| کد مطلب: ۱۰۵۵۹۰۵
لینک کوتاه کپی شد

قبول آتش‌بس توسط مقاومت و بازگشت آرامش در نوار غزه

پس از اجرایی شدن توافق آتش‌بس بین طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی پس از گذشت پنج روز از تجاوزات اسرائیل به نوار غزه که طی آن ۳۳ فلسطینی شهید و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند و به گفته مقامات اشغالگر دو اسرائیلی نیز کشته شدند، آرامش در نوار غزه حاکم شد.

 قبول آتش‌بس توسط مقاومت و بازگشت آرامش در نوار غزه

آرمان‌ملی آنلاین ایسنابه نقل از الجزیره نوشت، در نوار غزه راهپیمایی‌های خودجوش در مناطق جداگانه‌ای از این باریکه به مناسبت اعلام توافق آتش بس برگزار شد و شرکت کنندگان در این مراسم با سردادن تکبیرها و شعارهایی به ستایش مقاومت فلسطین پرداختند.

صدها نفر از شهروندان امروز یکشنبه در راهپیمایی گسترده‌ای که در آن همه اقشار مردم در مناطق مختلف نوار غزه شرکت کردند، پایداری، استواری و پیروزی مقاومت فلسطین در نبرد (ثأر الاحرار) را جشن گرفتند. نبردی که گردان‌های قدس با سایر جناح‌های مقاومت در پاسخ به جنایات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در آن مشارکت داشتند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی‌ها که با خودرو و پیاده در خیابان‌ها حضور یافتند، پرچم فلسطین و جناح‌های مقاومت را در میان شعارهای درود بر پایداری مقاومت و محکومیت جنایات اشغالگر برافراشتند.

محورهای اصلی استان‌های نوار غزه، قبل از اعلام آتش‌بس در ساعت ۱۰ شب، شاهد تجمعات خودجوش با حضور مردم از جمله کودکان بود.

شهروندان در مقابل منزل فرمانده گردان‌های القدس، یعنی شهید جهاد الغانم در رفح و فرمانده احمد ابودقه در خان یونس تجمع کردند و تصاویر آنها را در کنار پرچم‌های جنبش جهاد را برافراشتند. همچنین در حمایت از مقاومت، تکبیر و شعار سر دادند.

در جنین، شهروندان و مبارزان گروه‌های عرین الاسود (لانه شیرها) در میان شعارهایی که بر وحدت خون و میادین فلسطینی تأکید داشتند، پیروزی جدید را جشن گرفتند.

با این حال منابع اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی با وجود آتش‌بس، یک برج دیده‌بانی متعلق به مقاومت فلسطین در شرق شهر غزه را بمباران کرد.

فرمول جدید آتش‌بس میان مقاومت فلسطین و ارتش اشغالگر اسرائیل شامل بندهایی است که بر توقف هدف قرار دادن غیرنظامیان، تخریب خانه‌ها و ترور افراد تاکید می‌کند.

بر اساس متن این توافق - که توسط رویترز منتشر شده است - «مصر بر اساس توافق دو طرف، آتش‌بس بین طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی را دقیقاً ساعت ده شب اعلام کرد.»

در متن این توافقنامه آمده است: «مصر از دو طرف خواسته تا توافق را اجرا کنند و با برقراری ارتباط با آن‌ها، آن را پیگیری می‌کند.»

یک منبع فلسطینی نزدیک به مذاکرات قاهره تایید کرد که «مصر موافقت طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی را برای آتش‌بس دریافت کرده است که از ساعت ۱۰ امروز اجرا شد».

یک منبع در جنبش جهاد نیز گفت: نسخه اصلاحی توافقنامه مثبت و مطابق با شرایط مقاومت است.

محمد الهندی، رئیس اداره سیاسی جهاد اسلامی گفت: "توافق آتش‌بسی حاصل شده است که شامل توقف هدف قرار دادن غیرنظامیان، توقف بمباران خانه‌ها و توقف ترور است. ما به مفاد توافق پایبند خواهیم بود، مشروط بر اینکه دشمن اسرائیل به آنها پایبند باشد."

منابع آگاه اسرائیلی نیز تایید کردند که چارچوب جدید مصر با پیشنهادی که دیروز ارائه شد تفاوت اساسی ندارد.

مقامات اسرائیلی می‌گویند زمان آتش بس فرا رسیده است.

در بیانیه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی آمده است که تساحی هنگبی مشاور امنیت داخلی اسرائیل از عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر به دلیل تلاش‌های قاهره تشکر کرده است.

هنگبی ضمن ابراز قدردانی دولت اسرائیل از تلاش‌های خستگی ناپذیر مصر برای آتش‌بس توضیح داد که پاسخ اسرائیل به ابتکار مصر به این معناست که "آرامش با آرامش روبه‌رو خواهد شد و اگر اسرائیل مورد حمله یا تهدید قرار گیرد، به هر کاری که برای دفاع از خود نیاز داشته باشد، ادامه خواهد داد."

پس از اعلام این بیانیه، داوود شهاب سخنگوی جهاد اعلام کرد: ما اعلامیه مصر را پذیرفته‌ایم و همانطور که اشغالگری متعهد به آن است، به آن پایبند هستیم. هدف قرار دادن خانه‌ها و غیرنظامیان را متوقف کنید.»

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار