| کد مطلب: ۱۱۱۹۶۹۱
لینک کوتاه کپی شد

اذعان «بایدن» به ویرانگر بودن حمله تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا امروز در سخنانی به موضع‌گیری درباره عملیات وعده صادق پرداخت.

اذعان «بایدن» به ویرانگر بودن حمله تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل

به گزارش آرمان ملی آنلاین؛ «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا امروز شنبه در سخنانی اعلام کرد: ما در راستای کاهش تنش در منطقه حرکت کردیم که به سوی تنش‌ها پیش می‌رفت.

الجزیره گزارش داد، رئیس‌جمهور آمریکا با اذعان به قدرت پهپادی تهران مدعی شد: ۹۹ درصد از پهپادهایی که ایران به سوی (رژیم) اسرائیل فرستاد، به واسطه دفاع ما به اهداف خود نرسید؛ وگرنه این حمله ویرانگر می‌شد.

«جو بایدن» مدعی شد: ما به هرگونه حمله‌ای که نیروهای ما را هدف قرار دهد، پاسخ خواهیم داد، همانطور که در اوایل امسال اتفاق افتاد که در آن ۳ نظامی آمریکایی در اردن کشته شدند.... حملات هوایی موفق علیه گروه‌های مورد حمایت ایران انجام دادیم!

گفتنی است که عملیات «وعده صادق» به مثابه نقطه عطفی در مواجهه ایران با رژیم صهیونیستی، منجر به احیای بازدارندگی و تقویت موازنه نیروها به نفع ایران و محور مقاومت شد. حمله تروریستی این رژیم به سفارت ایران در دمشق و شهادت سردار زاهدی و همراهانش، عبور از یک خط قرمز مهم قلمداد می‌شد که سبب شد ایران ضمن بازبینی در محاسبات پیشین، در گذار از نبرد در «ناحیه خاکستری» تصمیم به اقدام مستقیم و آشکار علیه سرزمین‌های اشغالی فلسطین بگیرد.

طی این عملیات، حدود ۱۲۰ موشک بالستیک، ۳۰ موشک کروز و ۱۷۰ پهپاد به سوی فلسطین اشغالی پرتاب شد و به اذعان رسانه‌های صهیونیستی، حداقل هفت موشک بالستیک به اهداف نظامی از جمله پایگاه هوایی نواتیم اصابت کرد. این اقدام، موجی از نگرانی را در کارشناسان و اندیشکده‌های آمریکایی برانگیخت.

 

 

 

منبع : مهر

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار