| کد مطلب: ۱۰۵۸۱۰۵
لینک کوتاه کپی شد

بایدن به دنبال دستاوردی انتخاباتی

در روزهای اخیر اخبار مختلفی در ارتباط با احتمال احیای توافق هسته‌ای منتشر شده و برخی مقامات رژیم صهیونیستی در این ارتباط اظهار نظر کرده‌اند. تحرکات آنها نشان می‌دهد که رژیم اسرائیل با هرگونه توافق هسته‌ای مخالف است و این امکان هنوز وجود دارد که آنها در صورت وجود هرگونه مذاکره برای احیای برجام دست به هر اقدامی به منظور مقابله با آن بزنند.

بایدن به دنبال دستاوردی انتخاباتی

به گزارش آرمان ملی آنلاین حسین کنعانی‌مقدم، دبیرکل حزب سبز نوشت: رسانه‌ها هر از چند گاهی به گمانه‌زنی در مورد نتیجه پرونده هسته‌ای می‌پردازند و رفت‌وآمدها و گفت‌و‌گو‌هایی که در این چارچوب انجام می‌شود را  از سفر مقامات عمان به ایران تا اقداماتی که در چارچوب برجام می‌شود را مورد تحلیل قرار می‌دهند. به رغم اینکه برخی معتقدند که دموکرات‌ها  نمی‌خواهند قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با ایران توافق کنند نگارنده معتقد است که آمریکایی‌ها به دنبال آن هستند که قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توافق با ایران را تحت عنوان یک کارت برنده رو کنند تا در انتخابات از آن استفاده کنند.

البته آنها به دنبال توافق با ایران هستند تا در انتخابات تحت عنوان مهار قدرت هسته‌ای ایران با تهران توافق کنند چرا که بایدن و دموکرات‌ها هیچ دستاوردی در حوزه روابط بین‌الملل نداشته‌اند آنها نتوانسته‌اند اراده خود را در یمن، سوریه و عراق به نتیجه برسانند. این‌ها همه کارنامه منفی برای دمکرات‌هاست در نتیجه در کارزار انتخابات آینده نیازمند آن هستند که چند برگ برنده رو کنند تا جایی که حتی در صدد هستند صلح ایران و عربستان را در جهت خواسته‌های خود مطرح کنند.

این مورد نشان می‌دهد که این بحث که ایران هسته‌ای نباشد تمام شده و هم صهیونیست‌ها هم آمریکایی‌ها و هم اروپایی‌ها به این مورد اذعان دارند. بحث غربی‌ها محدود کردن نوع غنی‌سازی ایران است . اکنون هم ایران و هم آمریکایی‌ها هر گونه توافق موقت را تکذیب کردند. از این رو  به نظر می‌رسد صهیونیست‌ها از اعلام در دسترس بودن توافق موقت به دنبال آن هستند که ایران عکس‌العمل نشان دهد. همان طور که ایران  میز مذاکرات را ترک نکرده و اکنون نیز از هرگونه مذاکره استقبال می‌کند و اگرپیشنهاداتی هم اگر از سوی غربی‌ها باشد که در برجام گنجانده نشود؛ قطعا مسئولین به آن پاسخ منفی خواهند داد. در صورتی مذاکرات به نتیجه خواهد رسید که دلایل کافی برای انجام تعهدات آمریکایی را در برابر برجام وجود داشته باشد.

نویسنده : حسین کنعانی‌مقدم

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار