| کد مطلب: ۱۱۱۶۰۸۴
لینک کوتاه کپی شد

آمریکا برای کمک به اوکراین نیرو می‌فرستد؟

یکی از قانون‌گذاران کنگره آمریکا در اظهاراتی به مقامات این کشور هشدار داد احتمال آنکه نیرو‌های آمریکایی وارد جنگ اوکراین با روسیه شوند، وجود دارد.

آمریکا برای کمک به اوکراین نیرو می‌فرستد؟

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از فرارو؛ حکیم جفریس، رهبر دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در اظهاراتی عنوان کرد که شکست نظامی کی‌یف در جنگ با روسیه ممکن است واشنگتن را مجبور به اعزام نیرو‌های نظامی‌اش به خاک این کشور کند.

جفریس، رهبر اقلیت در مجلس نمایندگان آمریکا به مقامات این کشور هشدار داده است که شکست قطعی کی‌یف در برابر روسیه، مقامات آمریکایی را مجبور خواهد کرد که به اوکراین نیرو بفرستند.

این قانونگذار ارشد دموکرات در جریان مصاحبه با سی‌بی‌اس نیوز، بر لزوم فوریت ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین تاکید کرده و مدعی شد اگر این تلاش‌ها به شکست کی‌یف منتهی شود، در آخر آمریکا را وارد درگیری مستقیم با روسیه در این جنگ خواهد کرد.

جفریس با اشاره به این موضوع عنوان کرد: ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که اوکراین در جنگ شکست بخورد. چرا که اگر چنین اتفاقی بیفتد، احتمال زیادی وجود دارد، آمریکا مجبور شود وارد این درگیری شود. نه صرفا با هزینه کردن پول بیشتر بلکه به واسطه فرستادن سربازانش به خاک اوکراین.

با این حال، اظهارات جفریس با مواضع مربوط به سیاست دیرینه جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا که ماه گذشته نیز یک بار دیگر تکرار کرد، مصمم است، نیرو‌های آمریکایی را به اوکراین اعزام نکند، در تضاد است.

اظهارات بایدن در حالی مطرح شد که وی ادعا کرد در صورت تداوم حمایت‌های نظامی از اوکراین زمینه را برای پیروزی این کشور بر روسیه فراهم می‌کند. از این رو نیازی به ورود سربازان آمریکایی به خاک این کشور نیست.

جفریس در این رابطه جمهوری‌خواهانی را که به کنایه از آن‌ها به عنوان «حامیان پوتین» یاد کرد، بابت مخالفت با تصویب بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین مورد انتقاد قرار داد و در این بین به مارجوری تیلور گرین، نماینده جمهوری‌خواه کنگره اشاره کرد که تاکید داشت به جای ارسال کمک به اوکراین، بایستی نیاز‌های داخلی آمریکا به خصوص در بحث رسیدگی به بحران مرزی مورد توجه دولت بایدن قرار گیرد.

اظهارات جفریس در باب مداخله احتمالی آمریکا پس از آن مطرح شد که امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، به صراحت عنوان کرد که گزینه حضور نظامی غرب در اوکراین فعلا مطرح نیست.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار