| کد مطلب: ۱۰۵۸۳۰۹
لینک کوتاه کپی شد

تولد جنین مصنوعی انسان بدون نیاز به لقاح

به تازگی دانشمندان موفق شدند جنین‌هایی مصنوعی تولید کنند که بدون نیاز به سلول‌های تخمک و اسپرم ساخته شده‌اند.این جنین‌ها با کمک سلول‌های بنیادی تولید شده‌اند

تولد جنین مصنوعی انسان بدون نیاز به لقاح

به گزارش آرمان ملی آنلاین دانشمندان و محققان موفق شده اند جنین‌هایی از انسان به وجود بیاورند که بی‌نیاز از سلول‌های تخمک و اسپرم است و با به کار‌گیری سلول‌های بنیادی تولید شده است. 

این دستاورد انسان را یک گام دیگر به رفع بیماری‌ها و اختلالات ژنتیکی نزدیک‌تر می‌کند، اما همچنان پرسش‌ها و نگرانی‌هایش را در مسائل اخلاقی و قانونی بی‌پاسخ می‌گذارد.

جنین‌های مصنوعی در واقع قلب تپنده و ساقه ابتدایی مغز را ندارند، اما شامل سلول‌هایی هستند که در ادامه جفت و کیسه زرده و در نهایت جنین را می‌سازند.

نتایج این تحقیقات روز چهارشنبه در نشست سالانه انجمن بین‌المللی تحقیقات سلول‌‌های بنیادی در بوستون ارائه شده است. خانم پروفسور ماگدالنا زرنیکا گوئتس در این نشست به صراحت اعلام کرده است که بشر امروز توانایی خلق جنین‌هایی مصنوعی را دارد.

اما به همان صراحت هم مشخص است که هیچ چشم‌انداز کوتاه‌مدتی برای کارآزمایی‌های بالینی این جنین‌ها وجود ندارد. همچنان کاشت این جنین‌ها درون رحم انسان غیر قانونی است. هنوز معلوم نیست این جنین‌ها به بلوغ می‌رسند یا نه. تنها دانشمندان در محیط‌های آزمایشگاهی مجاز به خلق و مطالعه و تحقیق روی آنها هستند. 

با همه این حرف‌ها دستاورد اخیر انسان در خلق جنین‌های مصنوعی امیدواری را در رفع مشکلات و بیماری‌‌ها با منشا ژن افزایش می‌دهد. این جنین‌ها مدل‌های خوبی در رسیدن به این هدف هستند.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار