| کد مطلب: ۱۰۵۷۳۱۸
لینک کوتاه کپی شد

اکبری، سفیر ایران در سوریه:

صهیونیست‌ها دست از زیاده‌خواهی بردارند/ حذف ایران از ساختن سوریه قطعا اتفاق نخواهد افتاد

سفیر ایران در سوریه گفت: در اقدامات اخیر و پاسخی که از سوریه و لبنان داده شد آن‌ها سکوت کردند و پاسخش را ندادند و این اولین بار است که اتفاق می‌افتد. البته این بدان معنا نیست که همه‌چیز تمام شده، ولی قطعا شرایطی که رژیم صهیونیستی به لحاظ ضعف در داخل و شرایطی که در عرصه بین‌المللی دارد و نیز با توجه به اقتداری که جبهه مقاومت دارد و هر روز اقبال به سمت جبهه مقاومت و اقتدار جبهه مقاومت را شاهد هستیم، طبیعتا در معادلات آینده بی‌تأثیر نخواهد بود.

صهیونیست‌ها دست از زیاده‌خواهی بردارند/ حذف ایران از ساختن سوریه قطعا اتفاق نخواهد افتاد

 

به گزارش آرمان‌ملی‌آنلاین، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه گفت: هر چه‌قدر دولت اسد تقویت شود، جبهه مقاومت تقویت می شود و ما هم خوشامد گفتیم که اتحادیه عرب سمت این‌ها آمدند و اسد سمت آن‌ها نرفت و طبیعتا هرچه‌قدر این‌ها مقتدر شوند جبهه عرب مقتدر می‌شود. اسد نشان داده که چهل سال در بدترین شرایط با ما بوده‌است؛ درحالی که الان در بهترین شرایط است و قطعا این اتفاق(حذف ایران از ساختن سوریه) نخواهد افتاد.

مشروح گفت و گوی خبرنگار جماران با حسین اکبری در پی می آید:

می‌خواهیم از دستاوردهای اخیر رئیس جمهور به سوریه بشنویم.

الحمدالله این سفر در شرایط بسیار خوبی انجام شد. هم به نوعی تأثیر ایران و عربستان بر ایجاد روابط سوریه و عربستان و همین‌طور اقبال اتحادیه عرب برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و همچنین بحث بین ایران، روسیه، ترکیه و سوریه. این‌ها شرایط خوب را برای سوریه فراهم کرد. بنابراین، کشور سوریه در یک شرایط پیروز و برتر در صحنه بین‌الملل  مقدمه سفر آقای رئیس جمهور بود که قطعا آمدن آقای رئیس جمهور در این شرایط و توافق‌های اقتصادی و راهبردی شد، می شد گفت به نوعی یک جشن پیروزی مقاومت در سوریه اسم گذاشت و الحمدالله با استقبال مردمی خوبی که شد و نشست‌هایی که ایشان با حوزه مقاومت به ویژه فلسطینی‌ها و رهبران سیاسی با مجموعه‌های مختلف انجام شد، نشان دادن که در یک شرایط جدیدی هم سفر به لحاظ موقعیت منطقه‌ای و بین‌المللی و هم به لحاظ دستاوردهای سفر مذاکرات خیلی خوب و فشرده‌ای طی دو روز انجام شد.

اتفاقات خیلی خوبی در حوزه اقتصادی شد. پانزده‌ سند همکاری امضاء شد و حدود هفت، هشت‌ سند توافق دو رئیس جمهور شد که اسرع وقت انجام می‌شود و من پیش‌بینی می‌کنم تا یک ماه آینده انجام شود که این‌ها می‌توانند بستر خیلی خوبی برای فعالیت‌های به خصوص اقتصادی، هم بخش خصوصی و هم بخش دولتی در جغرافیای سوریه  ایجاد کند که امیدواریم در این مقطع جدید بعد از پیروزی جنگ بر داعش و جریانات نظامی انشاءلله جمهوری اسلامی بتواند در صحنه اقتصادی و در حوزه‌های دیگر مثل فرهنگی و اجتماعی بتواند نقش آفرین باشد.

 سفر رئیس جمهور در این زمینه توانست مقدمات خیلی خوبی را فراهم کند و امیدوارم که در آینده نزدیک نتایجش را ببینیم.

در توقف حملات صهیونیست‌ها به سوریه چه اتفاقی افتاد؟ آیا پاسخی از جمهوری اسلامی داده شده که این حملات متوقف شد؟

رژیم صهیونیستی در داخل خودش بحران جدی و اساسی هست و دنبال این است که کمبود خودش را جبران کند. اقدام به یک سری حرکت‌های واکنشی کرده و البته سابقه‌دار هم هست و برای امروز نیست و از گذشته‌های دور است و سعی می‌کند بگوید که من در موضع قدرت و اقتدار هستم.

در اقدامات اخیر و پاسخی که از سوریه و لبنان داده شد آن‌ها سکوت کردند و پاسخش را ندادند و این اولین بار است که اتفاق می‌افتد. البته این بدان معنا نیست که همه‌چیز تمام شده، ولی قطعا شرایطی که رژیم صهیونیستی به لحاظ ضعف در داخل و شرایطی که در عرصه بین‌المللی دارد و نیز با توجه به اقتداری که جبهه مقاومت دارد و هر روز اقبال به سمت جبهه مقاومت و اقتدار جبهه مقاومت را شاهد هستیم، طبیعتا در معادلات آینده بی‌تأثیر نخواهد بود. امیدواریم هرچه زودتر در این حوزه‌ هم بتوان نتایج خوبی را به دست آورد؛ کما اینکه در لبنان و جاهای دیگر این نتایج تقریبا حاصل شده است و رژیم هیچ زمان سعی ‌نمی‌کند اقداماتی را انجام دهد که موجب خشم حزب الله شود، چون می‌داند حزب الله پاسخ می‌دهد و هیچ حرکت و هیچ اقدامی را بدون پاسخ نمی‌گذارد.

آنها اقدامات دیگری را همین‌طور در جاهای دیگر و علیه کشور ما بعضا انجام می‌دهند که پاسخش را می‌گیرند و انشاءلله امیدوارم که در‌ آینده بشود به شکل منظم و سازمان یافته شاهد این باشیم که رژیم از زیاده‌خواهی خودش دست بردارد.

آیا آقای اسد نسبت به ایران خودش را  متعهد می‌داند؟ ما می‌شنویم که ایران را در ساختن سوره حذف دخالت نمی‌دهد و اخیرا هم در جلسه اعراب شرکت کرد. تبعات این اقدام را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

هر چه‌قدر دولت اسد تقویت شود، جبهه مقاومت تقویت می شود و ما هم خوشامد گفتیم که اتحادیه عرب سمت این‌ها آمدند و اسد سمت آن‌ها نرفت و طبیعتا هرچه‌قدر این‌ها مقتدر شوند جبهه عرب مقتدر می‌شود. اسد نشان داده چه چهل سال در بدترین شرایط با ما بوده‌است؛ درحالی که الان در بهترین شرایط است و قطعا این اتفاق(حذف ایران از ساختن سوریه) نخواهد افتاد.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار