| کد مطلب: ۱۰۶۶۱۰۶
لینک کوتاه کپی شد

«آرمان‌ملی» مواضع انتخاباتی موتلفه را بررسی می‌کند؛

بادامچیان: 50درصد در انتخابات شرکت می‌کنند!

آرمان ملی: حزب‌موتلفه اسلامی قوی‌ترین حزب‌اصولگرا درجمهوری اسلامی است که رفتار تشکیلاتی آن برای تمامی فعالان سیاسی نماد است.

بادامچیان: 50درصد در انتخابات شرکت می‌کنند!

چرا که موتلفه نیروی سیاسی را از کف جامعه می‌گیرد اندیشه‌های خود را  برای آنها تبین می‌کند  و بعد از تربیت آنها با توجه به نفوذی که در ساختار قدرت در قوای سه‌گانه و حتی بازار ایران دارد از آنها برای پیشبرد اهداف حزبی خود استفاده می‌کند. موتلفه‌ ‌اسلامی مورد اعتماد نظام است و نگاهش به پایداری‌ها هرچند توام با احترام است اما رفتارهای تندگرایانه آنها را تایید نمی‌کند. حزب موتلفه شاید اولین تشکل و حزبی بود که از محمود احمدی‌نژاد بعد از عملکرد سیاسی نامطلوب فاصله گرفت. اخیرا دبیرکل این حزب مواضع انتخاباتی تشکل خود را تشریح کرده و در مردم آرایش صحنه انتخاباتی و نوع حضور مردم در رقابت‌های مجلس شورای اسلامی مواضعی را اتخاذ کرده که البته چالشی است.

حضور 50درصدی در انتخابات

اسدا... بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی درگفت‌وگویی تاکید می‌کند در مجموع نظر من این است که این دوره از انتخابات، ما یک دوره بسیار جالبی داریم که در دنیا ویژگی خاص خودش را دارد. وی با تاکید بر اینکه در انتخابات پیش‌رو 50 درصد از مردم شرکت خواهند کرد. بادامچیان افزود: «آنکه مردم از  وضعیت معیشتی راضی نیستند همه می‌دانیم، می‌خواهند این را علاج کنند. علاج با تظاهرات و درگیری نیست. خودشان به رئیس‌جمهور رأی دادند. بنابراین نمی‌شود این را براندازند؛ بلکه باید با یک انتخابات آزاد و با مجلسی تحول‌گرا این قضیه را حل کنند. پس مردم برای حل مشکلات اقتصادی، معیشتی، مهارگرانی، مهار تورم، مسأله تکامل نظام و پیشرفت و رفع موانع تولید و این قضایا یک راه دارند و آن راه انتخاب نمایندگان قوی در مجلس است. بنابراین مردمی که عاقلانه و هوشمندانه درتمام این حوادث چهل و چندسال حضور داشته‌اند، قطعا برای حل مشکلات در انتخابات شرکت می‌کنند.»

چرا بادامچیان اینگونه می‌اندیشد

نمی‌توان بادامچیان را یک تحلیلگر ساده مسائل سیاسی دانست. بادامچیان یکی از با تجربه‌ترین و شاید پیر سیاست ورز در بین اصولگرایان باشد. او مواضعی چون میر‌سلیم نمی‌گیرد که مطلوب نیست و رسانه‌های زرد می‌کوشند او را سوژه کنند. از این رو باید دید خبری در راه است که آقای دبیرکل از مشارکت بالای 50 درصدی مردم در انتخابات می‌گوید؟ برای نمونه آیا قرار است اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش‌رو در سطح ژنرال‌‌هایشان تایید صلاحیت شوند که رقابت بین موتلفه و پایداری با کارگزاران و اتحاد ملت باعث زنده شدن جهت‌گیری سیاسی در بین قشر خاکستری جامعه شده تا انتخابات به محل جذب رای بیشتر به افکار تبدیل شود؟ آقای دبیرکل سخنانی می‌گویند به آنچه از آن قابل برداشت است این است که «مردم در انتخابات رای داده‌اند و البته گرانی و تورم و... به وجود آمد و از این رو پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند که تفکری که باعث این رویه در کشور شده را رد یا حتی تایید کنند؟» سوال این است که موتلفه اسلامی مگر خود را مخالف تفکر اقتصادی دولت می‌داند که مردم به آنها و نه به پایداری رای دهند تا موتلفه در عمل با ابزارهای قانونی در مجلس آینده ریل گذاری اقتصادی در کشور را تغییر دهد. به نظر می‌رسد آقای بادامچیان قرار است در ماه‌های آینده اعضای حزبش را علیه پایداری‌های مجلس بسیج کند تا مسیر خود را از سایر اصولگرایان جدا نماید. این درحالی است که از هم اکنون ندای سهم خواهی پایداری‌ها از مجلس آینده به گوش می‌رسد.

مرصاد سیاسی

 دبیرکل حزب سبز در ارتباط با اظهار نظر اخیر دبیرکل حزب موتلفه اسلامی به «آرمان ملی» گفت: آقای بادامچیان یک سیاستمدار کهنه‌کار و با تجربه است. او از سال 1342 به این سو در  متن مسائل سیاسی بوده و با جامعه ایران آشناست و حوادث تاریخی انتخابات در مواقع مختلف را درک کرده و قاعدتا تجزیه و تحلیل ایشان باید مبتنی بر اطلاعات و داده‌هایی باشد که به روند انتخابات گذشته بر می‌گردد. وی باید شرایط فعلی را در تحلیل خود لحاظ نماید. حسین کنعانی مقدم افزود: همه ما آرزو می‌کنیم در انتخابات آینده بالای 50 درصد در انتخابات مشارکت کنند اما این سیاسیون و احزاب و تشکل‌های سیاسی هستند که باید رسالت خود را در تشویق مردم برای حضور در انتخابات را عملیاتی کنند. این در حالی است که این بار با تبلیغات مشارکت حاصل نخواهد شد. در این معنا که فکر کنیم با تشویق کردن و کار میدانی بتوانیم مردم را پای صندوق بیاوریم، صحیح نیست. زیرا مردم در مرحله قضاوت و داوری هستند و بررسی می‌کنند که شرایط کشور چگونه است و مواضع جناح‌ها و احزاب و فعالان سیاسی را سبک سنگین کرده و بعد در مورد شرکت در انتخابات تصمیم می‌گیرند. 30 درصد همیشه در پای صندوق‌های رای حاضر شدند و این بار هم خواهند بود. مشکل ما این است 70 درصدی که آرای خاکستری‌اند به سادگی پای صندوق رای حاضر نخواهند شد، این‌ها با رفتار و عملکرد دولت پای صندوق رای آورده می‌شوند. بنده معتقدم آرای خاکستری را باید تبدل به آرای سبز کرد. در غیر این صورت با آرای قرمز روبه‌رو خواهیم شد و این به نفع هیچکس نیست. از این رو باید دید آقای دبیر کل چه برنامه‌ای دارد که آرای خاکستری را پای صندوق رای بیاورد و آیا این برنامه اجرایی می‌شود یا نه وگرنه خوشبینانه صحبت کردن ممکن است همه را غافل کند. من بارها اعلام کرده‌ام انتخابات بعدی یک مرصاد سیاسی است و دشمنان به هر اقدامی دست خواهند زد تا مردم در انتخابات حاضر نشوند. حال باید دید موتلفه اسلامی برای عبور از مرصاد سیاسی چه برنامه‌ای دارد. با خوش خیالی نمی‌توان آرزوی حضور برای 50 درصد مردم در انتخابات را کرد. باید گفت: چه کرده‌ایم که مردم پای صندوق بیایند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار