| کد مطلب: ۱۱۱۴۵۶۸
لینک کوتاه کپی شد

مجید ابهری در گفت‌وگو با«آرمان ملی»:

فرصت‌طلبان جای نخبگان را گرفته‌اند/ به برخی مسئولان مشورت‌های غلط می‌دهند

«در ابتدای دولت رئیسی بارقه‌های امید وجود داشت اما امروز مانند گذشته نیست و برخی از وعده‌های مهم دولت محقق نشده است. کارآمدی بارزترین ویژگی در رشد وپیشرفت یک سازمان و یک جامعه پویاست. به همین دلیل گزینش افراد علاوه بر وجود شرایط تخصصی وحرفه‌ای باید برخوردارازتوانمندی از ایفای مسئولیت‌های مرتبط باشد. یک مدیر موفق علاوه بر تحصیلات وتجربیات لازم باید از امتیازات شغلی و ضرایب حرفه‌ای مثل سلامت روح وروان توانمندی‌های حرفه‌ای برخورد باشد. چنین مدیری باید دارای توانایی‌های علمی وتجربی، قدرت تصمیم گیری وتوانایی پذیرش نقاط ضعف وتلاش برای جبران آنها را داشته باشد.

فرصت‌طلبان جای نخبگان را گرفته‌اند/ به برخی مسئولان مشورت‌های غلط می‌دهند

 آرمان ملی- احسان انصاری:در دوران کنونی به توانمندی‌های حرفه‌ای چندان توجه نمی‌شود و قبیله‌سالاری مبتنی بر روابط را می‌توان در برخی انتصابات مشاهده کرد.» جملات ذکر شده اظهارات دکتر مجید ابهری، جامعه‌شناس و رفتار‌شناس اجتماعی در گفت‌وگو با «آرمان ملی» است.

ابهری در این گفت‌وگو به مهم‌ترین مسائلی می‌پردازد که مشکلات و چالش‌های اجتماعی را تشدید کرده  اشاره کرده و می افزاید:«در مورد ظهور و یا افزایش روزمره چالش‌های اجتماعی وسبب شناسی آنها باید گفت ضعف سیستماتیک مدیریت از یک سو و عدم انسجام برنامه‌ریزی‌ها ونظارت‌ها؛ ازسوی دیگر ارکان بروز تنش‌های اجتماعی است. اجرای بعضی از سیاست‌های اقتصادی بدون آماده سازی بسترهای فکری واجتماعی؛ ریل‌گذاری مناسبی برای ناراضی تراشی هرچه بیشتر وتشدید فشارهای اقتصادی ازسوی افرادی که درآمدهای نجومی حاصل از ارزهای رقابتی برایشان قطع شده است اوضاع پیچیده و ناموزونی را خلق کرد که بعضی از تنش‌های سیاسی جامعه یا حداقل تشدید آنها ناشی از وضعیت یاد شده است. طول تاریخ صدساله اخیر سکوت و نظاره مردم نباید به فراموشی و یاعبور از حوادث تعبیر شوند؛ بلکه براساس تجربه تاریخی در این گونه مواقع انباشت حوادث و مشکلات و آرامش قبل از طوفان در حال تمرین وممارست می‌باشند.

واقعیت این است که دولت اگر باسرعتی خلاق ومتفکرانه به ترمیم و پانسمان جراحی‌های اقتصادی نپردازد؛ گرگ‌های در کمین نشسته در حمله به شاکله سیاسی و اقتصادی کشور تردیدی به خود راه نخواهند داد. اعتماد اجتماعی بزرگ‌ترین پشتوانه هر نظام برای رشد و ایجاد دوام در ارکان آن است. درست است که گرانی لجام گسیخته و کاهش ارزش پول ملی و کاهش تاسف بار ارزش ریال موجب آزار اقتصادی مردم مخصوصا اکثریت کم درآمد وبازنشسته وبیکار در جامعه است اما درد دشوارتر وغم سنگین‌تر از عوامل یادشده احساس دوری مردم از دولت واجزای مدیریت کشور است. از نگاه علم سیاست آنچه که یک نظام را در مقابل حوادث ومشکلات قدرتمند نموده وبه آن توان مقاومت و ایستادگی می‌دهد؛ یکرنگی ومحرم دانستن مردم در مورد وقایع ریز ودرشت جاری است. »

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار