| کد مطلب: ۱۰۵۶۸۶۸
لینک کوتاه کپی شد

جزئیات جدید حمله جیش‌الظلم به مرز سراوان / با تله انفجاری برجک را تخریب کردند

عضو کمیسیون امنیت ملی در خصوص حمله گروهک تروریستی به مرز سراوان، گفت: گروهک «جیش الظلم» با استفاده از سرویس های مختلف، خصوصا سرویس «پاکستان» عملیاتی در مرز ایران انجام می‌دهند.

جزئیات جدید حمله جیش‌الظلم به مرز سراوان / با تله انفجاری  برجک را تخریب کردند

به گزارش آرمان‌ملی‌آنلاین، شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی در خصوص حمله گروهک تروریستی به مرز سراوان، گفت: گروهک «جیش الظلم» با استفاده از سرویس های مختلف، خصوصا سرویس «پاکستان» عملیاتی در مرز ایران انجام می‌دهند.

 بخش هایی از گفت و گوی حیدری را در ادامه می خوانید:

پاکستان 2 سال گذشته اقداماتی برای انسداد مرز، با استفاده از فنس کشی و سیم خاردار انجام داد که طی بازدیدی که از این منطقه داشتیم، تقریباً عرض فنس و سیم خاردار، یک و نیم متر است و هر کسی نمی‌تواند آنها را باز کند مگر با هماهنگی سرویس پاکستان. نهایتاً در نقطه ای به نام «مزه سر» ، ساعت ۱۱:۵ همان شب از نقطه‌ای ورود و برجک را محاصره می کنند.

به گزارش شفقنا، ابتدا اقدام به تیراندازی می‌کنند و بعد هشدار می‌دهند که تسلیم شوید. پنج نفری که در داخل برجک بودن تصمیم می‌گیرند بجنگند ولو اینکه شهید شوند که جای تقدیر و تشکراز سازمان مرزبانی کشور دارد که از نظر ایمان و روحیه دفاع، آمادگی داشتند.

نهایتا چند دقیقه‌ای که درگیری بین برجک و گروهک تروریستی شروع می شود، بلافاصله یگان امداد اطلاع پیدا کرده و به سمت برجک حرکت می کنند؛ در مسیر، یگان هم با بخش دیگر گروهک درگیر می‌شود نهایتاً چهار نفر از داخل برجک و یک نفر از نیروهای امداد شهید می‌شوند و یک نفر هم در کما به سر می‌برد. گروهک برای اولین بار با استفاده از تله انفجاری برجک را تخریب می‌کند.

مرزبانی به دلیل شرایط امنیتی از نظر جاده و امکانات لجستیکی و مخابراتی، نیازمند کمک است. ما بودجه خوبی برای تقویت مرزبانی تصویب کردیم اما عدم تخصیص بودجه باعث ایجاد مشکلاتی برای مرزبانی شده است؛ نیاز است تصمیم قاطع، جدی و میدانی در این خصوص اتخاذ شود چراکه با تعارف نمی‌توان امنیت مرزها را تامین کرد

«طرح جامع مرزبانی» در کمیسیون امنیت ملی تقریبا به نتیجه رسیده و نیازمند این است که بررسی آخر در کمیسیون صورت بگیرد و در سال جاری در صحن علنی به تصویب برسد که این طرح با هدف تقویت مرزبانی نوشته شده است.

روز گذشته هم مرزبانان ما با طالبان درگیر می‌شوند که سابقه دارد. چند روز قبل فرمانده پایگاه ما را شهید کردند. همچنین مردمی که در آن منطقه کشاورزی می کنند را مورد آزار و اذیت قرار می دهند.

پشت دیوار چند هزار هکتار متعلق به مردم زابل است که مزاحمت هایی برای این کشاورزان ایجاد می کنند که ناچار مرزبانی پاسخ داده و عملیاتی خوبی علیه طالبان انجام شد. این وضعیت باید از مسیر دیپلماسی حل و فصل شود.

من معتقدم دستگاه دیپلماسی ما باید به شکل فعال با طالبان صحبت کنند تا کار به این درگیری ها کشیده نشود. زیرا بهترین همسایه برای افغانستان، در طول تاریخ، ایران بوده همیشه میزبان مردم افغانستان بوده و تعداد بالایی از مردم این کشور به ایران مهاجرت کردند و با توجه به تاکید رهبر انقلاب اسلامی، با شهروندان افغانستانی مثل شهروندان ایرانی برخورد می شود.

برای ما افغانستان مهم است و حکومت‌ها و دولت ها در درجه دوم قرار دارند. هر دولتی در افغانستان حاکم شود به خاطر مردم و مرز مشترکی که داریم، ناچاریم با آنها تعامل داشته باشیم؛ اما طالبان دچار اشتباه استراتژیک است و نباید با ایران درگیر شود زیرا از نظر نظامی هیچ وقت توان مقابله با ایران را ندارد. ضمن اینکه ایران بارها از طریق مرزبانی و دیپلماسی به آنها هشدار داده که از تنش خودداری کنند؛ بنابراین اگر جنگی شکل بگیرد به نفع هیچ کسی نیست.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار