲ به طول انجامیده و او تا این تاریخ در بیمارستان بستری بوده و در ادامه بنا به تشخیص پزشکی قانونی تا ۱۲ مرداد سال جاری به وی مرخصی استعلاجی پس از درمان داده شده است. فریدون بعد از این تاریخ باید به زندان بازگردد. سخنگوی قوه قضائیه درباره پرونده حسین فریدون گفت: «محکوم حسین فریدون فرزند اسدلله در سال  ۱۳۹۸ به اتهام اخذ رشوه وارد اوین شده و محکوم به ۵ سال حبس و ۱۵۵ میلیارد ریال جریمه و انفصال از خدمت شده است.» آیا او به زندان بازگشت؟

از سفارت تا زندان 

شاید اگر برادر حسن روحانی نبود، میزان توجه و حساسیت افکار عمومی به او بالا نبود اما حسین فریدون بیش از همه با نام رئیس جمهور سابق شناخته می‌شود . زمانی که فرماندار نیشابور و کرج بود و حتی زمانی که به عنوان سفیر ایران در مالزی و همچنین سفیر فرهنگی ایران در سازمان ملل بود؛ کمتر نام او شنیده می‌شد اما با ریاست جمهوری حسن روحانی به تدریج نام حسین فریدون بر سر زبان‌ها افتاد. اتهاماتی داشت که در دادگاه به آنها رسیدگی و حکم قضایی برایش صادر شد اما فارغ ازاین موضوع ، حسین فریدون همیشه بهانهِ‌ای برای حمله دلواپسان به روحانی بود مانند فیلم گاندو! آقای رحمانی در سریال گاندو فردی که می‌توانست پست‌های کلیدی در بانک مرکزی و وزارت‌های دیگر را تعیین کند. او کسی نبود جز حسین فریدون، برادر رئیس جمهور سابق که در مذاکرات برجام هم حضور داشت. این کاراکتر تحت تاثیر سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه و با همکاری شبکه نفوذ خود به اخلال در نظام اقتصادی ایران می‌پردازد و به همین دلیل توسط شخصیت‌های محوری سریال گاندو یا همان ماموران امنیتی دستگیر می‌شود.

حسین فریدون یار کمکی اصولگرایان!

حتی از حسین فریدون برای تبلیغات انتخاباتی و تخریب رقیب استفاده شد. فریدون در آستانه انتخابات ۱۳۹۶ ریاست‌جمهوری ایران به فساد اقتصادی متهم شد. در آن زمان منتقدان دولت با شدت بیشتری خواستار محاکمه حسین فریدون به اتهام فساد مالی شدند. سید ابراهیم رئیسی، رقیب اصلی حسن روحانی در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری، در یکی از مناظره‌های زنده تلویزیونی، حسن روحانی را متهم کرد که مانع رسیدگی به جرایم «نزدیک‌ترین» افرادش شده‌است. او گفت معاون اول قوه قضاییه و دادستان کل کشور با اسناد و مدارک کافی به دفتر رئیس‌جمهور رفته‌اند اما حسن روحانی گفته موضوع فعلاً نباید پیگیری شود. همچنین محمدباقر قالیباف نامزد دیگر انتخابات اتهاماتی را متوجه حسین فریدون کرد.

تخریب‌ها ادامه دارد

حتی زمانی که فریدون برای گذراندن دوره محکومیتش به زندان رفت؛ اصولگرایان به تخریب ادامه دادند به عنوان نمونه در شهریور 1400 علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل 90 که درباره مرخصی مهدی هاشمی نوشته بود این بار در صفحه شخصی خود در توئیتر مطلبی درباره مرخصی مهدی هاشمی، حسین فریدون و هادی رضوی منتشر کرد. او نوشت:« ‌پس از اعلام مرخصی چندماهه جناب مهدی هاشمی از ‎زندان اوین، انتظار بود تا دستگاه قضایی در کنار اقدام قابل تحسین بازگرداندن وی، امثال آقایان ‎حسین فریدون و هادی رضوی که طبق اظهارات مسئولان زندان ماه‌هاست برخلاف قانون در مرخصی هستند نیز اقدام کند. اما متاسفانه تاکنون چنین نشده است.»

پس از آن، مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: «در پی انتشار برخی ادعاها در فضای مجازی درباره حسین فریدون، سرپرست دایره نظارت بر زندانیان اقتصادی و کارکنان دولت، گفت که حسین فریدون در زندان دوران محکومیت خود را سپری می‌کند. این محکوم‌علیه مانند تمامی زندانیان که از مرخصی قانونی برخوردار هستند، از حق قانونی خود برای پیگیری مسائل پزشکی هم استفاده کرده است.» حتی شایعه کرده بودند که او از امکانات ویژه در زندان برخوردار است و اتاقش مانند هتل است اما فیلمی منتشر شد که نشان می‌داد امکانات حسین فریدون مانند سایر زندانیان است و از تجهیزات خاصی برخوردار نیست.

حسین+فریدون+با+ریش+بلند

چهره‌ای دیگر از حسین فریدون

در روزهای گذشته انتشار عکسی با چهره جدید حسین فریدون؛ برادر حسن روحانی در خارج از زندان بحث برانگیز شده بود. او در این عکس دارای مو و ریش بلند است، چهره‌ای که تاکنون مشاهده نشده بود.

خبرنگار : مطهره شفیعی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار