| کد مطلب: ۱۰۵۸۳۶۳
لینک کوتاه کپی شد

از کار نکردن زنان تا مقایسه درختان دانشگاه با تاریخ آمریکا

مروری بر اظهارات حاشیه‌ساز همسر رئیس‌جمهور در سفر به آمریکای لاتین

بدون شک نمی‌توان جمیله علم‌الهدی را فردی ناآشنا به تحولات کشور و جهان دانست. همسر ابراهیم رئیسی، دارای مدرک دکتری فلسفه تعلیم و تربیت از دانشگاه تربیت مدرس همچنین دانشیار و عضو هیأت علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی است اما گاهی اوقات اظهارات قابل تاملی دارد. مانند مصاحبه اخیرش با تلویزیون ونزوئلا.

مروری بر اظهارات حاشیه‌ساز همسر رئیس‌جمهور در سفر به آمریکای لاتین

به گزارش آرمان ملی آنلاین، به عنوان نمونه همسر رئیس‌جمهور گفته است: «سن درختان دانشگاهی که من در آن تدریس می‌کنم از عمر آمریکا بیشتر است.به همین خاطر ایرانیان از این همه تلاش آمریکا [برای تحریم یا براندازی] خنده‌شان می‌گیرد.» پس از این اظهارات بود که برخی یادآوری کردند: «دانشگاه شهید بهشتی (دانشگاه ملی ایران) در سال ۱۳۳۸ پایه گذاری شده حال آن که ایالات متحده ۲۴۷ سال قبل به استقلال رسیده است.» عصر ایران به بررسی عمر درختان دانشگاه شهید بهشتی پرداخته و نوشته است: «اول این که با توجه به این که دانشگاه ملی ایران با  دستور محمدرضا پهلوی به دکتر علی شیخ‌الاسلام در ۷۰ هکتار از اراضی اوین بنا شد چنانچه قبل‌تر باغ بوده باشند احتمال دارد که عمر برخی درختان بالای ۱۵۰ سال باشد اما نویسنده این سطور که دهه ۶۰ در این دانشگاه تحصیل کرده درختان تناور بالای ۱۰۰ سال مانند محوطه دانشگاه تهران را به خاطر نمی‌آورد.» برخی برایشان این سوال پیش آمد که رشد درختان چه ارتباطی با تلاش آمریکا علیه ایران دارد و چه تشابهی سبب شد تا همسر رئیس جمهور به مقایسه دو این موضوع با یکدیگر بپردازد. 

زنان کار نکنند، فقط درس بدهند!
 بخش دیگر اظهارات جمیله علم‌الهدی درباره فعالیت زنان بود. او در این مصاحبه گفته است:« به نظر من، بدون حمایت خانواده،  دولت‌ها اغلب از زنان سودجویی می‌کنند. در حالی که زنان، حتی شاید از نظر کمیت دو برابر مردان هستند و بنابراین، منفعتی که برای جوامع دارند، دوچندان است. متاسفانه، دولت‌ها، به نام آزادی کسانی که از زنان سودجویی می‌کنند، دو نوع سودجویی دارند؛ سودجویی از زنان به عنوان نیروی کار و سودجویی از جنسیت آن‌ها. فکر نکنید که من از مردانی که رفتار بدی دارند، حمایت می‌کنم. هرگز این طور نیست. رفتار بد یک مرد در خانواده‌اش به اندازه رفتار بد یک زن در خانواده‌اش بد است، ارزشی منفی و غیرقابل قبول است. من می‌دانم که ونزوئلایی‌ها و ایرانی‌ها عدالت‌خواه هستند. ما مخالف ظلم هستیم. در حالی که می‌خواهیم زن، زن باشد؛ نمی‌خواهیم مثل مرد باشد. چرا ما باید مانند مرد کار کنیم، مانند مردان درس بخوانیم، مانند مردان حرف بزنیم و مدام رفتارهای خشونت‌آمیز انجام بدهیم؟»
آنچه همسر رئیس جمهور بیان کرد با واقعیت زندگی خودش در تناقض است چرا که هم مانند برخی مردان تا کسب مدارج بالای علمی و تحصیل کرده و هم شاغل است پس فردی که خود این روال را طی کرده نمی‌تواند  چنین توصیه‌هایی داشته باشد. با مرور اظهارات علم الهدی می‌توان نتیجه دیگری گرفت و آن هم اینکه او برخی مشاغل را برای زنان مناسب می‌داند اما توجه ندارد که نماینده تمام زنان ایرانی نیست که بتواند برای آنها نوع شغل و تحصیلات را تعیین کند. همسر رئیس جمهور چندی پیش گفته بود:«برنامه آموزشی حوزه بانوان باید به سمت تربیت استاد دانشگاه، معلم مدرسه، مربی مهدکودک و … پیش رود و این نهاد می‌تواند زیرساخت خوبی نیز برای شبکه سازی، هم افزایی و تغذیه دانشگاه‌ها و مدارس باشد.» برخی این سوال را مطرح کردند که آیا استاد دانشگاه یا معلمی و .. شغل محسوب نمی‌شود و خانم علم الهدی شغل خود را مستثنی کرده است؟
او درباره مرگ مهسا امینی هم اظهارات گذشته خود را تکرار کرد و گفت:«منبع تمامی این بمباران‌های رسانه‌ای آمریکاست. همچنین خوب است به یاد داشته باشیم که خود آمریکا سال‌ها از یک دیکتاتوری در ایران حمایت کرد. پس از حمایت از این دیکتاتوری، از خانواده و پسر او هم حمایت می‌کند. کسانی که از آن دیکتاتوری حفاظت و دفاع کردند، حالا هم با این دیکتاتوری رسانه‌ای درحمایت از این زن همین کار را می‌کنند. تمام آن غوغای رسانه‌ای ساختگی بود.» علم‌الهدی درباره موضوع مرگ مهسا امینی گفت: «در یک نهاد پلیس، زنی با نوعی حمله قلبی جان خود را از دست داد. یک تیم پزشکی به آن‌جا رفت تا آنچه رخ داده را بررسی کند. مانند هر جای دیگری در کشور ما، یک کمیته پزشکی تشکیل شد تا درباره دلیل یک مرگ نامعلوم تحقیق و بررسی کند. اگرچه رسانه‌ها از این مورد سودجویی کردند و از آن علیه ملت، کشور، نظام، مقامات و انقلاب ما استفاده کردند.
در زمستان سال گذشته هم در گفت وگو با آر تی و در بخشی از سخنان خود، در خصوص ناآرامی‌های اخیر در ایران در پی فوت مهسا امینی پس از بازداشت از سوی گشت ارشاد گفت که «آمریکا تلاش دارد چهره نادرستی از ایران و روسیه در جهان به نمایش بگذارد و هراس‌افکنی بکند.» 
خبرنگار : مطهره شفیعی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار