| کد مطلب: ۱۰۵۶۱۹۲
لینک کوتاه کپی شد

فرمانده نیروی دریایی روسیه با جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح دیدار کرد

دریاسالار نیکولای یومنوف فرمانده نیروی دریایی روسیه با امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح دیدار کرد.

فرمانده نیروی دریایی روسیه با جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح دیدار کرد

آرمان‌آنلاین به نقل از ارتش، امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح کشورمان در دیدار دریاسالار نیکولای یومنوف فرمانده نیروی دریایی روسیه با وی، ضمن ابراز خوشحالی از این دیدار، سطح روابط دو کشور را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: طی سال های اخیر روابط بین ایران و روسیه هم در سطح دوجانبه هم در سطح بین‌المللی رشد خوبی داشته است و دیدار مقامات عالیرتبه دو کشور بیانگر این امر است.

وی ادامه داد: این تحولات بیانگر ایجاد یک ائتلاف بسیار مهم در سطح بین المللی و منطقه‌ای در مقابل ائتلاف غرب است که به دنبال ایجاد نظم تک قطبی در جهان است.

امیر نصیرزاده با اشاره به اینکه در آستانه شکل گیری نظم جدید جهانی هستیم عنوان کرد: جهان در آستانه شکل گیری یک نظم جدید جهانی است؛ برگزاری رزمایش‌ها و مراودات بین المللی و همچنین ائتلاف بین ایران، چین و روسیه بیانگر یک نظم جدید جهانی است.

وی در ادامه سفر ناوگروه ۸۶ نداجا را یک اقدام تاریخی توصیف و اظهار داشت: نیروهای دریایی دو کشور ظرفیت های بسیاری مناسبی برای گسترش همکاری ها دارند و در صورت افزایش سطح همکاری بین دو نیرو، یک قدرت دریایی شکل خواهد گرفت.

جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح تصریح کرد: اجرای گشت مشترک دریایی در مناطق مهمی مانند دریای مدیترانه، خلیج عدن و اقیانوس هند اقدام مهمی است که در صورت اجرایی شدن می تواند نقش مهمی در ثبات امنیت در این مناطق داشته باشد.

وی احداث راه آهن رشت آستارا را  گامی موثر در راستای تکمیل کریدور شمال جنوب دانست و گفت: افزایش سطح همکاری های نظامی و امنیتی بین تهران و مسکو تاثیرات بسیار مثبتی روی موضوعات اقتصادی و سیاسی دو کشور خواهد گذاشت؛ علاوه بر این در صورتی که امنیت منطقه به دست کشورهای منطقه تامین شود دیگر نیازی به حضور نیروهای فرامنطقه ای نخواهد بود.

همچنین فرمانده نیروی دریایی روسیه در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور در جمهوری اسلامی ایران گفت: رهبران ما مسیر را به ما نشان دادند و کاملا درست است که یک نظام تک قطبی نمی تواند در جهان وجود داشته باشد و آن چیزی که مهم است این است که ما کشورهای دوست باید با هم متحد بشویم و در مقابل این نظم تک قطبی بایستیم و الان اتحاد ما در شرایط خوب و قابل قبولی هست.

وی همکاری نیروهای دو کشور را بیانگر اتحاد و قدرت دو کشور دانست و عنوان کرد: ملت های ایران و روسیه حرکت رو به جلویی دارند و چیزی که خیلی مهم است شناخت و اتحاد دو ملت است زیرا نقش مردم در قدرت هر کشوری بسیار مهم است.

دریاسالار یومنوف فرمانده نیروی دریایی روسیه با اشاره به دیدارش با فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ما هم اکنون به یک زبان مشترک بین دو نیروی دریایی رسیده ایم و کاملا یکدیگر را درک می کنیم. این امر نشان می دهد ما با هم متحد هستیم و هیچکس نمی تواند به چشم بد به ما نگاه کند.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار