| کد مطلب: ۱۰۶۳۱۱۱
لینک کوتاه کپی شد

اگر فتوسنتز کنید سرطان نمی‌گیرید | کشف جدید دانشمندان برای مقابله با سرطان

مطالعات نشان می دهند که کلروفیل می تواند فواید مختلفی از جمله بهبود شرایط پوست، محافظت در برابر سرطان، و کاهش وزن را ارائه کند. از جمله منابع طبیعی کلروفیل می توان به سبزه گندم و جعفری اشاره کرد.

اگر فتوسنتز کنید سرطان نمی‌گیرید | کشف جدید دانشمندان برای مقابله با سرطان

به گزارش آرمان ملی آنلاین، کلروفیل نقش مهمی در رنگ سبز و سلامت گیاهان ایفا می کند. کلروفیل دارای ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و خواص درمانی نیز است که می تواند به طور بالقوه برای بدن انسان مفید باشد.

به نوشته تابناک، کلروفیل ماده‌ای شیمیایی است که تقریباً در برگ و ساقه تمام گیاهان وجود دارد. وظیفهٔ کلروفیل، فتوسنتز است، به این معنی که کربن دی‌اکسید موجود در هوا را با آب مکش شده توسط ریشه گیاه از زمین را در حضور نور ترکیب می‌کند و قند و اکسیژن می‌سازد یا به‌طور ساده گیاه را توانا می‌سازد که از نور خورشید انرژی کسب کند.

کلروفیل اثرات احتمالی برای کاهش التهاب و رشد باکتری در زخم‌های پوستی را نشان داده است. یک بررسی در سال 2021 شامل چندین مطالعه درباره مراقبت از زخم نشان داد که پماد‌های حاوی پاپائین-اوره-کلروفیل نسبت به درمان‌های دیگر موثرتر هستند. با این وجود، پژوهشگران اشاره داشتند که به مطالعات بزرگتر با گروه‌های کنترل بهتر برای تایید این یافته‌ها نیاز است.

دو مطالعه پایلوت هم نشان داده اند که کلروفیل ممکن است برای بیماری‌های پوستی دیگر نیز مفید باشد. مطالعه پایلوت مطالعه‌ای مقدماتی در مقیاس کوچک است که پیش از مطالعه یا آزمایشی بزرگتر انجام می‌شود.

به تازگی هم یک مطالعه بر روی حیوانات نشان داد که با توجه به دوز، کلروفیل بروز تومور‌های کبدی را ۲۹ تا ۶۳ درصد و تومور‌های معده را ۲۴ تا ۴۵ درصد کاهش داده است.

مطالعه‌ای در سال گذشته ملادی اثر کلروفیل بر رشد سلول‌های سرطانی پانکراس را ارزیابی کرد. پژوهشگران دریافتند که مصرف روزانه کلروفیل خوراکی به طور قابل توجهی اندازه تومور را کاهش داده است. سلول‌های سرطانی پانکراس انسانی به بدن موش‌های مورد آزمایش در این مطالعه منتقل شده بود.

در شرایطی که نتایج مطالعات با حضور سوژه‌های حیوانی امیدوارکننده هستند، اما آزمایش‌های انسانی در این زمینه محدود هستند. یک مطالعه کوچک با حضور چهار داوطلب نشان داد که کلروفیل ممکن است جذب آفلاتوکسین، ترکیبی سرطان‌زا، را محدود کند.

این با نتایج مطالعه‌ای قدیمی از چین مطابق است که نشان داد مصرف کلروفیل در هر وعده غذایی در مقایسه با دارونما کاهش ۵۵ درصدی نشانگر‌های زیستی آفلاتوکسین را موجب شده است.