| کد مطلب: ۱۰۶۰۳۵۱
لینک کوتاه کپی شد

آخرین جزئیات از حمله تروریستی به کلانتری 16 زاهدان

صبح دیروز بود که تعدادی افراد مسلح به کلانتری ۱۶ واقع در جنوب مصلی اهل سنت زاهدان حمله کردند. این افراد مجهز به کمربند انتحاری بودند که دو نفر اقدام به انفجار کردند. برخی منابع از تلاش مهاجمان برای ورود به کلانتری از طریق انفجار‌های انتحاری خبر داده‌اند. هرچند معاون امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان، صدای انفجار‌های شنیده شده را ناشی از انفجار نارنجک دانست نه انفجار انتحاری. از طرفی مهاجمان تروریست در ورود به کلانتری و تصرف آن ناموفق بودند.

آخرین جزئیات از حمله تروریستی به کلانتری 16 زاهدان

به گزارش آرمان ملی آنلاین همزمان نیرو‌های پلیس از داخل و نیرو‌های امنیتی از خارج کلانتری، مهاجمان را در محاصره قرار داده‌اند. بنابر اعلام  سخنگوی پلیس غائله حمله تروریستی به کلانتری زاهدان با کشته شدن هر 4تروریست پایان یافت. روابط عمومی و تبلیغات قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه، در اطلاعیه‌ای در خصوص حادثه‌تروریستی صبح دیروز زاهدان اعلام کرد: صبح شنبه یک تیم تروریستی چهار نفره که قصد ورود به کلانتری ۱۶ زاهدان را داشت، با مقاومت جانانه کارکنان خدوم انتظامی مواجه و پس از هلاکت تمام تروریست ها اقدام کور تروریستی آنها ناکام ماند.

در این اطلاعیه آمده است: در این حادثه ۲ نفر از مدافعان امنیت به درجه رفیع شهادت نائل آمد. معاون امنیتی و انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان نیز گفت: عامل انتحاری در حمله به کلانتری ۱۶ زاهدان در کار نبوده و افراد مسلح ناشناس با استفاده از نارنجک وارد برجک نگهبانی کلانتری شدند. علیرضا مرحمتی روز شنبه با بیان این مطلب افزود: حدود ساعت ۷:۱۵ صبح دیروز چهار فرد مسلح ناشناس اقدام به این حمله کردند که با حضور به موقع نیرو‌های امنیتی و انتظامی اوضاع تحت کنترل قرار گرفت. افراد مسلح با استفاده از نارنجک به بخش ورودی و انتظامات کلانتری حمله کردند و با اقدام متقابل نیرو‌های انتظامی در همان نقطه زمین گیر شدند و به محوطه راه نیافتند. در این حمله یکی از افراد نیروی انتظامی به شهادت رسیده است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان نیز اعلام کرده است که 4 تروریست معاند با پوشش ارباب رجوع درب کلانتری آمده بودند. دو نفر از عوامل کلانتری ستوان علی کیخا و وظیفه رشیدی پس از مقاومت جانانه به شهادت رسیدند. اوضاع امنیت اطراف کلانتری به حالت عادی برگشته است. فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: در این حمله، ۴ تروریست معاند با پوشش ارباب رجوع درب کلانتری آمده بودند.  

بیانیه مولوی عبدالحمید

مولانا عبدالحمید با صدور بیانیه‌ای به حملۀ مسلحانۀ صبح دیروز شنبه (۱۷ تیرماه ۱۴۰۲) به کلانتری ۱۶ زاهدان واکنش نشان داد. طبق گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، متن بیانیه بدین شرح است: حادثه حملۀ افراد مسلح به کلانتری ۱۶ زاهدان موجب تاسف و تالم شدید گردید. اگرچه تاکنون ابعاد این جریان برای بنده مشخص نیست و از کیفیت این حمله و اینکه چه گروه یا افرادی پشت آن هستند، بی‌اطلاع هستم، اما پیشاپیش نگرانی و برائت خویش را از هر نوع خشونت و حملۀ مسلحانه و هر حرکتی که باعث ناامنی باشد اعلام می‌دارم.

راه ما پیگیری مشکلات جامعه از طریق مذاکره و انتقاد سازنده است و بر حفظ تمامیت ارضی و امنیت کشور تاکید می‌کنیم و برای رسیدگی به حقوق حقه از طریق صحیح و مسالمت‌آمیز تاکید داریم. لذا از مردم شریف استان سیستان‌وبلوچستان به‌ویژه زاهدان تقاضا دارم ضمن حفظ آرامش و خویشتنداری، از هر نوع حرکت و عملی که باعث ناامنی می‌شود پرهیز کنند.

عامل حادثه

پس از تلاش بسیار برای پی بردن به جریان پشت پرده جنایت خونین حمله تروریستی به  کلانتری زاهدان گروهک تروریستی «جیش الظلم» با انتشار بیانیه‌ای مسؤولیت حمله تروریستی به کلانتری ۱۶ زاهدان را بر عهده گرفت.  البته با عملکرد به موقع مدافعان امنیت اهداف تروریست‌ها در تسخیر کلانتری و انبار مهمات و همچنین وارد کردن تلفات قابل توجه ناکام ماند. امنیت اطراف کلانتری به حالت عادی برگشته و کلانتری ۱۶ «کوی شهدا» در حال حاضر مشغول خدمات‌رسانی است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار