| کد مطلب: ۱۰۵۵۸۶۷
لینک کوتاه کپی شد

بیانیه گروه هفت علیه ایران و کره شمالی صادر شد

وزارت خارجه کره شمالی پیش‌تر اعلام کرد، موضع کره شمالی به عنوان یک قدرت هسته‌ای جهانی، نهایی و غیرقابل بازگشت است و نیازی ندارد که جامعه بین‌الملل آن را به رسمیت بشناسد.

بیانیه گروه هفت علیه ایران و کره شمالی صادر شد

آرمان‌ملی آنلاین فارس نوشت،سران هفت کشور صنعتی جهان موسوم به گروه هفت (G7) پس از یک نشست سه روزه در ژاپن علیه ایران و کره شمالی بیانیه صادر کردند.

به گزارش فارس، رؤسای وزارتخانه‌های مالی و بانک‌های مرکزی گروه هفت (G7) در بیانیه‌ای مشترک پس از نشست سه‌روزه در «نیگاتا» ژاپن، در خصوص هرگونه معاملات مالی با جمهوری اسلامی و خطراتی که این گونه معاملات به همراه دارد و همچنین در خصوص فعالیت‌های موشکی و اتمی کره شمالی نیز ابراز نگرانی کردند.

بنا بر گزارش شبکه روسی «ریانووستی»، رؤسای وزارتخانه‌های مالی و بانک‌های مرکزی گروه هفت در بیانیه‌ای با اتهام‌زنی به جمهوری اسلامی و کره شمالی تصریح کردند: « گروه ویژه اقدام مالی در مورد پولشویی (FATF) نقش مهمی در حفاظت از یکپارچگی سیستم مالی بین‌المللی ایفا می‌کند. ما نگرانی عمیقی درباره تهدیدات ناشی از فعالیت‌های غیرقانونی کره شمالی در ساخت سلاح‌های کشتار جمعی و همچنین تأمین مالی شماری از پرتاب‌های اخیر موشک‌های بالستیک بین‌قاره‌ای کره شمالی ابراز می کنیم».

در حالیکه وزارت خارجه کره شمالی پیش‌تر اعلام کرد، موضع کره شمالی به عنوان یک قدرت هسته‌ای جهانی، نهایی و غیرقابل بازگشت است و نیازی ندارد که جامعه بین‌الملل آن را به رسمیت بشناسد و این‌که مالکیت تسلیحات اتمی ناقض هیچ معاهده ای نیست و قبلاً در قوانین کشور مقرر شده است و برای محافظت در مقابل سیاست خصمانه ایالات متحده ضروری است.

وزارت خارجه کره شمالی همچنین از بیانیه وزرای خارجه گروه هفت درباره خلع سلاح اتمی کره شمالی انتقاد کرد و آن را مداخله در امور داخلی پیونگ‌یانگ توصیف کرد.

به گفته وزارت خارجه کره شمالی، این کره شمالی نیست که باید تغییر کند، بلکه ایالات متحده است که با عقیده «کهنه» خود مبنی بر این‌که فقط این کشور مجاز است سلاح اتمی داشته باشد، نیاز به تغییر دارد و واشنگتن اکنون باید درک کند که فقط «لغو کامل سیاست خصمانه» در قبال کره شمالی امنیت آنها را تضمین خواهد کرد».

طبق این گزارش، ایران برای مدت طولانی تحت تحریم‌های غرب بوده است. پیش از این، «امین حسین رحیمی» وزیر دادگستری ایران، توسعه یک سامانه مشابه از سیستم سوئیفت و ایجاد یک «باشگاه تحریم‌ها» را پیشنهاد کرده بود که به بستری برای یافتن راه‌حل‌هایی برای مقاومت در برابر فشار تحریم‌های واشنگتن تبدیل شود.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار