| کد مطلب: ۱۰۵۶۱۲۲
لینک کوتاه کپی شد

سند احداث خط ریلی راهبردی رشت - آستارا میان ایران و روسیه امضا شد

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز در اظهاراتی بر اهمیت احداث خط ریلی رشت- آستارا در زمینه توسعه کریدور حمل‌ونقل شمال-جنوب اشاره کرد.

سند احداث خط ریلی راهبردی رشت - آستارا میان ایران و روسیه امضا شد

آرمان‌ملی آنلاین ایسنا و به نقل از خبرگزاری تاس نوشت، دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز در جمع خبرنگاران درباره امضای سند احداث خط ریلی راهبردی رشت_آستارا میان ایران و روسیه گفت که این توافق از نظر توسعه تمامی کریدور حمل‌ونقل شمال-جنوب اهمیت دارد.

مراسم امضای این سند ساعاتی پیش با حضور سیدابراهیم رئیسی، رییس جمهور ایران و ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه برگزار شد.

پسکوف در این باره گفت: این یک گام مهم به سمت احداث حمل‌ونقل شمال-جنوب است، پروژه‌ای که دربرگیرنده تعداد زیادی از کشورها بوده و واقعا به نفع تمامی آن‌ها است.

رییس جمهور روسیه نیز پیش‌تر در این مراسم با اشاره به اهمیت این پروژه گفت: امروز، این ایده که سابقه‌ای بیست ساله دارد، عملی می‌شود. در این شهرهای ایرانی، یعنی رشت و آستارا یک راه‌آهن با فاصله ۱۶۲ کیلومتر احداث خواهد شد. این یک هدف کوچک است اما بالاخره رسیدن به آن به ما فرصتی می‌دهد که در طی مسیر شمال-جنوب حمل‌ونقل بی‌وقفه داشته باشیم.

او تاکید کرد که این مسیر ریلی که خط راه‌آهن رشت-آستارا بخشی از آن خواهد بود، فرصتی برای ایجاد تنوع در مسیرهای بین‌المللی حمل‌ونقل ایجاد می‌کند.

به گفته پوتین، با اجرای این طرح، «لجستیک بهتری خواهیم داشت، وضعیت اشتغال بهتر می‌شود و جذابیت سرمایه‌گذاری استان‌های روسیه با ایران بیشتر می‌شود.»

او با اشاره به این که مسیرهای دیگری نیز برای توسعه منطقه‌ای این طرح وجود دارد، بیان کرد «امیدوار هستیم که در اسرع وقت در فرمت سه‌جانبه یعنی با شرکت طرف آذربایجانی، متن موافقت‌نامه همکاری در خصوص توسعه زیرساخت‌های راه‌آهن برای ارسال کالاها از طریق شمال به جنوب را نهایی کنیم.»

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار