| کد مطلب: ۱۰۵۶۵۵۹
لینک کوتاه کپی شد

مرتضی حاجی: اصلاح قانون اساسی به‌ معنای قبول نداشتن آن نیست./ اگر کار دست کاردان‌ها باشد می‌توان رضایت نسبی ایجاد کرد

مرتضی حاجی گفت: امکان تجدیدنظر در قانون اساسی پیش‌بینی شده است، نظر درباره اصلاح قانون اساسی به‌معنای قبول نداشتن آن نیست.

مرتضی حاجی: اصلاح قانون اساسی به‌ معنای قبول نداشتن آن نیست./ اگر کار دست کاردان‌ها باشد  می‌توان رضایت نسبی ایجاد کرد

به گزارش آرمان‌ملی‌آنلاین، مرتضی حاجی، رئیس ستاد انتخاباتی خاتمی در خرداد 76 در گفت‌وگو با روزنامه هم میهن از سنگ‌اندازی‌ها و تخریب‌هایی که صورت گرفت تا به امروز برسیم سخن گفته است. 

بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

خود ما هم خیلی امیدوار نبودیم که با این سرعت آقای خاتمی بتواند به محبوبیت بالایی دست پیدا کند و شخصیتی کاریزماتیک، جدی و جدید در عرصه سیاست و مسائل اجتماعی کشور ایران پیدا کند و در واقع ریز و درشت جامعه از روستایی تا شهری و از باسواد تا بی‌سواد همه به آقای خاتمی اقبال داشته باشند. آن موقع فرض بر این بود که با آمدن آقای خاتمی 7 تا 8 میلیون به تعداد شرکت‌کننده‌ها در انتخابات افزوده خواهد شد.

به گزارش هم میهن، می‌گفتند آقای خاتمی، گورباچف نظام است یا ایشان را شخصیتی لیبرال معرفی می‌کردند و یا در نمونه دیگر در برخی صحبت‌ها دیانت و تدین آقای خاتمی را زیر سوال می‌بردند که نمونه آن فیلم کارناوال عصر عاشورا بود که خانم‌هایی را در آن با وضعیت نامناسبی که پوستر آقای خاتمی را در دست داشتند، جمع کرده بودند و از آنها فیلمبرداری کردند که بگویند آنها طرفدار آقای خاتمی هستند. این فیلم در برخی مراکز که غیرمستقیم به دستگاه‌ها وصل بودند، در کشور پخش شده بود و یا در برخی مراسم رسمی هم اظهارنظرهایی مطرح شده بود. 

بیشتر تلاش‌ها برای این بود که متدینین را نگران کنند و در واقع مطالبی را بنویسند که افرادی که عرق مذهبی بیشتری دارند، بگویند که اگر آقای خاتمی بیاید، دین از دست خواهد رفت.

باید به جوان‌ها فرصت داد تا حرف بزنند، سال‌هاست گفته می‌‌شود باید به مردم فرصت داد تا حرف بزنند. اگر به چیزی اعتراض دارند به شکل مدنی اعتراض را بیان کنند. اما تا الان چنین فرصتی فراهم نشده است. جوان باید احساس کند می‌تواند حرفش را بزند. وقتی این مسائل مشخص نشود، جوان هر جا که خودش تشخیص دهد، حرفش را می‌زند.

 امکان تجدیدنظر در قانون اساسی پیش‌بینی شده است، نظر درباره اصلاح قانون اساسی به‌معنای قبول نداشتن آن نیست. در مجموع نظر من است که اگر شرایط طوری باشد که مردم احساس تعلق خاطر بیشتری کنند و مشکلات‌شان حل شود می‌توانیم به آینده امیدوار باشیم.

نمی‌شود که بیاییم و هر کاری دلمان خواست انجام دهیم و بگوییم که مردم حمایت کنند. ما حرف دل مردم را بزنیم، کاری که مردم دوست دارند را انجام دهیم، مردم حمایت خواهند کرد. چون جریان اصلاحات چنین باوری را دارد، قطعا اگر روزی کار دست کاردان‌ها باشد، می‌توانند از پس حل مشکلات و یا در کوتاه‌مدت کاهش مشکلات برآمده و یک رضایت نسبی ایجاد شود.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار